Zima s knihou v ruce

Možná, že není zima vaším nejoblíbenějším obdobím, mým také ne. Proto vám doporučuji si zimu zpříjemnit tak, abyste se na ni těšív...



Možná, že není zima vaším nejoblíbenějším obdobím, mým také ne. Proto vám doporučuji si zimu zpříjemnit tak, abyste se na ni těšívali.

Venku je zima a bez pořádného kabátu se tam už neobejdete. A komu by se vůbec chtělo venku mrznout? Není lepší si udělat horkou čokoládu (popřípadě kafe nebo čaj), zachumlat se do peřin či do deky a otevřít si knížku? Já si myslím, že určitě. Další variantou je vzít si knížku do tašky a vyrazit do vaší oblíbené kavárny, kde si můžete nerušeně číst (pokud vám tedy nevadí takový ten šum rozhovorů). Ať tak či tak, lepší je číst s pocitem, že po dočtení knížky bude následovat uspokojivý pocit. Zkrátka, pokud si chcete přečíst knížku, která si získala alespoň mou oblibu, tak tady je pár tipů. Samozřejmě, pokud se chystáte někomu darovat na Vánoce právě knížku, tak tady v tomhle článku možná taky pochytíte trochu inspirace.


Knihy, které se atmosférou hodí k zimě

VLCI Z MERCY FALLS
Jako první tu mám sérii Vlci z Mercy Falls, což je série, kterou jsem četla teprve tento rok, ale atmosféra této série se mi hodí, jak na podzim, tak na zimu. Recenze na první díl zde.
Děj: Romance mezi vlkodlaky. Něžný milostný příběh prodchnutý působivou melancholií a tragikou. V lesích kolem amerického městečka Mercy Falls u kanadských hranic žijí vlci. Jednoho dne stáhnou z houpačky u nedalekého domu malou Grace. Pokoušou ji, ale vlk se žlutýma očima ji odtáhne do bezpečí. Od té doby dívku vlci fascinují, zvlášť její zachránce. Když o několik let později vlci napadnou Graceina spolužáka, chlapi z městečka vezmou pušky a uspořádají na ně hon. Ještě ten večer najde Grace na verandě svého domu postřeleného chlapce se žlutýma očima. Je to její vlk.

POVÍDKY od Poea
Edgar Allan Poe a jeho povídky, na ukázku jsem sem dala krásné vydání, které ilustroval Luis Scafati. Jeho ilustrace v knize krásně dotvářejí atmosféru (i když to sám Poea zvládá bravurně). Každopádně, ať už si vybere jakékoliv vydání Poeových povídek, myslím, že jeho čtení si užijete. Sice jeho povídky nemají nic spoelčného se zimou či Vánoci, ale krásně vytváří atmosféru a to se mi k zimě hodí. Pokud jste ještě nečetli žádnou jeho povídku, tak to rychle napravte..

NA VĚTRNÉ HŮRCE
Kniha, kterou jsem si přečetla jenom proto, že je na seznamu knih k maturitě, ale tato kniha mě určitě příjemně překvapila, i když obvykle na tento žánr nejsem. Opět kniha, která vytváří krásnou atmosféru a díky tomu si ji přiřazuji právě k zimě.
Děj: Slavný romantický a dramatický román Emily Brontëové se odehrává v tajuplném prostředí samoty uprostřed mokřin, kam přichází nový nájemce, aby nečekaně prožil strašidelné noční dobrodružství a začal pátrat po osudech nevlídných a drsných obyvatel usedlosti. Objevuje příběh, na jehož počátku stojí nenaplněná láska, cit, jenž jako zhoubný oheň spálil duši a zanechal v ní jenom pustošivou nenávist a celoživotní touhu po pomstě. Heathcliffova neukojitelná krutost po léta ničí životy lidí z usedlosti, pak ale láska, kterou nelze řídit rozumem, znovu zasáhne do osudů hlavních hrdinů.



Klasika, kterou byste si měli přečíst - proč ne právě v zimě?

HARRY POTTER
Kdo by neznal Harryho Pottera.. Kdo ho doteď nečetl, tak by to měl určitě napravit a kdo ho četl.. proč si neoživit některé díly, zvlášť ty, v kterých se objevují Vánoce :)

ALENKA V ŘÍŠI DIVŮ
Pokud jste nečetli Alenku, tak bych to být vámi určitě napravila. Krásný příběh, který se dá číst, v jakémkoliv věku.

HOBIT
Hned v prosinci se chystá závěrečná část filmového Hobita do kin, tak proč si ho nepřipomenout. I když, přiznejme si to, filmový Hobit se od toho knižního v mnohém liší.. :/

Dětské knihy aneb knížka je ten nejlepší dárek na Vánoce
(nejsou to úplně dětské knihy, ale nevěděla jsem, jak to pojmenovat, zkrátka knihy pro mladší čtenáře)

DELTORA
Jedna z mých fantasy sérií, které jsem četla, takže pokud chcete děti dovést k tomuto žánru, tak vám doporučuji dát jim k Vánocům první díl a uvidíte, třeba je to chytne. Protože například já jsem do této série byla naprosto zažraná a nebyla se mnou kloudná řeč, když jsem ji četla.

VODNÍ KRÁLOVNA
Kai Meyer byl jednu dobu jeden z mých oblíbených autorů a opět jde o fantasy literaturu. Vodní královna se odehrává v Benátkách a je krásné zavítat do tohoto města, i když jenom v knize. Jedná se o trilogii a musím říct, že mě opět nadchla.

HUSÍ KŮŽE
Teď něco pro otrlejší, kteří se u knih rádi bojí. Třeba u takové Masky jsem se jako malá bála opravdu hodně. Husí kůže má docela dost dílů, dobré náměty a díly na sebe nenavazují, takže ideální dárek třeba na ty Vánoce.

Mnou osvědčené knihy, které si můžete přečíst kdykoliv

HOLKY NA VODÍTKU
Holky jsem četla na základce a jsou to vlastně knihy o holkách, které jsou buď závislé na něčem nebo trpí třeba poruchou příjmu potravy. I když jde v knížkách o tato témata, tak mě čtení téhle série bavilo (sice je to série, ale knihy na sebe nenavazují). Pokud chcete dárek pro dívku na druhém stupni, tak myslím, že by se jí tato kniha mohla taky líbit.

LOĎ MEZI HVĚZDAMI
Jedna ze sérií, které jsem četla poměrně nedávno. Odehrává se na kosmické lodi, jde tedy o sci-fi, ale ne přímo klasické sci-fi, řekla bych. Samozřejmě zde nechybí ani láska, recenzi na tuto sérii můžete najít také na mém blogu.

HOSTITEL
Spisovatelka Meyerová touto knihou naprosto překvapila a tato kniha se také stala jednou z mých nejoblíbenějších. Rozhodně doporučuji a neodsuzujte tuto knihu jenom kvůli autorce a jejím předchozím knihám.

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky