Recenze: Hunger Games - Aréna smrti (Suzanne Collins)

Nakladatelství (rok): Fragment (2013)
Vydání: 2.
Počet stran: 328

Anotace:
Jmenuji se Katniss Everdeenová a posílají mne zemřít.

V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt.

Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit? Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska.

Hunger games začínají…

Obálka:
Jednoduchá černá obálka, kde vyniká pouze název a logo, je dokonalá. K této sérii se mi tato jednoduchost naprosto hodí.

Děj:
Katniss žije se svou rodinou v zemi Panem, které vládne hlavní město Kapitol. Toto město každý rok pořádá tzv. Hladové hry, aby dokázalo, že kdyby chtělo, tak může všechny kraje nemilosrdně ovládat. Krajů v této zemi je celkem dvanáct a z každého se do těchto her musí poslat jedna dívka a jeden chlapec. Nikdo se losování nevyhne. Nakonec se Katniss stane tou dívkou jedoucí do Kapitolu utkat se o svůj vlastní život. Na cestě ji provází chlapec Peeta, tkerý byl taktéž vybrán za její kraj jako účastník her. Katniss s Peetou i dalšími vylosovanými jsou týden před samotnými hrami důkladně připravováni na život v divočině i na to, jak se vypořádat s ostatními soutěžícími. Protože na konci her může zůstat jenom jeden živý a ostatní při těchto hrách zemřou. Katniss, která je zvyklá u nich v kraji často lovit v lesích, přežívá dobře, ale tvůrci her nechtějí žádnou nudnou očekávanou dějovou linku, ale chtějí pořádnou akci, boje a střetnutí, protože celé hry se promítají ve všech krajích a všichni ostatní, kdo se neúčastní her, musí sledovat jak zástupci ze všech krajů bojují o svůj život. Proto tvůrci ovlivňují také jinak přírodní procesy - déšť, koryta vod, teplotu a také jsou schopni povolat oheň a to vše proto, aby se soutěžící navzájem pozabíjeli. Katniss se také během her spojí s pár lidmi, ale zároveň Kapitolu dává najevo, že s hrami tak úplně nesouhlasí. A to Kapitol nebude chtít nechat jen tak..

Hodnocení:
Hunger Games je trilogie, kterou mnoho čtenářů řadí k těm nejlepším a jejich nejoblíbenějších. Po prvním dílu jsem napnutí jako struna a nemohu se dočkat pokračování. Obávala jsem se toho, že se mi třeba hlavní hrdinka nebude líbit a nebudu jí rozumět, ale stal se pravý opak - zamilovala jsem si ji, to jaká je lovkyně a není jí lhostejné, koho zabije nebo nechá žít. Ale také jsem si našla oblíbenou mužskou postavu a můžete si být jistý, že Peeta to nebude - ano, mám radši toho odvážného kluka z lesa :) Peeta je na mě až moc nesamostatný a tak trochu ubulánek - ne, že by brečel, ale působí na mě takovým dojmem. Průběh her se mi opravdu moc líbil a některé zásahy do děje jsem vůbec nečekala. Třeba tu holčičku Routu jsem si také zamilovala. Myslím, že knize nemám, co vytknout - postavy skvělé, děj, při kterém stěží dýcháte a závěr, kterým se necháte naprosto pohltit a jenom přemýšlíte, jak to bude dál. Jak to vlastně bude dál? Na další díl se rozhodně těším a co se třeba týče filmu, tak se na něj chci podívat - prostě nepodívat se na něj, když tam hraje Jennifer Lawrence? To snad ani nejde, navíc jsem slyšela, že je dobrý :) Takže u mě Hunger Games rozhodně zabodovalo a je mi to blbé, ale vážně knize nemám, co vytknout - opravdu povedená kniha!

Hvězdičkové hodnocení:

Za recenzní výtisk této knihy děkuji nakladatelství Fragment