Recenze: Hunger Games - Vražedná pomsta (Suzanne Collins)

Překlad: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Rok: 2009
Počet stran: 336
Žánr: Sci-fi, Fantasy

Anotace:
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Obálka:
Opět jednoduchá obálka se symbolem reprodrozda na jinak černé obálce. Akorát červený štítek Young Adults mě na obálce trochu ruší, ale alespoň to ladí :) Takže i přesto..

Děj:
Katniss by jako normální vítězku Hladových her mělo čekat turné vítězů a poté už jenom klidný život ve Vesnici vítězů - a každoroční trénování nových splátců. Ale tento rok je všechno jinak. Katniss pobouřila prezidenta Snowa natolik, že ten jí udává už jenom pouze podmínky a tresty, které ji čekají, pokud je nesplní.

Hodnocení:
Po skvělém prvním díle jsem samozřejmě čekalo něco skvělého a musím říct, že ani druhý díl nezklamal a držel mě v napětí po celou dobu. Myslím, že jsem udělala dobře, když jsem dala na radu kamarádek, aneb - ,,Tohle si musíš přečíst!" Ano, musela jsem a na třetí díl se naprosto těším, ale jako u každého posledního dílu série si říkám - ráda bych s tou sérií zůstala déle. Katniss mi jako hrdinka je naprosto příjemná, sympatická a její nerozhodnost, co se týče vztahů - občas mě to docela zklamalo, protože jsem si říkala - ,,Teď je ta pravá chvíle, tak to udělej!" A já jako zastánkyně Hurikána jsem velice nerada, že turné vítězů jela samotná s Peetou a Hurikána potkává až opět na konci knihy. Takže se dostáváme ke konci knihy - strhující, možná trochu nečekaný, ale rozhodně byl příjemným překvapením. Hladové hry a jejich průběh jsem si jako čtenářka velice užila - skvěle promyšlené, děj, zvraty, vztahy, vše skvělé. Nemám, co bych knize vytknula - možná jedině to, že byla až moc krátká. Ten kdo ještě nezačal číst Hunger Games, tak by to měl rozhodně změnit a začíst se do prvního dílu (recenze zde), který vás pěkně naladí na čtení druhého dílu. Za mě zatím naprosto úžasná série a druhý díl nezklamal a své čtenáře si udržel. Včetně mě.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment