Recenze: X-Men: Days of Future Past

USA, 2014, 132 min. Žánr:  Akční, Fantasy, Sci-fi, Dobrodružný Režie:  Bryan Singer Hudba:  John Ottman Hrají:  Hugh Jackman (Wo...

USA, 2014, 132 min.
Žánr: Akční, Fantasy, Sci-fi, Dobrodružný
Režie: Bryan Singer
Hudba: John Ottman
Hrají: Hugh Jackman (Wolverine), Michael Flassbender (Erik, mladý Magneto), James McAvoy (Charles Xavier, mladý Profesor X), Ian McKellen (Magneto), Jennifer Lawrence (Mystique), Patrick Stewart (Profesor X), Nicholas Hoult (Beast), Ellen Page (Kitty), Peter Dinklage (Trask), Evan Peters (Peter)

Oficiální anotace:
Zmutovaným hrdinům X-Men hrozí definitivní zánik. Jejich rasa byla vždy na pokraji vyhynutí, ale teď je ta hrozba ještě reálnější než kdy jindy. Jediná cesta ke spasení vede přes minulost, na samý začátek řetězce událostí, které stávající nebezpečí vyvolaly. K bytostem s výjimečnými schopnostmi se vrací režisér Bryan Singer, strůjce jejich mimořádného úspěchu. Spolu s ním ve filmu X-Men: Budoucí minulost přichází i nejvíc mutantů v historii této ságy. Díky tomu, že se film odehrává ve dvou časových rovinách, objeví se v něm hned dvě podoby vůdce "hodných" X-Men, profesora Xaviera (Patrick Stewart, James MacAvoy) a jeho protivníka Magneta (Ian McKellen, Michael Fassbender). Pouze Wolverine (Hugh Jackman) zůstává stále stejný díky schopnosti nestárnout a bleskurychle se uzdravovat. Právě on proto dostane zdánlivě šílený úkol, vrátit se v čase a zabránit tomu, aby se z bývalých přátel stali soupeři na život a na smrt. Jedině spolu totiž mohou v budoucnosti čelit síle, která předčí i jejich unikátní schopnosti.

Moje hodnocení filmu:
Bála jsem se, že bude více nesrozumitelný přechod mezi minulostí do budoucnosti a co, proč apod., ale scénáristé to krásně popsali, vysvětlili. Akce bylo na mě ve filmu tak akorát, přesně ve chvílích, kdy jsem si to dokázala užít a hudba, která celý film doprovázela, byla jako vždy famózní - jako u všech Marvelovských filmů. Osobně jsem se na tento film velmi těšil, protože tam byli, jak staří X-Menu (jakoby ti mladí), tak Wolverine, který byl v podání Hugh Jackmana famózní. Také vtip u těchto filmů se pořád zlepšuje a není to takový ten trapný vtip, kdy víte, že byste se měli smát a scénáristé vás k tomu přímo vybízejí, ale naopak u tohohle filmu vás překvapí smích ihned, jak někdo řeknu onu skvělou repliku. Osobně jsem se velmi těšila na roli Evana Peterse a musím říct, že zrovna u jeho postavy jsem se nasmála dost, protože nepostrádá vtip. Nebojím se říct, že toto je jeden z nejlepších filmů, které Marvel stvořil - nic nepřebývá, nic nechybí, akce, hudba a kamera je skvělá a já prostě nemám, co vytknout - ano, přijde mi to trochu blbé, ale vážně nevím. A nezapomeňte čekat do konce titulků, protože se dozvíte velké tajemství Egypťanů - aspoň je konečně jasné, jak to doopravdy bylo :D
Takže kolik hvězdiček myslíte, že asi tak dám :)

Oblíbené postavy:
Wolverine - Hugh Jackman tohoto hrdinu ztvárnil naprosto nezapomenutelně a je to jeden z mých nejoblíbenějších takovýchto hrdinů vůbec (marvelovských).
Erik (alias v budoucnu Magneto) - Erika mám moc ráda, ale opravdu jenom Erika - tedy mladší verzi Magneta, starého Magneta už opravdu moc nemusím. Ale Erik je velmi charismatický a díky herci, který ho ztvárnil jsem si ho oblíbila.
Charles Xavier (v budoucnu Profesor X) - A máme tu zase ten stejný případ, mám ho radši v minulosti, ale až v těchle X-Menech jsem si ho oblíbila. V První třídě, kdy měl krátké vlasy, tak mi přišel moc úlisný a až teď konečně se projevilo, že není až tak dokonalý a skvělý.
Evan Peters - Nový hrdina, Evana mám ráda z AHS a byla jsem velmi zvědavá na jeho roli v X-Menech a musím říct, že mě příjemně překvapil. Ztvárnil vtipnou roli, která si mě naprosto získala.