Recenze: Serafína - Příběh draků (Rachel Hartman)

recenzní výtisk Pův. název : Seraphina Série : Serafína Rok vydání : 2013 (originál: 2012) Počet stran : 352 Nakladatelství : ...

Pův. název: Seraphina
Série: Serafína
Rok vydání: 2013 (originál: 2012)

Anotace: V zemi zvané Gored žijí již po desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměři ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha? Budoucnoust draků je v sázce a v Goredu již není pro nikoho bezpečno.

Hlavní hrdinka Serafína žije v Goredu mezi lidmi, ale zároveň až neobyčejně dobře vychází s draky. Možná je to tím, že jejím učitelem je právě drak. Pracuje jako pomocná učitelka hudby v paláci, a tak má možnost se potkávat s významnými osobnostmi. Ale má i své tajemství, které se nikdo za žádnou cenu nesmí dozvědět. Před výročím míru uzavřeným mezi draky a lidmi se stane tragická událost - princ je nalezen mrtvý a bez hlavy. Vše ukazuje na to, že ho zavraždil nějaký drak, ale jak je tomu ve skutečnosti?

Jako první musím říct, že samotná obálka mě trochu odrazovala a to hned z několika důvodů. Zaprvé, nelíbí se mi takováto umělá grafika, která působí až moc nepřirozeně (tím nemyslím, že je tam drak, ale že to působí až moc počítačově). Zadruhé, ten červený popisek Young Adult, kterou teď Fragment dává na všechny knihy tohoto žánru - i opravdu hezkou obálku dokáže tento červený prvek zkazit. A zatřetí, škatulkování, pokud někdo dá na obálku, kterému slavnému autorovi se to líbilo nebo, že se vám daná knížka bude líbit, pokud jste např. četli Hunger Games, tak mě to také dokáže odradit. Nechci si tu knížku přečíst jen proto, že mi někdo řekne, že by se mi to mělo líbit. Takovému škatulkování bych se vyvarovala. Ale dost k obalu, tohle byla ta více kritická část, a pojďme k samotnému příběhu.

Mám velmi ráda příběhy, kde se objevují draci a musím říct, že jejich ztvárnění zde bylo vymyšleno velmi dobře a celkově se mi draci zde líbili. Také chválím námět - lidské království versus to dračí a jejich uzavření míru. Ale myslím, že samotné prostředí a tenhle námět mohl být více rozveden, být prodrobněji popsán.
Hlavní hrdinka Serafína je celkem fajn, ale přesto to nebyla hl. hrdinka, kterou bych si oblíbila. Ale nevadila mi.
Hlavním problémem bylo, že jsem se do knihy nedokázala začíst (možná až ke konci), a proto se mi kniha neskutečně vlekla.
Plusem knihy je, že v ní najdete i celkem dost vedlejších postav, ale zase - některé jsou více popsány a poznáte je lépe, některé se tam jenom mihnou. Ale pravdou je, že při čtení jsem měla pocit jako kdybych měla klapky na očích - ano, je to sice příběh Serafíny, ale byl tak strašně oddělen od všeho ostatního, co se kolem dělo, že mě to rušilo a vadilo mi to.

Velmi mě překvapilo, že na databázi knih (zde) má tato knížka velmi vysoké hodnocení a mnoho čtenářů tam napsalo, jak je do této série ,,zažraný". To mě opravdu překvapilo, jelikož já samotná vidím tuto knihu jako jakýsi průměr. Ne, že by kniha byla špatná, má potenciál, ale bohužel nebyl využit tak, jak by mohl. Dokonce nejsem ani zvědavá, jak to celé dopadne, a proto si další knížky z této série už nepřečtu.

Vím, že tato recenze byla velmi kritická a negativní, ale zkrátka takhle to vidím a recenze beru jako články, kde vždy upřímně napíšu, jak se mi knížka doopravdy líbila.

Ale i přesto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment, že mi poskytlo recenzní výtisk a já jsem si tak na knížku mohla udělat vlastní úsudek.