Recenze: Výkřik do tmy (Manuela Martini)

recenzní výtisk Nakladatelství :  Fragment Rok vydání :  2013 (originál: 2011) Edice : Thriller Pův. název :  Sommerfrost Přek...

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013 (originál: 2011)
Edice: Thriller
Pův. název: Sommerfrost
Překlad: Michaela Škultéty

Na celé edice Thriller u Fragmentu se mi nejvíce líbí právě obálky (všechny zde). Zvláště tato obálka se mi velmi líbí, jelikož je především černá a k tomu ještě ty krásné ornamenty v pozadí, nádhera. A ten rozbitý kompas vepředu tam taky krásně zapadá. Pokud knihu držíte v ruce (ten pocit vám přeju zažít), tak vidíte (a cítíte), jak celá obálka je matná, až právě na ten rozbitý kompas a ,,utržené" místo na obálce, kde je nápis thriller. Takže téhle obálce bych dala plný počet hvězdiček s naprosto čistým svědomím.

Franziska se vrací na místo, kde před rokem zemřel za nevyjasněných okolností její přítel. Všichni jsou přesvědčeni, že vrahem je Franziska, která si z osudného večera vůbec nic nepamatuje. Musí si vzpomenout, odhalit, co se tehdy opravdu stalo. Proč jí v tom ale někteří brání? Při hledání pravdy se sama ocitá v nebezpečí... Co když se všechno odehrálo úplně jinak?

,,Opravdu se chceš podívat do loděnice?" zeptá se Leonie ustaraně.
Vrhnu na ni vzdorovitý pohled.
,,Ty si to nedáš vymluvit, viď?" vzdychne Leonie, když mlčím. ,,Ale je ti jasné, co se může stát?"
,,Co?"
,,Představ si, že se najednou rozvzpomeneš. Budeš vidět sama sebe, jak jsi to udělala. Myslíš, že se ti s tím bude žít líp? Že se probudíš a budeš se vidět s veslem v ruce, jak..."
,,Přestaň, Leonie! Tak jako tak to vidím. Ale je to jiné. Je to, jako kdyby sis pamatovala jenom fotky z narozeninové oslavy, ale samotnou oslavu ne."

Doporučuju číst jakékoli knížky z edice Thriller od Fragmentu v létě. Nebo nevím, jestli je to jen čistě můj zvyk, ale k létu se mi tyto knížky prostě hodí. Pohoda na zahradě, chvilka oddychu na táboře či brigádě, čas na čtení na chatě,... Přesně tato atmosféra se hodí i při čtení knihy Výkřik do tmy.
Cílem knížky bylo asi původně napínat čtenáře do poslední chvíle a potom na něj vybafnout, jak to doopravdy bylo, ale v tomto případě se to až tak nepovedlo. Ze začátku jsem byla opravdu napnutá a neměla jsem ani páru, jak by to mohlo doopravdy být, ale pak nastal v knížce bod zlomu, kdy mi to bylo už tak trochu moc jasné. I když i tak mě autorka dokázala v lecčem překvapit a musím říct, že znám i více nepovedené detektivky, kde pachatele objevíte dříve a domyslíte si více podrobností.
Co se mi ale na autorčině příběhu velmi líbilo, bylo to, že nešla jenom po jedné hlavní vypravěčské stopě, ale že hlavní hrdinka si i sem tam poodběhla a seznámila se s dalšími lidmi a poznala nové místa.
Kniha je velmi čtivá a nemohla jsem se od ní odlepit, zkrátka ideální prázdninové čtení. Sice má svoje mouchy, ale ty se dají přehlédnout, protože mi při čtení, až tak nevadily. Vše není až tak jasné na první pohled a ráda jsem přemýšlela i nad svými teoriemi, jak to mohlo být, takže celkově knihu hodnotím kladně.

ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU DĚKUJI NAKLADATESTVÍ FRAGMENT

Knihu rozhodně doporučuju a s ní i další tituly, které vyšly v edici Thriller :)

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky