Recenze: Kořist (Andrew Fukuda)

recenzní výtisk Překlad : Jakub Kalina Série : Hon (2.) Nakladatelství :  Fragment Rok vydání : 2014 (originál: 2013) Gen s ...

Překlad: Jakub Kalina
Série: Hon (2.)
Rok vydání: 2014 (originál: 2013)

Gen s dalšími přeživšími glupany zpod kupole je na útěku před lidmi. Poté co našli Vědcův deník, který je má zavést do ráje, kde je lidi již nebudou moci ohrožovat, hledají další vodítka, které jim Vědec zanechal. Vysoko v horách za vodopády najde Gen i s otatními lidskou komunitu (však Gen a uprchlíci jsou ale lidé, ne?), o které si myslí, že by mohla být oním rájem. Až na pár drobností, které jim nesedí. Co se vlastně děje a jsou opravdu poslední přeživší? Gen, Sisy a kluci, co s nimi uprchli, musí zjistit pravdu, aby vůbec přežili...

Nebojím se říct, že české obálky jsou jedny z nejpodařenějších u této série. Tentokrát byla obálka do modra a mně se líbila o něco více než ta červená u prvního dílu (už se těším na obálku třetího dílu, to bude teprve bomba).

První díl se mi líbil, ale nebyla jsem z něho úplně odvázaná, že bych ho všem doporučovala a podobně. Jak to bude s jeho pokračováním, Kořist?

Ze začátku jsem byla z knížky dost zklamaná, protože pár prvních kapitol mě moc nebavilo, ale rozhodně čtěte dál a neodkládejte knížku hned na začátku. Takže jsem se přesvědčila, že u knížek se radši nemá dávat na první pohled (nebo na první počtení??).

Co se týče světa upírů a lidí (tedy lidí a glupanů), tak o tom jsme se dost dozvěděli již v prním díle, takže to tady už není až tak rozebráno. Vše se točí kolem Gena, jelikož je tedy hlavní postavou, ale obvykle se v každé kapitole objeví i jeho kamarádka Sisy, kterou vysvobodil zpod kopule. Postavu Sisy jsme tedy mohli poznat opravdu dobře, ale další uprchlíky z kopule jako například Epap, Jacob a další, o těch jsme v knize zaslechli zejména na začátku, a jak se příběh vyvíjel, tak tyhle, tak trochu, vedlejší postavy zmizely a autor se o nich nezmiňoval (opět až v závěru knihy se objevily).

Oproti prvnímu dílu mě tenhle bavil rozhodně víc, protože byl originálnější, přinesl i pár nových nápadů, o kterých jsme třeba v mnoha knihách nečetli, ale hlavně tento díl byl mnohem napínavější a málo předvídatelný. Opravdu, v této knize jsem stejně jako hlavní hrdinové přemýšlela nad tím, co se vlastně v jejich světě doopravdy odehrává a větší část knihy jsem absolutně netušila, jak to může být. Takže za tohle má autor u mě velké plus, ale... Ano, má to nějaké to ale, protože sice děj byl nepředvítelný, ale některé úseky mi přišly v tomhle až moc.. divné (nevím, jaké slovo bych mohla použít) - zkrátka v jednu chvíli se dozvíte nějakou novou informaci, už o ní přemýšlíte, přemýšlíte, jak by mohla zapadnout do toho všeho a najednou vám zas tu informaci vyvrátí, zkrátka, už tomu autorovi moc nevěřím to, co napíše, protože podle tohoto to může v další chvíli popřít. Nevím, jestli to bylo jím zamýšleno, ale mě se tahle strategie, až tak moc nezamlouvá.

Další mínus, které tu mám a nad kterým se musím pořád pozastavovat. Prosím, pro vaše vlastní dobro, radši tu knihu a vlastně tu sérii moc nepitvejte, protože to není kniha, která by byla stoprocentně uvěřitelná, vykreslená do nejmenších detailů a tak dále, ale to jsem samozřejmě čekala. Tím, co mi v knize, až tak nesedí je vykreslení postav zpod kupole - né, že by mi vadily, naopak třeba Sisy jsem si celkem oblíbila, ale to jak jsou oni sami neuvěřitelní. Představte si, že se narodíte pod kupolí, nemáte žádný kontakt s širším okolním světem a jediné, co znáte jsou lidé, co vás chtějí sežrat a poté jeden glupan Vědec. Neříkejte mi, že ten Vědec jim ten svět okolo popsal, tak dokonale, že už se ničemu nediví. Já bych se na jejich místě divila i nad zdánlivě obyčejnou řekou, lesy, okolní krajinou, ale ne - oni to berou jako normálku. Samozřejmě tohle je jenom jeden z případů, kdy se mi to zdá nepochopitelné, ale oni jakoby vyrůstali normálně ve světě a všechno znali. Ale jak jsem psala, nemůžu tento příběh příliš rozpitvávat, takže nad tímhle jsem opravdu hodně přimhouřila při hodnocení obě dvě oči.

Celkově se mi tato kniha líbila, byla čtivánapínavázábavná a zajímavější než předchozí díl. Také tento díl skončil velmi zajímavě a samozřejmě zase napínavě, takže přečtení dalšího dílu už beru jako samozřejmost. Pokud jste četli předchozí díl a aspoň trochu se vám líbil, tak si určitě přečtěte i tento, protože tento je lepší a napínavější.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky