Recenze: Horns

Žánr : Drama / Thriller / Fantasy / Horor USA, Kanada, 2013 Režie : Alexandre Aje Předloha : Joe Hill (kniha) Děj : Ig Perri...

Žánr: Drama / Thriller / Fantasy / Horor
USA, Kanada, 2013
Režie: Alexandre Aje
Předloha: Joe Hill (kniha)

Ig Perrish (Daniel Radcliffe) si žije poklidným životem, má vše.. Jeho rodina je bohatá, takže má peníze a také získal dívku svých snů - krásnou rudovlasou Merrin (Juno Temple). Jenže poté se vše pokazilo - Merrin byla za nevyjasněných okolností znásilněna a zavražděna a jediným podezřelým je Ig. Co na tom, že Ig tento čin nespáchal, lidé ho už odsoudili. Hlavní hrdina je častěji opilý než střízlivý a když se po jedné z propitých nocí probudí u sebe v bytě, zjistí, že mu na hlavě vyrostly zvláštní rohy. Také je dost zvláštní, že od této chvíle mu lidé začnou vyjevovat jejich nejtajnější a nejzvrhlejší tužby. Ig chce tuto novou schopnost využít v tom, aby našel Merrininého vraha...

Na tento film jsem narazila díky jeho hlavnímu představiteli - Danielu Radcliffovi. Musím říct, že jeho herecké výkony mě vždycky naprosto ohromí - už dávno to není klučina z Harryho Pottera, i když i tam, jak se jeho postava vyvíjela, tak on mohl více podat ve svých hereckých výkonech, dále je tu Žena v černém, kde hraje osamělého právníka a nakonec tedy Horns, kde hraje zase opět úplně odlišnou roli. Ig přijde o svou milovanou a začne se nabízet alkohol.. Ale když Igovi vyrostou, z nevysvětlitelných důvodů, rohy, tak začne sám pátrat po vrahovi jeho milé a jeho postava je čím dál víc temnější, čím víc touží po pomstě.

Knihu jsem nečetla, takže nemám s čím srovnat, takže berte v potaz to, že tohle je hodnocení nečtenáře této stejnojmenné knihy. Sám příběh mě mile překvapil, protože ani my nevíme, kdo tím vrahem je a společně s Igem poznáváme další a další skutečnosti, které nás k tomu vrahovi dovedou. I když je u filmu uvedeno, že se jedná o horor, tak já bych to tak moc k tomu žánru neřadila - byla tam jedna scéna, u které jsem se trošku lekla, ale že bych se bála? To ne.. Ale zato jsem se párkrát u filmu zasmála - ale bacha, jedná se spíš o černý humor, takže kdo ho nemáte rádi, nevím jestli vás to ve filmu potěší. Film má takovou ponurou atmosféru a celkově působil dost pochmurně, ale tím dobrým způsobem, protože k ději se to hodilo.

Dále, co film doprovázelo byla nádherná hudba, bohužel jsem našla na internetu zatím jen takovou kratší ukázku soundtracku, ale i tu si doporučuju poslechnout - zde. No, film má v Americe premiéru o Halloweenu 2014, což ještě nebylo, ale film už je natočen od roku 2013 a moc se neorientuju v tom, jestli už někde byl vysílán, protože na internetu jsem našla kvalitní videa. Já jsem se na film dívala jen s anglickými titulkami, ale k dispozici jsou už i ty české.

Jediná věc, co se mi na celém filmu nelíbila, byl trochu přeplácaný konec. Nemyslím teď příběhově, to ne, ale spíše efektově. No, teď trochu nemůžu napsat, jaké ty efekty mi tam vadily, protože nemůžu spoilerovat, ale myslím, že jestli jste film viděli, tak víte, co myslím. Ale zase aby bylo jasno - vadily mi pouze efekty použité na postavy, zato mi nevadily efekty použité na takovou jednu morbidní závěrečnou scénu. Pochopíte, až uvidíte.

Takže nakonec takové shrnutí - nádherná hudba, která doprovázela celý film, úžasný herecký výkon v podání Daniela Radcliffa (i další postavy i herci hráli skvěle, ale hlavní postavu musím vyzdvihnout), děj, který mě v žádným bodě nenudil a stále jsem byla napnutá a zvědavá, kdo vlastně tím vrahem je, dále ponurá atmosféra, která se mi k filmu hodila, no a nakonec to jediné mínus a to je ten trochu přemrštěný konec - trochu bych ubrala u těch efektů. Ale celkově? Úžasný film, který se mi líbil a budu ho doporučovat dál.


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky