Recenze: Hunger Games - Síla vzdoru (Suzanne Collins)

recenzní výtisk Nakladatelství :  Fragment Rok vydání : 2011 (originál 2010) Počet stran : 342 Překlad : Josef Dušek, Zdík Dušek...

recenzní výtisk
NakladatelstvíFragment
Rok vydání: 2011 (originál 2010)
Počet stran: 342
Překlad: Josef Dušek, Zdík Dušek

Jak už jsem psala v recenzích na minulé díly, tak provedení obálek tohoto vydání se mi velmi líbí. A jsem ráda, že mi Fragment jako recenzní výtisky posílal právě toto vydání, kterému vévodí pouze černé pozadí s logem reprodrozda, který krásně vyniká. Ale pokud bych měla napsat díl, jehož obálka se mi líbí nejvíc z celé série, tak by to byl právě tento díl. To, jak reprodrozd zabírá více místa na přední straně a kruh kolem něho je rozbitý, je prostě nádherné, takže hvězdiček opět pět - zaslouženě. 

Poté, co skončily Čtvrtohory, skoro veškerý děj knihy probíhá ve 13. kraji, což je vlastně kraj velící vzbouřencům. Katniss je na tom ze začátku hodně psychicky špatně, protože Peetu se vzbouřencům nepodařilo zachránit a nachází se v rukách Kapitolu. Když se Katniss jakžtakž vzpamatuje, tak začíná prahnout po jediném - po pomstě a tou je pro ni vražda prezidenta Snowa.

Katniss je stále reprodrozdem, v čele vzbouřenců, a jejím hlavním úkolem je natáčení proklam, které se promítají po celém Panemu pomocí šikovných vzbouřeců, kteří se dokáží nabourat do Kapitolského vysílání. Reprodrozdovi, ale samozřejmě tahle úloha nevyhovuje a nejradši by bojoval po boku vzbouřenců. Katniss má svoji hlavu a to, jak jí některé věci a neuposlechnutí rozkazů procházelo, mi připadalo trochu neskutečné. Takový člověk by mě jako velitele docela dost štval.

Co se týká jejích vztahů, tak ty byly v závěrečném díle hodně pomatené a jako vždy moc sama nevěděla, co chce. Samozřejmě Peeta byl ze začátku mimo její dosah, ale i pak to mezi nimi bylo hodně komplikované a zamotané. Ale nechápu Katnissinu reakci na jeho stav a na to, jak se to rozhodla řešit (nebo spíš neřešit?). Prostě tohle nechápu a rozhodně to není jediná věc, kterou v tomto díle nechápu.
A samozřejmě je tu ještě Hurikán, s kterým byla celou dobu ve 13. kraji, a i když mezi sebou měli pár roztržek, tak si celkem rozuměli a vycházeli spolu.

V tomto díle mě Katniss prostě vytáčela, přiváděla k šílenství a nevím, k čemu ještě. Jakokdyby najednou Katniss někdo vyměnil za bojující bytost s jediným cílem - zabít prezidenta Snowa. To se mi zdálo hodně uhozené a neuvěřitelné, i když je pravda, že Katniss si prošla hodně věcma a změnila se, to uznávám, ale myslela jsem, že ne, až takto moc.

Určitě jste si četli spoustu recenzí nebo komentářů o tom, jak je poslední díl nejhorší, ale já bych to tak úplně netvrdila. Pokud je knížka diskutovaná, nemůžu kvůli ní spát a vlastně i mé názory na ni jsou hodně rozporuplné, tak je to mnohdy dobrá knížka a to i v tomto případě. Dobře, konec mě hodně zaskočil, ale nakonec mi přišel správný, i když co se týče toho zabití Snowa, tak to mi přišlo trochu moc . I já jsem pochybovala o jistých věcech, ale neřešila bych to stejným způsobem jako Katniss.

Pokud bych se opravdu musela rozhodnout pro nejslabší díl této série, tak by to byl tento díl, ale jenom o málo, protože není to závěrečný díl, o kterém bych tvrdila - je to hrůza, nedalo se to číst, v podstatě se mi líbil. Ale protože to přeci jen musím srovnat s ostatními díly, tak dávám hvězdiček pouze 9 - a to jenom kvůli tomu, jak se Katniss změnila a toužila jenom po pomstě.



Něco málo o autorce :) Suzanne Collins se narodila roku 1962 a Hunger Games není její jedinou sérií. Předtím již vydala sérii The Underworld Chronicles, taktéž bestseller, ale pokud byste po ní pátrali v českých knihkupectvích, tak marně - tato série vyšla pouze v zahraničí. Autorka vystudovala obor dramatického psaní na New York University a dnes žije v Connecticutu se svou rodinou.







ZA RECENZNÍ VÝTISK DĚKUJI NAKLADATELSTVÍ FRAGMENT

V celém článku je můj názor na konec série (se spoustou spoilerů):


Většina z vás, co čte tento odstavec, tak knihu četla, takže rovnou k věci: Proč si nakonec myslím, že je dobře, že Peeta s Katniss skočnili spolu, i přestože je moje nejoblíbenější postava v knize Hurikán? Upřímně, kdo by chtěl chodit s takovou troskou, co se z Katniss stala? Já být klukem, tak rozhodně ne. Ale co když ten kluk je na tom podobně? Ano, Peeta a Katniss prostě spojuje to, že se změnili a něčím si prošli. Hurikán jediný zůstal normální a nepřála bych mu nikoho jako Katniss, která tak trochu ve všem myslí hlavně na sebe, a pak až na ostatní a důsledky svých činů (tedy nepočítám Prim s matkou). Takže pro mě konec nakonec dobrý :) Ale to neznamená, že mě nezaskočil - to rozhodně ano!! :D Pište názory na poslední díl do komentářů a schválně, kdo má podobný názor jako já? :)


Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Já osobně jsem byla s celou sérií spokojená, i když (bacha spoiler!) mě zaskočila smrt Finnicka a Prim. U obou jsem bulela jako malé dítě. Jako členka :D týmu Peeta :D jsem byla s koncem naprosto spokojená, přestože mi bylo Galea? No prostě Hurikána :D líto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Smrt Finnicka mě opravdu zaskočila - hlavně proto, že ji autorka v knížce dost odbyla a já si jen říkala - to je všechno, to vážně umřel?? Jinak pokud sis četla poslední odstavec, tak já jsem ráda, že Gale neskočil s troskou - Katniss..

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky