Recenze: Ve znamení Štíra (Maggie Stiefvater)

Autor: Maggie Stiefvaterová
Překlad: Lucie Simerová
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2013
Počet stran: 368

Anotace:
Americká autorka, která se i u nás proslavila svou veleúspěšnou romantickou trilogií o vlkodlacích (Mrazení, Váhání a Splynutí), vystavěla svůj nový, strhující román s působivou tajemnou atmosférou na skotské, irské a manské mytologii: kolem báje o rychlých, nádherných, ale nebezpečných vodních koních rozehrála příběh dvou mladých lidí, příběh jejich vztahu a nelehkého dospívání.

Obálka:
Líbí se mi, že styl obalu, je stejný jako u série Vlci z Mercy Falls (překvapilo mě, že tomu tak není i u originálního výtisku). Ale oproti již zmiňované sérii o vlcích se mi tato obálka líbí o něco méně. Sice jsou na obálku použity velmi příjemné odstíny hnědé a modré barvy a koně v dálce uprostřed oceánu nepůsobí takovým tím dívčím stylem, což se mi líbí, ale viděla jsem už i o něco lepší obálky, které mě naprosto nadchly.

Děj:
Kate vyrůstá na ostrově, kde se každým rokem na podzim konají dostihy Ve znamení Štíra. Dostihy nejsou obyčejné, protože ani koně, kteří se ho účastní nejsou obyčejní. Během podzimu z oceánu vystupují bájní vodní koně, kteří jsou nebezpeční a hlavně krvežízniví. Lidé, kterým se podaří některou z těchto potvor chytit se mohou těchto dostihů v sedle vodního koně zúčastnit.
Kate se rozhodne tento dostih také jet a to kvůli vidině hlavní ceny, která by celé její rodině dost pomohla, a také kvůli bratrovi, jehož pozornost na sebe chce strhnout. Ale ve hře je také devatenáctiletý Sean, který již několikrát tyto dostihy vyhrál na svém oblíbeném koni Corrovi. Kate a Sean se shodou okolností k sobě připletou a oba zjišťují, co toho druhého nutí jet závody a také zjišťují něco málo o sobě - možná i sympatie.

Hodnocení:
Knihu jsem začala číst díky autorce Maggie Stiefvaterové, kterou znám díky její vlčí série Vlci z Mercy Falls. Z počátku se mi do čtení moc nechtělo, ale poté co jsem přečetla prvních pár stránek, jsem se od knihy nemohla odtrhnout. Z knihy je cítit tamní počasí, vůně moře a život, kterým lidé tam žijí - připadáte si jako jeden z nich. Velmi se mi líbil popis prostředí i situací na ostrově. Příběh mě překvapil naprosto odlišným tématem od autorčiny předchozí série, ale musím říct, že mě překvapil příjemně :) Kate je hrdinka, která se nestala mou nejoblíbenější, ale docela ráda jsem ji měla, i když jsem na ni občas žárlila :D Zato Sean - tajuplný, mlčenlivý mladík.. Kdo by se do něj nezamiloval?? :D Seana jsem si jeho charakterem i chovaním zamilovala a myslím, že nejsem jediná. A konec knihy - můžete si být jistí, že ho nebudete čekat, ale mě dohnal až k slzám a to tím nejkrásnějším způsobem.

Hvězdičkové hodnocení:
Tuto knihu nemohu hodnotit jinak než kladně - postavy, prostředí, originalita děje a konec - vše se mi líbilo, ale přesto tomu nemůžu dát plný počet hvězdiček s čistým svědomím, proto tento titul ode mě dostane hvězdiček devět.