Recenze: Ready Player One (Ernest Cline)

Nakladatelství :  Jota Rok vydání :  2012 (originál: 2011) Pův. název :  Ready Player One Překlad :  Naďa Funioková Počet stran ...

Rok vydání: 2012 (originál: 2011)
Pův. název: Ready Player One
Překlad: Naďa Funioková

Prostě obálka se k této knížce neskutečně hodí - vzhledem k tomu, jak se tam řeší počátky počítačových her a herních automatů (herních jako arkády a tak :D). Takže obálku hodnotím vcelku kladně, i když v regálu jako neznámá knížka by mě asi bohužel nezaujala :(

Píše se rok 2045 a svět, utápějící se v energetické a ekonomické krizi, je velmi chmurným místem k životu. Není divu, že většina lidí utíká před realitou utíká do uměle vytvořeného vesmíru video herního systému OASIS, kde mohou zapomenout na běžné starosti, vytvořit si novou identitu a jejím prostřednictvím se pak pohybovat po tisícovkách virtuálních planet, pracovat, studovat, bavit se a prožívat své sny. Navíc se tam někde skrývá i dědictví po tvůrci této videohry, miliardáři Jamesi Hallidayovi, který před svou smrtí zanechal ve skrytých koutech OASIS několik klíčů, jež mají hráčům ukázat cestu k pokladu. Trvá však dlouhých pět let, než se středoškolákovi Wadu Wattsonovi podaří objevit první z nich. A potom vypukne hotové peklo, protože zájemců o dědictví, které nálezci zajistí doživotní bohatství a obrovskou moc, je nespočet a v cestě za svým cílem se neštítí žádných prostředků. Když se pak soupeření přenese z virtuálního světa do toho skutečného, končí veškerá legrace - tady už jde o život.

Když jsem byla v Levných knihách a narazila na tuto knihu, ihned jsem věděla, že ji musím mít - sice jsem netušila, o čem kniha je, ale jak se kniha zviditelnila mezi blogery a byla tak kladně hodnocení, dala jsem jí taky šanci. A dobře jsem udělala.

Od první strany mě kniha vtáhla do děje a já si ji okamžitě oblíbila. Na první pohled působí některé pojmy v knize docela odborně a nesrozumitelně, ale tento dojem se po pár kapitolách vytratí. V knize je především řeč o videohrách, jejich tvůrcích a zakladateli OASIS, který přivedl spoustu lidí na jednu cestu - tito lidé o zakladateli ví naprosto všechno a někteří jsou jím tak trochu posedlí. Mezi tyto lidi patří také Wade Watts - hlavní hrdina knížky. S Wadem je to trochu jinak než s běžnými hl. hrdinami knížek - mnohdy jsem ho nechápala, nestal se mým krátkodobým idolem, ale zato jsem mu strašně fandila. Mužský hl. hrdina se do této knihy naprosto hodil a já navíc kluky jako hl. hrdiny preferuji. Děj se v žádné části netáhl a rozhodně nehrozilo, že by mě příběh začal nudit. K psaní této recenze jsem se musela, tak trochu, přemlouvat, protože je to opravdu těžký úkol, napsat recenzi na tak skvělou knihu.

Příběh, postavy, závěr, promyšlenost celého děje - této knize nelze nic vytknout. Od čtení se jde jen těžko odtrhnout a s knihou se ani po posledních slovech nechcete loučit. Jak jinak ohodnotit Ready Player One než plným počtem hvězdiček...



I pokud toho víte o videohetních automatech opravdu málo, nebojte se podívat po této knížce - já sama o tom taky vím málo a přesto mě knížka nadchla :)

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky