Recenze: Narozen o půlnoci - Dračí znamení (Lucie Fidlerová)

recenzní výtisk Autorka : Lucie Fidlerová Nakladatelství : Fragment (2014) Počet stran : 312 Anotace : Daleko od lidí, skryt...

recenzní výtisk
Autorka: Lucie Fidlerová
Nakladatelství: Fragment (2014)
Počet stran: 312

Anotace:
Daleko od lidí, skryté v horách, je tajemné a krásné místo - Dračí skály. Království, kde pospolu žijí lidé, elfové, trpaslíci a draci...

Gabriel se narodil přesně o půlnoci v pátek třináctého. To ho předurčilo stát se zaklínačem: léčit lidi, používat magii a přivolávat draky. A také se stát králem Dračích skal. To se však nelíbí krásné Melisse, která si na roli královny zvykla a rozhodně se jí nehodlá vzdát. Kam až je ale schopna zajít?
Podivná úmrtí, intriky a kouzla začínají ohrožovat kdysi tak klidné a idylické místo. Gabriel a jeho kamarádka Nely se pustí do velkého dobrodružství. Odhalí toho, kdo v pozadí tahá za nitky? Nebude to snadné, ne každý je totiž tím, kým se zdá být. Gabriel, Nely a možná celé Dračí skály se ocitají v nebezpečí...

Obálka:
K obálce mám rozporuplné city - na jednu stranu se mi líbí, že je fantasy a je tam drak, na druhou stranu si říkám, že v knize se draci skoro neobjevili a obálka láká k tomu, řadit knihu mezi ty hodně dětské. Nevím, nenadchla, asi ani neurazila.

Děj:
Jednoho večera přesně o půlnoci se v jednom domě ve městě ozve plačící dítě. A děti narozené o půlnoci musí být, alespoň podle krále, zlikvidovány. Artur, otec dítěte, který si zprvu myslí, že jeho dítě je stvůra a sám ho za ni považuje, ho nakonec zachrání. Ale přesto syn Gabriel vyrůstá bez otce i bez matky, v Dračích skalách. Dračí skály jsou místo, kde žijí různí lidé i nelidé - elfové, obři a další a žijí v míru. Nebo alespoň žili předtím než na trůn dosedla Melissa, která si hoví v krutovládě a ráda ukazuje, že má neomezenou moc. Gabriel je tzv. zaklínačem - ovládá síly, které zná jen málokdo, ale zároveň se tím nevychloubá a v boji a lukostřelbě je mnohem lepší jeho nejlepší kamarádka Nely. Nely vyrůstá také bez rodičů a s Gabrielem si k sobě našli velice brzo cestu - však každý v Dračích skalách říká, že ti dva spolu dosednou na trůn. I Melissa o tom slyšela a moc se jí to nelíbí. V Dračích skalách už nevládne mír a klid tak jako kdysi - nastává strach z toho, kdo další bude na řadě nějakého vraha.

Hodnocení:
Především musíte vědět, že knihu jsem začala číst čistě ze zvědavosti - tak mladá autorka a už vydává knihu? Ale nečekala jsem od toho nic převratného, ani objevného. Mohu říct, že opravdu nejde o nic převratného jako byl například Paolinův Eragon, ale přesto má tato kniha něco do sebe. Těším se na pokračování, lhala bych, kdybych napsala, že ne. Příběh je docela napínavý, můžu napsat, že promyšlený a rozhodně musím pochválit styl psaní - naprosto mi vyhovoval a očekávala jsem více neohrabaný styl, styl internetových povídek, kterých je všude plno, ale musím vás vyvést z omylu, napsaná je kniha velmi pěkně. Ovšem, nevím čím to bylo, protože příběh i styl psaní mě bavil, ale do čtení jsem se musela občas nutit a knihu jsem četla neuvěřitelný týden - nedokázala jsem přečíst více jak tři kapitoly za den (odhadem). Moje nejoblíbenější postava nebyla tak úplně stoprocentní, tím myslím, že jsem si ji nezamilovala na první pohled - onou postavou je Gabriel, který mi někdy nepadal do noty, ale pak mě příjemně překvapoval, ale třeba jeho milostný život bych úplně převrátila a za partnerku mu vybrala někoho jiného. Nely jsem si moc neoblíbila je dost.. sobecká a mně nesympatická. A dále tajemný cestovatel mezi Dračími skalami a lidským světem - toho mám opravdu ráda a možná to bude v dalším díle moje oblíbená postava, nemá k tomu daleko. Myslím, že je to skvělá zkušenost přečíst si tuto knihu - protože teď vím, jak píše podobně stará holka a asi bych se měla hodně zlepšit, zapracuju na tom. Ale knížka se mi líbila.



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky