Recenze: The Fault In Our Stars

Žánr : Drama, Romantický, Komedie USA, 2014 Režie : Josh Boone Předloha : John Green Hrají : Shailene Woodley, Ansel Engort,... ...

Žánr: Drama, Romantický, Komedie
USA, 2014
Režie: Josh Boone
Předloha: John Green
Hrají: Shailene Woodley, Ansel Engort,...

Hazel Grace, dospívající dívka trpící rakovinou. Augustus, kluk, který se z rakoviny vyléčil, a do kterého se Hazel zamilovala. Ve stručnosti - příběh zamilovaného páru protkaný tématem smrti, umírání a bolestí. I když jim není přáno, snaží se všeho užít, jak to jen jde.

Kdyby se našel někdo, kdo neslyšel o knížce Hvězdy nám nepřály, kterou jsem také recenzovala (zde), tak o filmu určitě slyšel. Mnoho dívek považuje tuto knihu nebo film za svůj nejoblíbenější, ale najde se i druhá skupina lidí, kam mimochodem patřím i já, kterou tento příběh příliš nenadchnul.
Popravdě jsem potom, co jsem si přečetla knížku, neměla moc náladu na to zkouknout film, ale nakonec jsem mu dala šanci. Hlavně kvůli lidem, kteří se nad tímto filmem rozplývali. Musela jsem si na něj prostě utvořit svůj vlastní názor.

Teď se nelekněte, jelikož i já sama jsem se lekla, když následující věta vyšla z mých úst. Podle mě je film lepší jak kniha. Nemyslela jsem, že vůbec někdy takovou větu vyslovím, ale stalo se.
Příběh je totožný s tím knižním, ale oproti knize, která u mě nevyvolala skoro žádné emoce, filmu se to podařilo. Ano, smutné scény byly prvoplánové a citově diváky vydíraly, ale ráda jsem si u tohoto filmu pobrečela, protože u knihy jsem přesně tohle slzavé údolí očekávala, ale jaksi se nedostavilo - ovšem film v tomhle ohledu nezklamal.

Co se mi ale stejně jako u knížky nelíbilo, byly některé scény - ty holt nezměníš. Jako nejhorší hodnotím scénu v domě Anne Frankové, jelikož vůbec nechápu počínání hlavních hrdinů, natožpak reakce lidí okolo nich. Co dál mi vadilo? Augustus je prostě pořád Augustus. Sice se ve filmu chová více jako teenager a příběh působí reálněji, ale překvapilo mě, že na mě působil spíše jako namachrovaný frajírek, což jsem v knize naopak nepostřehla. Ale ty metafory - prostě je nemůžu vystát a nepřijdou mi zas tak duchaplné, za jaké je někteří považují.

Ještě něco? Taky jste si všimli těch miliónů obrázků na tumblr, we♥it a všude možně? Myslím tím obrázky s citátem "okay, okay". Trošku přehnané dle mě, jelikož ve filmu z toho udělali velkou věc a já to v knížce skoro nepostřehla, ale zrovna tohle může být tím, že jsem knížku četla v češtině a ne v angličtině.

Abych to shrnula - čekala jsem to horší, ale furt to není nic moc. Možná kdyby mě takto příliš neovlivňovala kniha, tak bych film hodnotila jinak, co já vím, ale pozdě - knihu jsem četla. Navíc samotný příběh mě až tak nenadchnul. Ale příjemně mě překvapila herečka Shailene Woodley, která mi není moc sympatická, ale ve filmu mi nevadila.

Přemýšlela jsem, kolik filmu dám hvězdiček a nakonec jsem mu dala šest, podprůměrný film to rozhodně nebyl a navíc se mi film líbil víc než kniha (vážně, vážně? nemyslela jsem si, že je to vůbec možné..).


A co vy? Jste fanoušci filmu či knihy nebo naopak?


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky