Victor Frankenstein: o filmu a mých dojmech

Příběh Frankensteinova monstra mě vždy fascinoval. Co může být víc fascinující než mít moc obrátit smrt v život ? Původní román Frankens...


Příběh Frankensteinova monstra mě vždy fascinoval. Co může být víc fascinující než mít moc obrátit smrt v život? Původní román Frankenstein napsala Mary Shelley a já se ho jednou pokoušela přečíst, ale její styl psaní mě tolik nebavil, že podruhé jsem se k této knížce nedostala. Za to jsem četla aspoň zkrácenou verzi tohoto slavného příběhu a to v angličtině. A ta se mi velmi líbila. Navíc mně jde hlavně o tu myšlenku, ten nápad - o ten tu jde. Takže autorce M. Shelley aspoň můžu poděkovat za to, že lidstvu představila tento velkolepý příběh. Nevím, jestli se někde inspirovala nebo ne, ale to je mi celkem jedno. A dneska v tomhle článku se rozepíšu o nejnovějším filmovém zpracování jejího příběhu pod názvem Victor Frankenstein.
Jakmile jsem se poprvé doslechla o tomto novém zpracování, věděla jsem, že na něj půjdu do kina. Ale trochu mě děsilo označení horor v popisu tohoto filmu. Nakonec jsem se rozhodla na něj jít i přes to, že to je horor. Tedy to jsem si alespoň myslela, teda trochu - tušila jsem, že to nebude klasický horor, ale že tam třeba bude pár dost strašidelných scén. No, těch jsem se nedočkala, ale teď nevím, jestli je to dobře či špatně. Možná ani jedno, žádná strašidelná scéna mi tam přímo nechyběla a nepociťovala jsem, že by v tomto ohledu filmu něco chybělo. Tedy přiznám se, že jsem se u pár scén trošičku lekla, ale to je možná tím, že já se dokážu leknout u lecjaké scény - mohla jsem být klidně jediná, kdo se v tom kině lekl.
A když už jsme u toho kina - překvapilo mě, jak málo lidí na tento film zašlo, přestože se jednalo o první den, kdy ho u nás promítali. Když to porovnám např. s Hunger Games, na kterých byla moje ségra, v první den promítání byl vyprodaný skoro celý sál. Vím, že HG je série, takže má určitě víc fanoušků než samostatný film, ale i tak mě to trochu mrzí, vlastně trochu víc.
V hlavních rolích se objevili James McAvoy a Daniel Radcliffe, takže na tento film lákalo i skvělé obsazení. Myslím, že i díku němu jsem se na tento film více zaměřila, i když ne tak úplně - myslím, že by mě film zaujal podobně stejně i s jinými herci. A taky jsme tam měli možnost vidět Charlesa Dance, kterého můžeme znát třeba z Game of Thrones.
A jak se mi teda toto filmového zpracování líbilo? I když jsem měla vysoká očekávání, musím říct, že jsem vcelku nebyla zklamaná. Film se mi líbil - úžasné barvy, do kterých byl laděn, vzhled "monster", proměna hlavních postav, celkově ztvárnění hlavních postav,... Vždy se u filmů zmiňuji i o hudbě a ani tentokrát to nebude jinak. Hudba nebyla tolik výrazná a ve mně nezanechala žádný hlubší pocit ani mě nijak extra nezaujala. Naopak k některým scénám mi tak úplně neseděla.
Po zhlédnutí filmu jsem taky mrkla na čsfd, neubránila jsem se tomu, a tam má film docela rozporuplné hodnocení. Byl tam i názor, že se jedná o kýčovité zpracování tohohle známého příběhu - s tím já nesouhlasím, nepřišlo mi to kýčovité, styl filmu se mi naopak velice líbil. Ale já sama za sebe můžu říct, že mě se film líbil. Sice ho nepovažuji za to nejlepší v kinematografii, ale zároveň ho hodnotím lépe než průměrně.

Počet hvězdiček: 7/10
Moje hodnocení na čsfd: 4/5

Viděli jste tento film, jak se vám líbil? Popřípadě, chystáte se na něj zajít?

Mohlo by tě zaujmout:

10 komentářů

  1. Knížku jsem tedy nikdy nečetla, ale na hodině angličtiny jsme dělali rozbor toho díla, takže nějakou představu mám a ten námět se mi hrozně zalíbil. Sama jsem se ale bála na film jít do kina, protože je to interpretovaný jako horor a já a horory...to nejde k sobě. Teď jsi mě ale celkem přesvědčila, že by to vážně mohlo stát za to. V jedné z hlavních rolí je Dan, to je lákadlo samo o sobě a snad to nebude ani tak děsivý, abych to nezvládla dokoukat. Takže dneska nebo zítra se na to půjdu podívat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, určitě se jdi kouknout - k hororu to má hodně daleko :) Daniel i James se mi v jejich rolích opravdu líbili :)

      Vymazat
  2. O tomhle filmu jsem ani neslyšela, ani ho u nás v kině nedávají :D Každopádně obsazení je opravdu skvělé, jak tak koukám a ještě plus když tam hraje i herec z GoT :3. Koukala jsem se na trailer a docela se mi líbí a příjde mi to jako zajímavý film. Až bude ke stažení nebo online, tak doufám, že se podívám, snad nezapomenu. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň tak, podle mě ten film stojí za zhlédnutí :)

      Vymazat
  3. Chcela by som ísť na to do kina, ale tak za prvé nemám s kým ísť a za druhé neviem či sa mi to bude páčiť, aj keď trailer vyzeral úplne skvelo! :) Pekná recenzia.

    http://greycherry.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já na to šla do kina třeba sama, ale to je na tobě :) Teď to teprve šlo do kina, takže času na rozmyšlenou máš dost :)

      Vymazat
  4. Na filmu jsem byla včera a také se mi líbil. Třeba prostředí cirkusu bylo naprosto úžasné. Film mě překvapl mile, i když mám za to, že Daniel Radcliffe není nijak úžasný herec.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten cirkus se mi taky moc líbil - jak prostředí, tak role Daniela Radcliffa. Ale jinak já mám Daniela Radcliffa jako herce ráda, třeba ve filmu Horns se mi opravdu moc líbil.

      Vymazat
  5. Ahojky! Promiň za pozdní odpověď :D nějak nic nestíhám :) Je vlastně asi jedno z čeho maturuješ, hlavní je angličtina.. teda alespoň u mého oboru to bylo jedno. Asi kdyby někdo chtěl studovat doktora nebo právo tak musí mít nějaké povinné předměty :D Já maturovala z Čj, Aj, Matika a Zeměpis :) A myslím, že snad ani nemusíš mít mimoškolní aktivity, když v motivačním dopise dokážeš že se o to co chceš studovat vážně zajímáš. Já tam sice napsala zkušenosti s vedením fanclubu a spolupráci s hudebním vydavatelstvím, ale pokud vím, tak kamarádka co je se mnou v kurzu žádné takové aktivity neměla, jen se zajímá o hudbu a vše kolem toho a taky se dostala :) Jim jde hlavně o to aby jsi dokázala že to co chceš studovat opravdu chceš studovat a že tam nejdeš jen abys měla vejšku, čímž se univerzity v UK dost liší od ČR a je to strašně fajn :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky