Recenze: Pes Baskervillský (Sir Arthur Conan Doyle)

Pův. název : The Hound of the Baskervilles Rok vydání : 1966 (originál: 1902) Počet stran : 198 Překlad : František Gel Ilustrac...

Pův. název: The Hound of the Baskervilles
Rok vydání: 1966 (originál: 1902)
Překlad: František Gel
Ilustrace: Karel Vaca

Sherlock Holmes se svým přítelem Watsonem jsou přivolány ke vskutku záhadnému případu. Na venkovském sídle v krajině vřesovišť je zavražděn sir Charles a to za velmi podivných okolností. Sir Charles pocházel z rodu Baskervillů a kolem něj se nese pověst o pekelném psovi. Párkrát dokonce někteří obyvatelé na blatech zaslechli vyjícího psa a hned si to spojili s touto pověstí. Ta také doprovází celý případ kolem smrti sira Charlese. Může do toho být opravdu připleten tento satanský pes?

Na tuto knihu jsem narazila v antikvariátu a ihned jsem věděla, že musí být má. Četla jsem jednu zkrácenou verzi tohoto příběhu a tato kniha samotná byla na mém to-read listu již pěkně dlouho.

Kdo by neznal slavného detektiva Sherlocka Holmese? Já osobně jsem sice žádnou knížku s ním ještě nečetla, ani jsem jsem neviděla seriál, za to jsem ale viděla film v hl. roli s Robertem Downeym Jr. Avšak zrovna v této knížce na Sherlocka nenarážíte moc často. Hlavním vyšetřovatelem je po celou dobu příběhu jeho pomocník Watson, s kterým zažíváme veškerá odhalení.

Knížka se mi četla velmi dobře, i když není psaná úplně současným jazykem, ale zároveň neobsahuje žádné výrazné archaismy. Konkrétně tohle vydání také obsahovaly ilustrace - Karla Vacy, ale upřímně, já bych ocenila vydání spíš bez ilustrací - moc se mi nelíbily a příběh nijak neobohacovaly.

Myslím, že kdokoliv, kdo zaslechl o příběhu prokletí rodu Baskervillů a příběh se mu líbil, tak by mohl sáhnout po této knížce. Není dlouhá, čte se dobře, a pokud neznáte plně tu zápletku a hlavně rozuzlení případu, tak můžete během celé doby čtení případ vyšetřovat společně s Watsonem.


Četli jste někdo také tuto knížku? A jak se vám líbila? Nebo jste četli jiné knížky se Sherlockem Holmesem?

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Tohle je moje nejoblíbenější kniha z maturitní četby, protože Sherlocka opravdu můžu. Líbilo se mi na ní hlavně to, že byla docela napínavá. Knížek o Sherlockovi jsem zatím čelta asi 5 a hodnotím je rozhodně kladně, protože miluju detektivky, a navíc když jsou takhle dobře napsané :).
    in another galaxy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My ji bohužel na seznamu k maturitě nemáme. Já četla zatím jenom tuhle knížku s Sherlockem a hodně se mi líbila, ale zatím nějak neuvažuju nad přečtením dalších knížek s ním. Ale časem se k tomu asi dostanu, jelikož už mi pár lidí několik knížek doporučovalo :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky