Recenze: Cinder (Marissa Meyer)

Počet stran : 400 Nakladatelství : Egmont Rok vydání : 2012 (originál 2012) Překlad : Jana Zejmanová Série : Měsíční kroniky P...

Rok vydání: 2012 (originál 2012)
Překlad: Jana Zejmanová
Série: Měsíční kroniky

Šestnáctiletou Cinder považuje většina lidské společnosti za nepovedenou hříčku techniky a její macecha za neúnosné břemeno. Být kyborg ale má i své výhody - mozkové rozhraní poskytuje Cinder nevšední schopnost opravovat věci, díky čemuž se stane nejvyhlášenější mechaničkou ve městě. Právě tato pověst přivede k jejímu stánku prince Kaie, který potřebuje před výročním bálem opravit porouchaného androida. Princ opravu v legraci nazve otázkou národní bezpečnosti, ale Cinder má podezření, že věc je mnohem vážnější, než jí je princ ochoten prozradit.
Cinder touží udělat na prince co nejlepší dojem, ale se všemi plány je konec, když se její mladší nevlastní sestra a jediná lidská přítelkyně nakazí smrtelným morem, který sužuje Zemi už celé desetiletí. Macecha obviní z dceřiny nemoci Cinder a nabídne její tělo pro výzkum moru, což je ,,pocta", kterou dosud nikdo nepřežil.
Ale netrvá dlouho a lékaři zjistí, že jejich nové pokusné morče je zvláštní. Chirurgové, kteří Cinder proměnili v kyborga, něco skrývali. Něco cenného.
Něco, kvůli čemu jsou někteří lidé ochotni zabíjet..

O knize jsem sice už před nějakou tou dobou slyšela, ale její přečtení jsem odkládala a to hlavně kvůli obálce (jak povrchní). Obálka Cinder se mi naprosto nelíbí - ta grafika a jak celý obal půdobí uměle, ne, to není můj styl. Ale když jsem uviděla původní obálku a českou obálku dalšího dílu, tak jsem se k tomu přecejen dokopala :) Ale kniha by mě svou obálkou nezaujala, ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla a tuhle drobnou vadu na kráse nechala za sebou..

Po přečtení anotace jsem si nebyla jistá, co od knihy čekat. Kyborg? Jako předělávka popelky? Možná se budete divit, ale ano, jde to a autorce se spojení těchle témat povedlo skvěle. S kyborgami jsem se doposud v žádné knize nesetkala, ale hlavní hrdinka Cinder, která je sama kyborgem, mě zaujala a to především tím, co jako kyborg dokáže, a jak vlastně její rozhraní funguje. Cinder mi jako hlavní hrdinka byla sympatická a oblíbila jsem si ji, i když se nestala mojí nejoblíbenější hl. hrdinkou vůbec. Ale v téhle knize jsem ji měla ráda. A co se týče této knihy jako předělávky klasické popelky. Prvně se mi společné prvky s popelkou hledaly těžko, až na macechu, ale když jsem knihu dočetla, tak jsem si uvědomila, kolik toho tyto dva příběhy mají společného.
Autorčin styl psaní mi vyhovoval a kniha se četla velmi, velmi rychle. Na konci knížky je dále ukázka z druhého dílu, což je Scarlet - předělávka červené karkulky a před přečtením této ukázky jsem netušila, že hlavní hrdinkou v dalším díle bude někdo jiný, ale je to logické a já se těším na novou postavu, kterou snad poznám, tak dobře jako Cinder.
Celý příběh se mi opravdu líbil a já se těším, až si přečtu další díly, ale sama knížka mě nedokázala zaujmout - spíše ty reakce čtenářů, což je škoda si myslím. Dále je tu obálka, která se mi vůbec, ale vůbec nelíbí. Je sice pravda, že se mi knížka líbila, ale přesto znám daleko lepší knížky a série, které mě připoutaly k jejich příběhu více.
Cinder si ode mě zaslouží krásných 8 hvězdiček :)