Recenze: Hon (Andrew Fukuda)

Rok vydání: 2014
Počet stran: 304

Anotace:
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochotkou a všichni touží po jejich krvi?

Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně - nezamilovat se do jedné z nich!

Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk.
Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.
Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...

Obálka:
Obálka mě na první pohled moc nezaujala, ale jakmile jsem ji četla a zvykla si na ni, tak se mi i docela zalíbila. Ze zahraničních přebalů se mi líbí nejvíce. Ale hodnotím ji přesto jenom průměrně.

Děj:
Gen byl vychováván s mnoha pravidly, která si pro své přežití musel vštípit do hlavy. Gen je středoškolák, který, jako ,,normální" lidé, má někdy nutkání zakašlat, kýchnout si nebo se zasmát, ale také se chtě nechtě potí a občas se mu klíží oči a ve tmě samozřejmě mžourá, protože nemá dokonalý zrak. Ale v jeho světě se takhle lidé nechovají - nepoužívají jakoukoliv mimiku tváře, když jim připadá něco vtipné, tak se škrábou na zápěstí, v jejich těle neproudí ani kapka krve, ale zato touží po krvi jiných - přesněji řečeno po glupaní krvi. I Gen se mezi tyto glupany řadí, ale zároveň žádného jiného glupana nezná. Žije mezi lidmi jako oni a snaží se je napodobit ve všem, ale také se musí pravidelně holit, protože lidská těla nepokrývá jediný chloupek, pravidelně se musí mýt, aby nebyl cítit potem a mnoho dalších činností musí dělat, aby se dokázala zařadit mezi lidi. Nikdo nemá tušení, že je jiný, dokud Vládce neuspořádá Hon, kam se vylosuje pár šťastlivců, kteří budou mít tu čest chytat po pláních glupany - a Gen se jedním takovým šťastlivcem stane a hrozí, že ostatní objeví jeho pravou tvář.

Hodnocení:
Ráda čtu nové příběhy o upírech a zvláště, ty které jsou něčím nové a originální. Můžete si být jistí, že tato kniha vám upíry ukáže ve zcela novém světle a každá informace o nich pro vás bude nová a dosud nepoznaná. Hlavního hrdinu Gena jsem si jsem si docela oblíbila, ale zamilovat do něj se nešlo - byl bez emocí a málokdy se projevoval nějak výrazněji navenek. Ale zato jsem se do něj dokázala vcítit a prožívat vše s ním, také jsem obdivovala jeho odvahu žít mezi monstrama, která touží po vaší krvi. Dále je tu jedna dívka, do které byl Gen zamilovaný - musím říct, že ta byla pro mě docela zklamáním, protože jakmile jsem si přečetla prvních pár vět o ní, hned jsem věděla, jak to s ní bude. Toto objevení mě hodně mrzí, protože se ráda knížkou a autorem nechám překvapit. Celou knihu jsem se bála o Gena, protože je to postava, o kterou se upřímně bojíte až do konce knihy a vzhledem k tomu, že je to trilogie, tak se bojím i nadále. Jedna věc, co mě naprosto zaskočila, byla, když si informace o upírech v některých místech navzájem odporovaly - například lidé se škrábou, když se jim zdá něco vtipné, a potom o několik desítek stránek dál je, že se nějaký člověk usmál, ale můžete si být jisti, že z něho se glupan rozhodně nevyklube a myslím, že ještě na jednu takovou podobnou situaci jsem narazila, ale sami si ji zkuste najít.

Hvězdičkové hodnocení:
I přes pár výtek knihu hodnotím kladně a prostě se mi líbila. Je velmi čtivá a já jsem ji přečetla za jeden den prázdnin. Hlavní hrdina se mi líbil, prostředí i děj také a hlavně konec mě hodně příjemně překvapil - překvapení v knihách mám ráda, takže hodnotím naprosto kladně, ale nebojte se není to takový ten konec, kdy autor otočí o 160 stupňů a najednou je vše jinak - ne, je to konec, který se ke knize naprosto hodí a vás naláká k přečtení dalšího dílu. U této knihy se mi také naprosto líbilo neustále napětí, které z knihy vyzařovalo a v druhé půlce knihy takové akce, které se potom naskytlo opravdu dost. Pro těch pár výtek a také kvůli mému celkovému pocitu z knihy nemůžu dát jinak než 7 hvězdiček.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.