Recenze: Captain America: The Winter Soldier

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi  USA, 2014 Po katastrofických událostech, které Avengers prožili v New Yorku, žije Steve Rogers nebol...

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
USA, 2014

Po katastrofických událostech, které Avengers prožili v New Yorku, žije Steve Rogers neboli Captain America ve filmu Captain America: Návrat prvního Avengera poklidně v ústraní ve Washingtonu, D.C. a snaží se přizpůsobit modernímu světu. Když ale dojde k útoku na jeho kolegu z organizace S.H.I.E.L.D., zaplétá se do pavučiny intrik, které ohrožují celý svět. Společně s Black Widow se Captain America pokouší odhalit stále se prohlubující spiknutí a současně se na každém kroku střetává s profesionálními zabijáky, kteří byli posláni, aby ho umlčeli. Když dojde k odhalení skutečné šíře zákeřného plánu, povolávají Captain America s Black Widow na pomoc svého spojence Falcona. Přesto se brzy ocitají tváří v tvář nečekanému a zdatnému nepříteli – Winter Soldierovi.

Takže jako první se musím vyjádřit k názvu, ale promiňte - všude se podtitul jmenuje Winter Soldier (Zimní voják) a v ČR máme Návrat prvního Avengera? To jsem trochu nepobrala.
Samotný příběh miluju, protože jsem sérii Omnibus četla - její součástí je příběh o Zimním vojákovi. Ale film mě docela mátl - ztrácela jsem se, dokonce jsem nepoznala prvně ani Wilow Black, než jsem pochopila, kdo to je a potom Falcon - ze začátku jsem nevěděla, jestli ten týpek na začátku je Falcon nebo jsou to dvě postavy, ale dejme tomu, že pak jsem si to vyjasnila.
Dále - nevím, ale přišlo spíš takové bez děje, spíš samé bitvy a boje (já vím, k těmto filmům to patří), ale nedozvěděli jsme se skoro nic zásadního - komiks je 100% a ve filmu bylo tak, 40%? Nanejvýš. Tak teď k těm bojům - ty se mi líbily, sice američané mají sklony ve filmech to hodně, hodně přehánět s technikou a zbraněmi, ale dejme tomu. Captain America - samozřejmě jeho ztvárnění se mi líbí na 100%, způsob boje, vyjádřování se, obsazení.. A druhý, ten záporák? Winter Soldier - to samé, skvělý kostým, a výběr obsazení? Dokonalý. Rozhodně, co se vzhledu týče, tak se mi víc líbil Winter Soldier - ty vlasy.. ááh.. Co dalšího musím pochválit, tak jsou to takové ty zvuky při dopadu ruky Wintera Soldiera na štít - prostě zvuk síly :) Dokonalé, měli jste pocit, jako byste tam byli (a to musím podotknout, že jsem byla na 2D - protože to jediné dávali s titulkami).
Konec se mi hodně líbil, hlavně před koncem neodcházejte, počkejte, až se úplně vypnou i ty černé posuvné titulky a je to.
Jo a hodně mě překvapilo další obsazení filmu (jelikož dopředu jsem si věci o filmu moc nečetla) - hrála tam také Cobie Smulders (znáte z How I Met Your Mother) a Emily VanCamp (znáte z Evervoodu, Revenge), která hrála agentku 13.
Celkově se mi tyto filmy s komiksovýma hrdinama líbí, ale pokud to třeba srovnám s posledním Thorem, tak ten se mi líbil víc. Každopádně doporučuji na film jít, protože ten kdo má tyto filmy rád nebo komiksy, tak je to skvělé. Samozřejmě se dočkáte i typického humoru, který tam je - někdy mi to přijde až moc, ale někdy se nad tím dá dobře zasmát :)