Recenze: Zaklínač I. - Poslední přání (Andrzej Sapkowski)

Pův. název : Ostatnie życzenie, Droga, z której się nie wraca Rok vydání : 2009 (originál: 1997) Počet stran : 280 Nakladatelství ...

Pův. název: Ostatnie życzenie, Droga, z której się nie wraca
Rok vydání: 2009 (originál: 1997)
Nakladatelství: Leonardo
Překlad: Stanislav Komárek, Jiří Pilch

Zaklínač - Ošlehaný muž bez věku, jehož bílé vlasy nejsou znakem stáří, ale mutace, kterou musel podstoupit. Placený i dobrovolný likvidátor prapodivných tvorů: mantichor, trollů, vidlohonů, strig, amfisbain - pokud ovšem ohrožují lidský rod; v takovém případě zabíjí i bytost zvanou člověk. Prvotřídní, skvělý bojovník, který není neporazitelný ani nezranitelný - naopak, téměř z každého dobrodružství si odnáší další šrámy na těle i na duši.

Jedná se vlastně o povídky, které vypráví život zaklínače Geralta. Přiznám se, že jsem si myslela, že je to normálně příběh a ne povídky, ale tohle zjištění mi vůbec nevadilo.
Tohle je první kniha, kterou jsem od tohoto autora četla a přiznám se, že mi chvilku trvalo než jsem se v knize zorientovala. Navíc, kniha začíná první povídkou, která pak vůbec nezapadá ke zbytku knížky. Takže tu nevím, kam zařadit, no, prý je dobré si přečíst ještě jeho předchozí povídkové knížky, jelikož pak se více vyznáte v postavách - prý.
Každopádně ta první povídka se mi zdála nudná a nemohla jsem se do ní začíst, myslela jsem si, že mě ta knížka celá nebude bavit, jelikož ten začátek byl vážně takový, trochu nezáživný.
Když se tam objevil zaklínač Geralt, hned jsem věděla, že tohle je prostě hodně specifická a výjimečná hlavní postava. Ale geralt je velmi tajemný, celkově o něm víme velmi málo a pomocí jednotlivých povídek o něm máme více a více informací, i když i to je velmi málo.
Povídky jsou taky velmi zajímavě řazeny, jelikož některé na sebe navazují, ale jsou prokládany zase jinými povídkami, takže občas to byl vážně zmatek. Ale ke konci jsem se už zorientovala a celkově se mi knížka líbila. Určitě se vrhnu na další díly, slyšela jsem, že u této série napínavost a čtivost stoupá, takže o to víc jsem zvědavá.

Četli jste někdo tuto sérii? A jak se vám líbila?

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky