Unboxingy

Po dlouhé době tu bude opět názorový článek. Tohle téma tu už několikrát bylo, ale já jsem se k němu nikdy nijak moc nevyjadřovala - mys...


Po dlouhé době tu bude opět názorový článek. Tohle téma tu už několikrát bylo, ale já jsem se k němu nikdy nijak moc nevyjadřovala - myslím, že je načase to napravit.

Na fashion a beauty blozích tento typ článků moc nevídávám - nebo možná chodím na špatné blogy. Ale spíš bych se chtěla zaměřit na knižní blogy, kde vidím tyhle unboxingy opravdu často.
Pamatuji si, že dřív se takové články vůbec "nepsaly" - je jasné, že se člověk chce třeba pochlubit, a tak hodí fotku balíčku, který mu přišel, na nějakou tu sociální síť (nebo jako plus k nějakému článku). Což chápu, sama občas hážu fotky nových knížek na fb stránku blogu (i když taky tam nedávám fotky přímo balíčků nebo si aspoň nevzpomínám). Ale potom začalo docela mánie a všichni začali fotit balíčky knih, které jim přišly - a ne, že by v jednom článku člověk ukázal několik knížek, ale jeden článek = jedna knížka. Furt chápu to, že se člověk chce pochlubit, to beru. Ale! Proč někdo fotí 10x zabalený balíček, a potom každý krok, který s tím balíčkem provede - odtrhnutí izolepy, rozříznutí balíčku, vyndávání bublinkové fólie a nakonec - jedna fotka toho, co mu právě přišlo. What?
Opravdu nechápu proč bych já, jako čtenář knižních blogů, si měla prohlížet fotky kartonu a izolepy. K čemu mi je to dobré? A k čemu to vůbec je tomu autorovi blogu? Taky k ničemu, ne? Nebo se mýlím?

Určitě mi napište, co si myslíte vy o těchto článcích? Máte na svém blogu unboxingy? Nebo "čtete" unboxingy na jiných blozích?

Jinak se omlouvám, že tenhle článek je takový.. trochu ostřejší, ale jen jsem na to chtěla napsat můj názor.

Mohlo by tě zaujmout:

23 komentářů

  1. Já unboxingy dělám, akorát pod názven Rozbalovačka a baví mě to. A hrozně ráda je i čtu, ani nevím proč. Asi to bude tím, že mám ráda překvapení a rozbalování dárků a také v tom hledám inspiraci, co by se mi třeba mohlo líbit. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně taky přišly unboxingy vždycky jako krávovina. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, díky, díky za tenhle článek! Na jednu stranu mám ráda, když blogeři/vlogeři ukazují, co si koupili za knížky, ale jak vidím odkaz na unboxing s "tajemnou" hlavní fotkou krabice, ježí se mi chlupy po celém těle. Brrrr

    http://hana-on-the-road.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to jsem ráda, že nejsem sama, komu unboxingy/rozbalovačky pijou krev :-D Jasně, pokud se daná osoba pochlubí na fb stránce, instagramu nebo na konci článku, je to naprosto v pořádku, aspoň vím na jakou recenzi se můžu těšit, ale tyhle „články“ pro mě nemají absolutně žádnou výpovědní hodnotu a přijdou mi akorát otravné. Někdy mi přijde, že lidi nemají zrovna o čem psát, tak prostě nafotí balíček, co jim přišel a tváří se bůhvíjaký to mají článek :-D Takže je nečtu a na svém blogu je opravdu nemám :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Me to prijde divny tak je proste ignoruju. Nebavi me

    OdpovědětVymazat
  6. Já unboxingy ráda čtu (dívám se na nové knihy), ale nerada píši. Dříve jsem udělala cca 5 unboxingů a pak mě to přestalo bavit. Plánuji každý měsíc shrnout mé nové přírůstky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měsíční shrnutí mám docela ráda u některých blogerů, jelikož ty mi přijdou docela zajímavé - i s tím, že člověk tam většinou i píše, jaké knížky se mu líbily, jaké ne a nejsou to jen fotky knížek :) Ale tak, každého baví něco jiného :)

      Vymazat
  7. Já unboxingy nechápu. Pokud dá blogger do článku několik svých baličků, třeba každé dva týdny jeden článek, dobře, beru... ale jeden balíček=jeden článek? Heh, to mi přijde docela stupidní.
    Sdílím tvůj názor. Jsem ráda, že to někdo vidí podobně, jelikož ať se podívám kamkoliv, tam najdu unboxing :D
    NO HATE.

    OdpovědětVymazat
  8. Mě to přijde ujetý :D Stejně jako rubrika spotřebovala jsem, či jak se to jmenuje... Jako mě nijak netankuje kdo co kdy rozbalil, tak ani to, kdo kdy spotřeboval pastu a sprcháč :D Ale už jsem starší ročník :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že u tohohle na ročníku nezáleží. Mně fakt nebaví ty unboxingy - nevidím v tom smysl. Ale třeba pokud má někdo články s tím, co spotřebuje a pojme to jako více recenzí v jednom článku, tak to mi nevadí - pokud se fakt nejedná jenom o nějaké pasty a sprcháče, pokud to teda nejsou novinky nebo něco spešl :)

      Vymazat
  9. Já bych řekla, že to je ryze youtube věc... nebo natáčení videí obecně, jen to přešlo i do blogové formy. Ve formě jednotlivých fotek to vypadá debilně (ne že by to ve videu bylo něco geniálního). Jak říkáš, kdo by se chtěl dívat na karton a izolepu. Ať se lidi chlubí co vlastní třeba za knížky, filmy, komixy a já nevím co ještě, ale bohatě by stačily už rozbalený věci.

    OdpovědětVymazat
  10. To, co jsi sepsala bych rozhodně nenazvala článkem, pokud to tak chceš nazvat, tak opravdu odfláknutým článkem. Spíš je to příspěvek do diskuze.
    Co se týče unboxingů, já ráda "očumuji" co kdo dostal, baví mě sledovat to, tak jako mě baví je dělat (opravdu stačí ale jen tři - čtyři fotky), dále jsem ale také toho názoru, že když se to někomu nelíbí, nemá přece povinnost se na tyhle články dívat.
    Převládá názor, že unboxingy slouží k navýšení návštěvnost a o to jde, protože je to vlastně jeden z prvotních cílů každého blogera ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to sepsala tak, jak mě to přišlo na mysl - spíš jsem se chtěla podělit o svůj názor a zároveň trochu pobídnout k diskuzi, což se docela podařilo.
      Já osobně sice nechápu, co na tom člověka může bavit, ale dobře - každého baví něco jiného. Jinak, já unboxingy už vůbec nečtu, ty články vůbec neotevírám, ale když projíždím různé fb skupiny a tam pořád narážím na odkazy na unboxingy, tak už jsem se k tomu nedokázala nevyjádřit.
      Jinak je mi líto, že tím typem článků člověku jde o návštěvnost - já jsem radši, když člověk přijde na můj blog kvůli článku, za kterým si stojím, a který bych si i já osobně ráda přečetla. Samozřejmě, taky chci návštěvnost na svém blogu, ale tímhle způsobem bych si ji navýšit nechtěla.

      Vymazat
  11. Unboxingy sú najzbytočnejšie články na knižnom blogu. Baví ma napríklad, keď niekto spraví mesačné zhrnutie toho, aké nové knihy má doma, pripíše k nim nejaký príbeh, prečo práve táto kniha, ako sa k nej dostal, kde sa o nej dozvedel. To je fajn zdroj inšpirácii, dozvieš sa aj o tom blogerovi, aký ma knižný vkus, čo ho baví a tak. Je to viac prirodzené. A s fotkami kníh sa dá pekne pohrať.
    Ale unboxing fakt nie. Nejaká fotka a pod tou trápny popisok typu "Taaak, čo to tu máme? Už to tušíte? Názov knihy - neviem sa dočkať, až si ju prečítam." What? Prečo? Presne ako píšeš. Na knižnom blogu hladám inšpiráciu na dobré knihy, nie som zvedavá na fotky kartónov a lepiacej pásky. Už som pár blogov kvôli tomu prestala sledovať. Viac unboxingov ako normálnych článkov.

    OdpovědětVymazat
  12. Nečtu takove články, ale jako videa mi v jiste formě nevadí :)

    OdpovědětVymazat
  13. Unboxingy vo všeobecnosti neobľubujem, ale podarilo sa mi natrafiť už aj na dobre napísané unboxingy. Pamätám, že pri svojom jedinom článku z rozbaľovania balíčku som to otváranie krabice atď. urobila vo forme .gif obrázku a zvyšné fotky už boli samotné produkty. V takej forme mi to nevadí, ale mať pod sebou 20 fotiek krabice a potom jednu fotku produktu/produktov je absolútna zbytočnosť. V minulosti som čas od času napísala článok o mojich nákupoch, ale s odstupom času mi to pripadá ako dobrá kravina. Sem-tam ak chcem podporiť nejaký eshop alebo značku, tak ju týmto spôsobom predstavím, ale nemám potrebu každý mesiac ukazovať svetu "aha, kúpila som si odličovacie tampóny, aha kúpila som si zubnú pastu" (veru, aj také články a videá som už videla) :D Myslím, že ukazovať svoje nákupy a unboxingy úplne stačí na sociálnych sieťach, proste jedna-dve fotky, pár viet a koniec. Ak to nie sú megaveľké nákupy, tak to samostatný článok hádam ani nepotrebuje..

    OdpovědětVymazat
  14. Unboxingy mám rada, ale len v prípade, že to autor nepreháňa. A ako si spomínala, netreba 200fotiek k tomu, ako balíček rozbaľuje. No niekedy ma takéto prekvapenia bavia (ale len v prípade, že ide o viac vecí a nie 1 v balíku (to je zbytočné)

    OdpovědětVymazat
  15. Já mám ráda nápadité unboxingy s pár fotkami, na kterých je jen to důležité. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Taky jsem o nějakém podobném článku přemýšlela, ale potom to zůstalo jenom "na papíře", protože takové články občas komentuji, ale přijde mi to většinou neuvěřitelně k ničemu (když jich autor nemá víc a nepíše k nim něco vlastního). Je to akorát tak k zaplácnutí místa na blogu. To samé jsou články typu on my whislist. Vždycky si představuju jak si někdo musí říkat něco ve smyslu "hmm, co dneska vydám za článek?" a pak zkopíruje nějakou antonaci, fotku a dá jí na blog. Jo. Tak tenhle typ lidí úplně miluju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jednu dobu jsem "psala" různé meme - jako wishlist, co si chci přečíst a podobně, ale potom jsem si uvědomila "Jaký to má vlastně smysl?" Pro mě žádný, alespoň na blog to podle mě už nepatří :)

      Vymazat
  17. Jsem knižní maniak, miluju knížky a hodně ze svého volného času trávím v knihkupectvích... Ale kníží unboxinky absolutně nemám ráda. Postrádá to smysl, hlavu a patu. Jediný smysl vidím ve videu unboxingovém, kde se třeba autorka videa i vyjádří kde balíček pořídila, za kolik, proč, jdou vidět i emoce jakou z toho má radost. Ty unboxingové články podle mě začaly proto, že se někteří bojí točit videa.

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve videu to dává smysl, zvlášť když je těch knížek hodně a má o nich autor videa co říct. Asi máš pravdu, že to začalo kvůli těm videím, ovšem takovéto články podle mě opravdu nemají smysl.

      Vymazat
  18. Hehe tak jsem si tě taky našel. Hezký článek. Jak jsem psal u sebe, jsou to prostě články na prd. :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky