Recenze na komiks MY3 (We3): Grant Morrison, Frank Quitely

Vědci z projektu MEMY si vzali do parády pár domácích mazlíčků, které přetvořili v kyborgy, kteří by měli v budoucnu vládnout bitevním p...

Vědci z projektu MEMY si vzali do parády pár domácích mazlíčků, které přetvořili v kyborgy, kteří by měli v budoucnu vládnout bitevním polím. Zatím se jedná pouze o prototypy, které budou následně zničeny a rozebrány. Ale tyto prototypy MY3, mezi které patří pes, kočka a králík, v sobě mají zabudovaný silný pud sebezáchovy a rozhodně se nevzdají bez boje - jakmile se dozví svůj osud a naskytne se příležitost, tento "tým" uprchá ze základny. Samozřejmě jsou pronásledování vědci, kteří je musí zastavit za jakoukoliv cenu a jakýmkoliv způsobem - tato "zvířata" jsou pro společnost nebezpečná, navíc tato společnost o tomto projektu a kyborcích nevědí a to je další důvod, proč musí být velmi rychle zastaveni.

MY3 (We3)

autoři: Grant Morrison, Frank Quitely
překlad: Darek Šmíd
počet stran: 144

Když jsem se zase jednou zastavila v knihovně a čekala na příchod paní knihovnice, šla jsem se podívat mezi komiksy - a jak to tak dopadá, nějaký jsem si půjčila. O komiksu MY3 jsem doteď neslyšela, ale zaujal mě, tak jsem si řekla, proč si ho nezkusit přečíst. Jakmile jsem si komiks trochu prolistovala, věděla jsem, že na tenhle komiks jen tak nezapomenu.
Začnu prvně příběhem. Tentokrát vám tu nebudu psát o komiksu o superhrdinech. Tentokrát jsou hlavními hrdiny zvířata - konkrétně pes, kočka a králík, kteří utečou z výzkumné stanice, kde na nich byly prováděny pokusy, aby se později mohli stát zbraněmi lidstva. Ale tato tři zvířata byla teprve pokusy a bylo rozhodnuto, že po pokusech budou rozebráni a usmrceni.
Tahle zvířata se na první pohled můžou zdát roztomilá a hodná, ale nenechte se mýlit, byli vychováni jako zabijáci, a tak i po útěky těmihle zabijáky stále jsou - tedy v sebeobraně zabíjí.
A pokud čekáte roztomiloučký komiks, tak se nenechte splést. Ty krvavé a zabijácké scény jsou v tomhle komiksu dopodrobna rozkresleny. A když už jsem se dostala k té kresbě. Frank Quitely je opravdu skvělý kreslíř - takhle skvěle ztvárněný komiks jsem ještě nečetla a do jeho kresby jsem se naprosto zamilovala. Okna komiksu jsou od sebe více vzdáleny. Také můžeme narazit na mnoho 3D scén. A mnoho scén je rozkreslena do mnoha malých okének.
Příběh je v podstatě hodně krátký, ale tím, jak je vše rozkresleno, počet stran se natáhl. A tak v tomhle komiksu jde krásně vidět obraz vs. čas.
A na konci knížky můžeme narazit také na pár slov tvůrců, jak komiks vznikal a také jak vznikaly kresby - osobně mám hodně ráda, když má komiks na konci tuhle část, protože tak může lépe poznat samotný komiks a samozřejmě i jeho tvůrce.

Pokud bych hodnotila hvězdičky, asi bych dala i plný počet, opravdu nevím, co bych vytkla. Tenhle komiks si mě naprosto získal.

A nakonec i pár fotek z knížky, abyste měli trochu představu o tom, jak samotný komiks vypadá.