Recenze: Labyrint - Útěk (James Dashner)

Překlad : Petr Kotrle Nakladatelství : Yoli Rok vydání : 2014 (originál: 2012) Počet stran : 360 Anotace : Když se Thomas pr...

Překlad: Petr Kotrle
Rok vydání: 2014 (originál: 2012)

Když se Thomas probudí ve výtahu, nepamatuje si nic než své křestní jméno. Nemá žádné vzpomínky na rodiře ani na domov a netuší, jak se dostal tam, kde je. Jeho paměť je prázdná.
Není však sám. Když se výtah otevře, Thomas zjistí, že má kolem sebe chlapce, kteří ho vítají na Place, širokém prostranství uzavřeném vysokými kamennými zdmi.
Placeři,jak si jeho obyvatelé říkají, nevědí, proč nebo jak se tam ocitli. Kam jejich paměť sahá, vědí jen to, že každý den se otevřou kamenné brány do labyrintu, jenž je obklopuje. A stejně tak se každou noc pevně zavřou. Jednou za měsíc přiveze výtah nového chlapce. A nikdo nechce v labyrintu zůstat po setmění.
Thomasův příchod Placeři očekávali. Ale další den se objeví dívka - vůbec první, která na Plac dorazila. A ještě překvapivější je zpráva, kterou jim doručí. Placeři byli vždy přesvědčení, že když se jim podaří bludiště kolem Placu vyřešit, najdou cestu domů... ať je to kdekoli. Ale čím dál víc se zdá, že labyrint řešení nemá.
Po příchodu dívky si Thomas najednou začne připadat jiný. Něco mu říká, že by mohl znát některé odpovědi - kdyby našel způsob, jak se dostat k tajemstvím uzamčeným v jeho mysli.

Pod filmovým přebalem se skrývá obálka podobná té originální, teda až na český název.
Mně osobně se obálka velmi líbí, jak ta filmová, tak ta originální. Obě jsou spíš takové
temnější, ale jednoduché, což já oceňuji.

Jako první musím všechny upozornit, že pokud jste viděli film, tak vám to moc nepomůže. Já jsem jako první viděla film (bohužel), ale přesto jsem znala pouze hlavní dějovou linku - to znamená asi zhruba začátek a konec, věděla jsem akorát, jak to dopadne. Všechno ostatní je poněkud jiné.
Bohužel jsem se první půlku knihy docela nudila a nemohla jsem se začíst. Ale jelikož jen málokdy odkládám nedočtenou knihu, tak jsem to přelouskala, až do druhé poloviny, kdy už to začíná být zajímavější a také napínavější.
James Dashner píše hezky, ale v první části knihy chyběla akce a vlastně se tam nic moc nedělo, prostě nuda, ale jakmile se tam začalo něco dít, tak se kniha stala velmi čtivou a skoro v tom nejlepším skončila.
Velmi se mi líbí hlavně námět samotné knihy, protože nápad labyrintu je dost originální a také bylo skvělé, že jsme byli my, jako čtenáři, v té stejné situaci jako Thomas - taky jsme nic nevěděli a pravdu poodkrývali po kouscích, i když myslím, že v dalších dílech nás toho ještě hodně čeká, hodně překvapení, dle mého názoru.
Dost mě mrzí, že jsem si knihu nestačila přečíst ještě před filmem, jelikož díky tomu jsem dostala na postavy dost odlišný pohled a bylo těžké si zvykat na jejich dost jiné charaktery v knize. Ale i přesto se mi kniha líbila, vlastně to je jenom moje chyba.
Ale možná by knize neuškodilo rozvinutí dalších postav o trochu více a také ten labyrint - mohl tam být více zapojen a trochu blíže popsán.
Omlouvám se za to, že je tahle recenze tak zmatená, ale já sama jsem zmatená tím filmem a teď knihou. Vlastně je škoda, že se filmová verze tolik liší od té knižní podoby a přitom myslím, že tolik věcí tam měnit nebylo ani nutné. Jsem zvědavá, jak dál to budou točit ten film, protože tam pár docela velkých věcí vynechali.
Ale i přesto všechno se mi kniha líbila a těším se, že si další díl série přečtu ještě předtím než vyjde další film.

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky