Recenze: V podsvětí (Meagan Spooner)

Nakladatelství :  Albatros Media - CooBoo Rok vydání :  2014 (originál: 2013) Pův. název :  Shadowlark Překlad :  Zuzana Halamíčko...

Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Rok vydání: 2014 (originál: 2013)
Pův. název: Shadowlark
Překlad: Zuzana Halamíčková
Série: Ptačí zpěv

Linda Ainsleyová byla nucená prchnout z domova, z města, které od okolní zpustošené krajiny odděluje energetická zeď, a od té doby touží po jediném - najít svého bratra Badyána. Už ji unavuje věčně utíkat a žít ve strachu a věří, že právě Badyán to může zastavit.
Pátrání po něm ji zavede do podzemního města Léthé. Města, které sužují obavy z jeho zakladatele, záhadného Prométhea, a místní pořádkové služby. Aby se Linda dozvěděla pravdu o tom, co se stalo s jejím bratrem, musí se Prométheovi postavit. Vypořádat se s vlastním strachem se už naučila, dokáže se ale vypořádat s pravdou, kterou chce znát?

Popravdě se mi obálka tohoto dílu moc nelíbí. Vévodí jí zelená barva, což by mi nevadilo nebýt těch kovových plátů v rozích - to mi tam moc nesedí. Oproti obálce prvního dílu tato hodně klesla. Teda k ději v knížce se hodí, ale na první pohled by mě nezaujala. Takže tak 3* z pěti.

Poté, co Linda zachrání Železný les, začíná si uvědomovat rozsah svých sil a toho, jak těžké je ovládat. Linda chce sama se Zinkou najít město, které se údajně snaží navrátit magickou sílu zpět do okolního světu. Další důvod, proč chce Linda toto město navštívit je, že se tam také vydal její bratr Badyán, kterého se Linda celou dobu snaží najít. I toto dobrodružství se neobejde bez Orena, stínových lidí a tajemství, co vlastně potkalo svět a takto ho znetvořilo.

Linda je stále hrdinkou, která se vám nezprotiví a nezačne vám lézt na nervy. Prožíváte s ní její bezradnost ohledně jejích sil a všechny chvíle, kdy je tak těžké se rozhodnout, jak se zachovat.
I v druhém díle byl mojí nejoblíbenější postavou Oren, kterému jsem držela pěsti za každé situace. Jeho situace v tomto díle nebyla vůbec snadná, ale přesto oceňuji to, jak klidně se dokázal chovat.

Oren. Chlapec, jenž mě naučil, jak tu přežít, kluk, který mi zachránil život a kterému jsem zachránila život já. Kluk, kerý mi řekl, že mě bude následovat, i kdyby se sebevíc snažil to nedělat.
(str.19)

Největší zklamání v této knize je jasné. Každý, kdo četl knihu, tak ví, o čem mluvím. Ale musím se přiznat, že mě tohle nečekané odhalení napadlo už během čtení předchozích kapitol, takže nakonec až tak nečekané nebylo.
Ale co mě dostalo úplně, tak to byl konec - Lindino rozhodnutí mě samotnou hodně překvapilo a zaskočilo, ale přesto ho toleruju a chápu.
Zatím se mi tato série naprosto líbí. Autorčin styl psaní je příjemný a čtivýa téma knihy je jedinečné. Kdo si zamiloval dystopii, tak by po téhle sérii měl rozhodně sáhnout, protože minimálně první dva díly ho nezklamou.
Ale pokud bych měla porovnat tento a předchozí díl, tak tento druhý díl byl poněkud slabší.


(Omlouvám se tato recenze je spíše takovým mým názorem než recenzí, takže u příští recenze se budu víc hlídat)

Zrovna u téhle knihy mě mrzelo, že nikde nebylo ani slůvko o autorce, a tak jsem si pár informací našla sama, protože myslím, že vědět něco o člověku, co napíše knihu, která vás zaujala, není špatné. Meagan Spooner již v dospívání trávila skoro každou chvilku čtením a právě také psaním, ale své budoucí kariéře snila jako archeoložka, mořská bioložka či astronautka. Ovšem v New Yorku vystudovala dramatiku a poté se svou rodinou procestovala velkou část světa. Právě žije ve Virginii, ale sama neví, jak dlouho tam zůstane, proože cestování jí stále oslovuje.





Recenze na předchozí díl: ZDE

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky