Recenze: 12 let v řetězech / 12 Years a Slave

Drama / Životopisný / Historický Film podle skutečných událostí Solomon Northup je uznávaný americký občan - nadaný houslista s mi...

Drama / Životopisný / Historický
Film podle skutečných událostí

Solomon Northup je uznávaný americký občan - nadaný houslista s milující roudinou, která ho podporuje. Žije idylický život v 19. století. Poté ho ale párek mladých mužů přivedl k práci v cirkuse - původně, ale jak se ukázali, tak ho tihle dva zradili a prodali do otroctví. Tak se Solomon dostal jako otrok do jižní Ameriky, kde vystřídal hned několik pánů - hodných, zlých, také vystřídal mnoho prací, pokusil se o útěky apod. Dokud ho jeden pán, který pracoval u otrokáře na nějaké stavbě) nevyslechl a neposlal dopis Solomonově rodině. Tak se tedy stalo, že po 12ti letech života jako otrok se Solomon vrátil zpátky k své rodině a napsal o tomhle všem knihu.

Tento film si zaslouženě odnesl z Oscarů zlatou sošku. Celý film jsem seděla jako na trní, přemáhala slzy, které pak stejně nešly zastavit a naprosto jsem soucítila s hlavním hrdinou. Film je drsný, krutý, a pro menší děti nebo lidi, kteří by to citově nezvládli, nevhodný. Já jsem se na film chtěla podívat hned, jak jsem se o něm dozvěděla - viděla jsem ho ještě před udílením oscarů, nevěděla jsem, že je nominovaný, ale zaujal mě. Šla jsem na něj s určitým očekáváním a film byl ještě lepší, kvalitnější než jsem čekala. Bylo v něm vše, co od filmu o otrokářství očekáváte i co není, až tak očekávané, ale do filmu vám to zapadne. Film hodnotit nelze, je naprosto jasné, že je to film úžasný, na který se nesmí zapomenout. Obsazení hlavní role mě naprosto nadchlo - herce jsem sice neznala (což je to nejlepší), ale svým výkonem mě přesvědčil, že je to Pan herec. A ještě něco k hudbě - krásná, zapadající, naprosto se hodící..


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky