Recenze: Nové povídky (Zdeněk Svěrák)

recenzní výtisk Rok vydání : 2011 Počet stran : 120 Nakladatelství :  Fragment Pár slov Svěráka o knize Ptám se sám sebe, co...

recenzní výtisk

Pár slov Svěráka o knize
Ptám se sám sebe, co to vlastně dělám, když píšu povídku. Jako bych našel pecku a dělal kolem ní třešeň. Nebo švestku. Podle toho, co seberu. Jádro každého příběhu jsem našel na cestě. Byl to třeba zážitek, s nímž se mi někdo svěřil, nebo jen věta zaslechnutá od vedlejšího stolu v restauraci. Moje práce spočívá v tom, že si představuju, co bylo před tím a co potom, a hledám v mateřštině slova, která dovedou vrátit dávno snědenému ovoci dužinu a šťávu. Kéž by vám to chutnalo. Zdeněk Svěrák

Spoustu lidí zná Zdeňka Svěráka jako herce, ale věděli jste, že také píše povídky? Sbírkou těchto povídek jsem byla velmi příjemně překvapená, přestože jsem vůbec nevěděla, co od knihy čekat. Povídky jsou opravdu krátké a mají kolem tří nebo čtyř stránek většinou. Povídky jsou z běžného života, ale zároveň na něj pohlíží, tak trochu jinak a neobvykle. Co třeba takový spisovně mluvící taxikář, potkali jste snad někdy takového? Svěrákovy povídky nejdou popsat jiným slovem než ,,milé". Po dočtení ve vás zůstané příjemný pocit a mně povídky opravdu okouzlily. Přiznávám, že to stále není moje nej mezi knihami, zkrátka dávám přednost jiným žánrům, ale opravdu jsem byla mile překvapena touto knihou.



Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky