Knihy roku 2014 (+ Jak jsem dopadla v knižních výzvách 2014)

Je tu skoro konec roku 2014 a já přináším moje knižní shrnutí za uplynulý rok. Musím říct, že, co se týče knih, tak jsem se sebou spokojená,...

Je tu skoro konec roku 2014 a já přináším moje knižní shrnutí za uplynulý rok. Musím říct, že, co se týče knih, tak jsem se sebou spokojená, i když jsem toho mohla více přečíst ze seznamu k maturitě, ale jednodušší bylo sáhnout po nějaké fantasy či sci-fi knize a její čtení jsem si daleko více užila. Ale přesto bych se v tomto chtěla další rok trochu zlepšit.

Nejlepší knihy roku 2014

Na větrné hůrce - Emily Bronte
Popravdě řečeno, od této knihy jsem toho mnoho nečekala, hlavně proto, že je na seznamu knih k maturitě, ale byla jsem příjemně překvapena a kniha se mi moc líbila.
Ready Player One - Ernest Cline (recenze)
Jakmile se tato kniha objevila v Levných knihách, tak bylo napsáno mnoho recenzí na tuto knihu a to hodně kladných, takže když jsem se konečně v Levných knihách ocitla i já, musela jsem si ji koupit a byla jsem naprosto zaskočená, jak skvělá kniha to je.
Loď mezi hvězdami - Beth Revis (recenze)
Moc ,,vesmírných" knih jsem nečetla, ale musím říct, že celá tato série mě nadchla a já jsem si ji velmi oblíbila. I ty obálky jsou naprosto nádherné.

Největší zklamání v roce 2014

Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války (1.díl) - Jaroslav Hašek
Chtěla jsem si něco přečíst ze seznamu knih k maturitě a šáhla jsem po této knize. Sice jsem ji celou přečetla, ale trvalo mi to vážně, vážně hodně dlouho a tuto knihu rozhodně do svého seznamu nezařazuji. Jedna z nejhorších knih, co jsem kdy nečetla.
Hvězdy nám nepřály - John Green (recenze)
Nechápu, co na této knize všichni vidí. Sice se dobře četla, ale jinak mě všechno v ní iritovalo a.. pokud jste četli mou recenzi, tak asi víte.

...více kategorií v celém článku...


Nejoriginálnější knihy roku 2014

Loď mezi hvězdami - Beth Revis (recenze)
Opravdu, jelikož jsem nečetla žánou knihu z tohoto prostředí, tak ji musím hodnotit jako originální. Moc takových knih jsem neviděla, zvlášť ne v četbě pro teen.
Počátek - Jessica Khoury (recenze)
Dívka žijící v pralese, aniž by tušila, kým doopravdy je. Opravdu dobrý námět.
Hunger Games - Suzanne Collins (recenze)
HG je, podle mě, skvělá dystopie, která si jde svojí cestou a nekopíruje nic z jiných knih. Sice je podobných knih docela dost - aréna, kde účastníci bojují o život, ale autorka Suzanne Collins to pojala originálním způsobem.
Silo - Hugh Howey (recenze)
Na tuto knihu jsem byla velmi zvědavá a jakmile vyšla, tak jsem věděla, že ji musím mít. Sice jsem ji četla dost dlouho, ale příběh mě opravdu nadchl a já jsem se nestačila divit, co všechno mi na začátku knihy bylo zatajeno.
Chaos: Hlas nože - Patrick Ness (recenze)
Pokud jste o této sérii neslyšeli, tak to musíte napravit. Tuto knihu jsem objevila v Levných knihách, předtím jsem o ní neslyšela, ale řekla jsem si, proč si ji nekoupit a aspoň nezkusit ji přečíst. DObře jsem udělala, naprosto skvělá kniha, které je velmi originální, podobný příběh jsem zatím nečetla.

Nejlepší série roku 2014

Vlci z Mercy Falls - Maggie Stiefvater (recenze)
Loď mezi hvězdami - Beth Revis (recenze)
Ptačí zpěv - Meagan Spooner (recenze)

Největší překvapení roku 2014

Na větrné hůrce - Emily Bronte
Marvel Omnibus: Captain America - Ed Brubaker, Steve Epting (recenze)
Ready Player One - Ernest Cline (recenze)
Měsíční kroniky - Marissa Meyer (recenze)
Chaos: Hlas nože - Patrick Ness (recenze)

Další NEJ:

nejtenčí kniha: Máj (Karel Hynek Mácha)
nejtlustší kniha: Ready Player One (Ernest Cline)
nejdojemnější kniha: Chaos - Hlas nože (Patrick Ness), Loď mezi hvězdami (Beth Revis), Ve znamení Štíra (Maggie Stiefvater)

Knihy v číslech:

Celkem přečteno: 46 knih
Přečteno stran: 13 697
Přečteno knih od českých autorů: 4
Přečteno knih v originále: 2
Přečteno knih se seznamu k maturitě: 5
Přírůstky v knihovničce: 17


Vyhodnocení knižních výzev:



Za cíl jsem si původně dala jenom 30 knih, ale to už jsem o prázdninách splnila, tak jsem si svůj cíl trochu zvýšila, na 40 a i tento cíl jsem překonala :) Vím, že někomu se to nemusí zdát jako moc knih, ale já jsem se sebou tento rok spokojená :)


Tato výzva se vlastně skládala z mnoho podkategorií, takže tady je trochu statistiky z této výzvy:
přečíst 10 různých knih z různých sérií - splněno - přečteno 19
přečíst 10 knih z mé knihovničky (koupené před rokem 2014) - nesplněno - nepřečetla jsem ani jednu, většinu knih jsem měla přečtených a navíc moje knihovnička není nějak extra velká
přečíst 5 knih v angličtině - nesplněno - přečteny 2, ale i to považuji za úspěch, protože běžně knihy v angličtině nečtu
rozečíst 3 nové knižní série - splněno - to nebyl problém, rozečetla jsem jich rovnou 14
přečíst 10 knih na nichž převládá 10 různých barev - nesplněno - nepřečetla jsem knihy, na jejichž obale by převládala žlutá a růžová
přečíst knihy, jejichž název začíná na určité písmenko abecedy (od každého písmena abecedy min. 1 knihu) - nesplněno - nepřečtla jsem knihy, které by začínaly na A, E, G, CH, I, J, T, U, Y, Z, ale i tak si myslím, že je to celkem dobrý výsledek
přečíst knihy 5ti autorů různých národností - splněno - dokonce 6ti různých národností, ČR, USA, UK, Staré Řecko, Japonsko, Německo, vím, že tohle jsou státy, ale snad jste to pochopili
přečíst 5 nových autorů, které jsem dosud nečetla - splněno - většinou čtu autory, které dosud neznám, takže tohle nebyl problém, přečetla jsem knížky od 23 autorů, které jsem dosud nečetla
přečíst 5 různých knih, jejich název obsahuje 1-5 slov (od každého min. jednu) - splněno - k dosažení 5ti slovného názvu knihy mi pomohl Harry Potter v angličtině

Pokud vás zajímají konkrétní knihy, které jsem v jednotlivých kategoriích přečetla, tak TADY je článek s výzvou, ale upozorňuji vás, že je to trochu nepřehledné a mně už se to nechce moc předělávat :D :)

Knížky za rok 2014, kterým jsem dala 9/10*:

- Loď mezi hvězdami: Beth Revis 9* (recenze)
- Milion sluncí: Beth Revis 9* (recenze)
- Ve znamení Štíra: Maggie Stiefvater 9* (recenze)
- Silo: Hugh Howey 9* (recenze)
- Scarlet: Marissa Meyer 9* (recenze)
- Hunger Games - Aréna smrti: Suzanne Collins 10* (recenze)
- Hunger Games - Vražedná pomsta: Suzanne Collins 10* (recenze)
- Hunger Games - Síla vzdoru: Suzanne Collins 9* (recenze)
- Ptačí zpěv: Meagan Spooner 10* (recenze)
- V podsvětí: Meagan Spooner 9* (recenze)
- Ready Player One: Ernest Cline 10* (recenze)

Možná jste si všimli, že nahoře hodnotím některé série lépe než tady podle recenzí, ale prostě s odstupem času hodnotíte některé série jinak. Například mám radši sérii Loď mezi hvězdami než Hunger Games, i když má nižší hodnocení. Budu se snažit hodnotit knihy hvězdičkami s ohledem na ostatní knihy, aby se dal udělat tento žebříček bez nějakého mého popisu..

Blogová a knižní předsevzetí na rok 2015:

- přečíst aspoň 60 knih
- přečíst min. 7 knih ze seznamu k maturitě
- být aktivní na blogu (už mám trochu rozvrhnuté, jaké typy článků budu přidávat a zkrátka to budu muset dodržovat :D)
- přečíst alespoň 5 knih v angličtině
- opět začít psát povídky

A co vy? Které knihy vás tento rok dostaly, a které vás naopak zklamaly?? A máte nějaké to knižní předsevzetí do dalšího roku?? :)


Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky