Recenze: Počátek (Jessisa Khoury)

Rok vydání: 2013 (originál: 2011)
Počet stran: 372
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Petra Babuláková

Anotace:
Džungle skrývá dívku, která nemůže zemřít.
Pia vždy znala svůj osud. Měla počít novou rasu, linii nástupců, kteří porazí smrt. Za tímto účelem se zrodila, byla geneticky upravená k nesmrtelnosti a vychovávaná týmem vědců v tajné skrýši v Amazonském deštném pralese. Nyní ji vědci začínají podrobovat testům, jejichž výsledkem má být dokončení celého nebezpečného projektu.
Co si Pia pamatuje, vždy nejvíc toužila naplnit jejich očekávání. Ale v noci o svých sedmnáctých narozeninách nachází díru ve zdánlivě neproniknutelném plotě, který uzavírá její sterilní domov. Poprvé v životě volná v džungli potkává Eia, chlapce z nedaleké vesnice. Nedokáže odolat a pokračuje v útěcích, aby ho mohla vídat. Zamilují se do sebe a kousek po kousku začínají poznávat pravdu o Piině původu - pravdu se smrtícími následky, která navždy změní jejich životy.

Hodnocení obálky:
Co se týče obálky, tak se musím přiznat, že knížku jsem si vyhlédla na základě té propracované obálky. Na obálce se kombinují fotky reálných rostlin s bílým obrysem postavy s květinou v ruce. Obálka vlastně představuje džungli, v níž žije chlapec, kterého hlavní hrdinka potká. Rozhodně zajímavý a poutavý obal, který se mi velmi zalíbil.

Teď k samotnému příběhu:
Musím se přiznat, že jsem od téhle knihy moc nečekala, a proto mě příjemně překvapila. Ale nepředbíhejme. Do knihy jsem se okamžitě začetla a bylo těžké, kdykoli knihu odložit, proto jsem knihu přečetla za pár dní. Myslím, že tohle byla první hlavní ženská knižní postava, s kterou jsem dokázala soucítit a nijak mě neiritovala (většinou preferuji hlavní mužské postavy). Soucítila jsem a okamžitě se vžila do role Piy a její nesnadné úlohy v jejím životě.
Celou dobu, co knihu čtete, čekáte na vyvrcholení děje - pořád si říkáte: ,, Když už to přijde?" A ono to vážně přijde - a je to jiné než jste čekali. Celý příběh, děj i zápletka se mi moc líbila, ale trochu mě zklamal konec, který mohl dopadnout.. zajímavěji :) Ale je to autorčin konec, který si taky zaslouží uznání a i s tím koncem se mi kniha líbila.
No, knihu bych určitě doporučila. Nevšední příběh, zápletka - všechno.