Typy komentářů na blogu

Jak jsem slíbila, tak i dělám a je tu další názorový článek. Tentokrát z prostředí blogu, kde se chci pozastavit nad některými komentáři. K...

Jak jsem slíbila, tak i dělám a je tu další názorový článek. Tentokrát z prostředí blogu, kde se chci pozastavit nad některými komentáři. Konkrétně nad typy komentářů, se kterými se můžeme na blozích setkat.


Komentář z povinnosti
Na tento typ komentářů můžete narazit na blozích, které vedou tzv. affs neboli spřátelené blogy. Než jsem přestěhovala blog na blogspot, také jsem měla affs, ale naštěstí na mém blogu se tento typ komentářů přesto nevyskytoval. Jedná se o komentáře, které nenesou naprosto žádnou myšlenku a autor je napsal jen proto "aby se neřeklo". Příklad takového komentáře? - obíhám, pěkný článek apod.

Podlézavý komentář
U těchto komentářů se nejčastěji setkávám u článků s designy, takže většinou na grafických blozích, ale občas i zde na mém blogu, kde zveřejňuji vždy článek o novém designu. Jsou to komentáře, kde člověk napíše něco ve stylu krásný/nádherný design, ale nic jiného - třeba co se mu na něm líbí/nelíbí. Osobně takovýto typ komentářů nemám ráda, jelikož radši se dozvím, co se ostatním na designu nelíbí, abych to mohla dopříště vylepšit.

Reklama na vlastní blog
Tenhle typ se už moc často nevyskytuje, nebo alespoň já jsem se s ním dlouho nesetkala, ale přesto se sem tam občas objeví. Takový člověk se vůbec nevyjádří ke článku, ale rovnou jenom napíše - pojď se podívat na můj blog, probíhá tam giveaway - například. Na takové blogy se většinou ani nepodívám.

Komentář se skrytou reklamou
Není to úplně skrytá reklama, ale nenapadlo mě, jak líp tento typ nazvat. Takový člověk se vyjádří k článku, většinou jde poznat, že článek opravdu četl (samozřejmě se najdou i tací, kteří článek nečetli a také to jde poznat), ale na konec komentáře připojí odkaz např. na giveaway nebo nějaký projekt. Tyhle komentáře mi nevadí, pokud tedy ten člověk článek četl a občas mě nějaký ten odkaz i zaujme.

Kritický komentář
Tohle je tak trochu opakem podlézavého komentáře. Např. u toho designu takový člověk napíše právě, co konkrétně se mu na designu líbí a co zase ne, je to kritika, ale je podaná slušným způsobem, takže se z něj člověk rád poučí a blogerovi je i prospěšný.

Komentář od hatera
S takovými komentáři se já naštěstí vůbec nesetkávám, ale najdou se zkrátka takoví lidé, kteří se asi rádi v komentářích na blozích hádají, a tak jenom hejtujou. Není to kritika, rozhodně to není podané slušným způsobem a takových komentářů je lepší si nevšímat.

Komentář s názorem a k tématu
Tohle je snad ten nejlepší komentář, jaký si bloger může přát. Často se jedná i o pravidelné čtenáře, kteří se na blog vracejí a většinou zanechají i komentář. Takový člověk napíše svůj vlastní názor k tématu, kterému je věnovaný článek, popřípadě, jestli se mu článek líbil/jestli mu byl užitečný.

A s jakými typy komentářů se setkáváte vy? Zapomněla jsem na některý? Nebo jsem napsala naopak některý, s kterým se vůbec nesetkáváte? 



Mohlo by tě zaujmout:

6 komentářů

  1. Řekla bych, že se dokážu zařadit do té poslední skupiny :D doufám. Blogy komentuji každý den a každý den narážím na více a více nových blogů. Někdy se však musím přiznat, že mám chuť napsat třeba jenom inspirující článek nebo "pěkná myšlenka", protože se k danému tématu nemám jak dál vyjádřit. To však neznamená, že jsem článek nečetla, jak to většinou bývá u některých zvykem. :) Zkrátka se snažím komentovat tak, jak si přeji, aby lidé komentovali mě.

    Popravdě mě nejvíce rozčilují reklamy na GA či jiné akce. U některých jde vidět, že si něco z článku přečetli a snaží se nejdříve vyjádřit k článku, ale někteří na to úplně dlabou a jen hodí link "GA na blogu!" -_-

    OdpovědětVymazat
  2. Setkala jsem se asi s většinou jmenovaných typů komentářů, pokud už ne na mém blogu, tak rozhodně na jiných blozích ano. Třeba já Affs ještě vedu, tedy jedná se spíš o takovou volnější formu, kdy já občas zabrousím na jejich blogy a oni na blog můj. Tím tedy chci říct, že ačkoliv je to pro mě něco jako povinnost, snažím se pročíst si jejich články a vyjádřit svůj názor, i když mě třeba náplň článku nijak nezajímá.

    Myslím, že jsi vypsala asi všechny typy komentářů, neboť mě žádný další nenapadá. Skvěle zpracovaný článek ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že si to vyjádřila naprosto přesně. :D Na můj blog zatím chodí většinou přátelé, co zanechají poslední typ komentáře.. Ale se všemi typy se dá nějak pracovat. Ono je občas fajn odpovědět i na ty ostatní, protože z takového člověka se může časemstát typ "nejlepší". :) V nejhorším smazání komentáře a bloknutím člověka se to dá též vyřešit. :D

    btw. Líbí se mi, že to tu máš přehledné. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se odpovídat na co nejvíc komentářů - teda, když vím, co odpovědět, i na ty rýpavější.. Ale komentáře zásadně nemažu, ani nikoho neblokuju - zatím k tomu nebyl důvod.. Teda až na jeden spam od nějaké stránky, ale jinak se tomu snažím vyvarovat..
      Jinak děkuju :)

      Vymazat
  4. Myslím si, že jsi napsala všechny typy. Musím se přiznat a zároveň se i stydět, že někdy píšu i ty nežádoucí komentáře. Prostě to z mé mysli jen tak vyletí a j to musím napsat. Rozhodně však mám nejraději komentáře, které mi poradí, sdělí svůj názor atd. ... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak takoví lidé mi naštěstí ještě na blog nenapsali - i když ne vždycky píšu spisovně, ale co se týče hrubek, tak na ty jsem taky háklivá, když má třeba někdo hrubku i v nadpisu, tak to mu taky napíšu.. Na tenhle typ jsem úplně zapomněla, asi proto, že se s tím moc nesetkávám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky