Knižní tip #01

Už delší dobu jsem plánovala na blogu zveřejňovat knižní tipy, ale až zároveň se všemi většími změnami to skutečně realizuji. Každý čtvrtek...

Už delší dobu jsem plánovala na blogu zveřejňovat knižní tipy, ale až zároveň se všemi většími změnami to skutečně realizuji. Každý čtvrtek se můžete těšit na nějaký ten tip, ale střídat se budou knižní, filmové a seriálové tipy. V každém článku vás blíže seznámím pouze s jednou knihou/filmem/seriálem, takže se o ní/něm můžu více rozepsat a třeba vás i více nalákat. Doufám, že vás tyto tipy budou bavit a hlavně inspirovat :)


A hned začněme mou jednou z nejoblíbenějších knih a tou je Hostitel. Mnozí určitě znáte Stephenie Meyerovou jako autorku Stmívání, ale možná jste se doslechli i o této knize, možná díky jejímu filmovému zpracování. Já osobně jsem film neviděla, ale ani nechci, jelikož jsem toho názoru, že tahle kniha prostě zfilmovat nejde, hlavně proto, že se většina dialogů odehrává pouze v hlavě hlavní hrdinky.

Pokud jste přece jen o této knize neslyšeli, tak vám trochu nastíním děj.
Melanie žije ve světě, který ovládli mimozemšťani. Ale zapomeňte na představu zelených mužíčků, tihle mimozemští vetřelci se dostanou člověku do mozku a naprosto ho ovládnou. A Melanie je další na řadě, i jí do mozku vloží vetřelce, tenhle se jmenuje Poutnice a má za úkol ji ovládnout, ovládnout její tělo, myšlenky i emoce, ale ty jsou na Poutnici moc silné. Melanie se nevzdává a Poutnice ji nemůže zcela ovládnout. Melanie pátrá ve vzpomínkách Melanie, proč tak vzdoruje a dozvídá se, že někde v pustině žije muž jménem Jared, který se před vetřelci stále ukrývá. Melanie tohoto muže miluje a Poutnice díky jejím emocím a vzpomínkám, které nyní vlastně patří i jí, se do něj zamilovává taky. A tak se díky nedobrovolnému spojenectví, v kterém žijí, vydávají Jareda najít.

“Body and soul. Two different things” ― Stephenie Meyer, The Host

Já sama jsem na tuto knihu narazila už před několika lety a nic moc jsem od ní nečekala, jelikož Stmívání jsem hodnotila spíše průměrně. O to více jsem byla překvapená, že Hostitel je opravdu kvalitní kniha, která má, co dát. Od té doby jsem knihu četla dvakrát a určitě to nebylo naposledy, tahle kniha se mi zkrátka dostala pod kůži. A i když jsem ji četla podruhé, tak mi měla stále, co nabídnout, jelikož v knize se toho děje tolik, že na některé věci časem zapomenete.

“I belong wherever I want to be.” ― Stephenie Meyer, The Host

A komu bych knihu doporučila? Asi naprosto všem. Všem, kteří mají rádi originální a nápadité příběhy, děj,který vás nezanechá chladným, všem, kteří mají rádi knihy, u kterých se můžete naprosto vcítit do hlavní hrdinky.

Po přečtení této knihy jsem si řekla, že bych neměla odsuzovat knihy jen proto, že je napsal někdo, od koho mě nějaká ta knížka přímo nenadchla. Některým věcem zkrátka člověk musí dát druhou šanci.

Jinak jsem si všimla, že autorka pravděpodobně chystá ještě další dva díly této knihy. No nevím, mně přijde, že i bez dalších dílů by se tento příběh obešel. Někdy je otevřený konec lepší než zbytečné prodlužování příběhu, což často může vést k jeho zmrvení (s prominutím). Ale snad to tak v tomhle případě nebude.


Sleduj tento blog:

Mohlo by tě zaujmout:

13 komentářů

  1. Skvělý článek :) Hostitele jsem četla, a hned se zařadil mezi mé nejoblíbenější knížky :) Od té doby už jsem ho četla už asi třikrát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Určitě chystám i další takové tipy, jinak Hostitele si zanedlouho plánuji přečíst zase, možná to zkusím i v angličtině :)

      Vymazat
  2. Už jsem viděla knihu v knihovně, takže uvažuju o jejím půjčení a přečtení. Stmívání bylo fajn, ale zase mně tolik nenadchlo, každopádně Meyerová píše poutavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hostitel je oproti Stmívání úplně jiná liga.. rozhodně stojí za přečtení :)

      Vymazat
  3. Viděla jsem film a celkem se mi líbil, i když výtky bych k němu měla. Knihu mám na svém imaginárním wishlistu, ale myslím, že si ještě chvíli počká :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem neviděla, takže nemůžu soudit, ale doufám, že se k této knížce někdy dostaneš :)

      Vymazat
  4. Hostiteľ je skvelá kniha.Od prvej strany ma pohltila a Stephenie by mohla napísať daľšiu knihu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, byla bych ráda kdyby napsala další knihu - díky Hostitelovi jsem si ji jako autorku oblíbila :)

      Vymazat
  5. Hostitel je skvela kniha... Hned po precteni jsem ji pujcila mamce a ta na me div nevbehla, ze chce okamzite dalsi dil :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já mám s mamkou naprosto odlišný vkus - mamka se obloukem vyhýbá všem knihám, kde je jen něco nadpřirozeného nebo fantasy. .:D :)

      Vymazat
    2. tak to ja jsem mamku nakazila, cetla Harryho P, ale asi jen do pulky, Eragona, Nastroje smrti apod :-P

      Vymazat
    3. Tak to je super :) Mně se mamku k něčemu takovému přesvědčit nepovedlo :D :)

      Vymazat
  6. Yaay, další pozitiva k mým oblíbeným věcem! The Host zbožňuju.
    Film ušel, ale kniha je prostě nádherná. A že je to od autorky Stmívání, mi osobně ani moc nevadilo (svého času jsem měla ráda i to...) Hostitel byl tak úplně jiný, že nebýt té milostné zápletky (kterou ale vyřešila podstatně lépe než ve Stmívání), ani bych to na ní netipovala.
    Že budou dva další díly, to jsem fakt nečekala.. Teda kdysi dávno jsem slyšela nějaké drby a fámy, že možná... Ale že se do toho vážně pustí... Tak snad to moc nepokazí no...

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky