Recenze: The Age of Adaline

Amerika, minulé století. Adaline jede lesem během toho, co začne sněžit a stane se jí nehoda, po níž už nic nebude stejné jako dřív. Té n...

Amerika, minulé století. Adaline jede lesem během toho, co začne sněžit a stane se jí nehoda, po níž už nic nebude stejné jako dřív. Té noci Adaline přestane stárnout. Od té doby, kdy se jí tato nehoda stala už uplynulo téměř celé století, jelikož příběh Adaline nadále můžeme sledovat v dnešní době.

The Age of Adaline

Přestat stárnout může znít jako sen, ale přesto tomu tak není. Adaline měla před touto nehodou dítě a zatímco ona nestárne, tak vidí stárnout svoji dceru. Když ji někomu představuje, musí říct, že je to její babička. Kvůli tomu, aby nikdo nezpozoroval, že nestárne, se musí každou dekádu stěhovat na jiné místo a začít odznovu, proto se také cítí osamělá a mnohdy i smutná.

Když jsem na podzim minulého roku viděla trailer na tento film, věděla jsem, že ho musím vidět. Původně film neměl jít do českých kin, ale nakonec se v červenci přece jen dočkáme. Přesto jsem tento film už viděla.

Začátek filmu se odehrává začátkem minulého století, kdy sledujeme Adaline během toho, co se jí stane ta nehoda. Ale většina příběhu se odehrává v dnešní době, kdy Adaline žije normální život - chodí do práce, oslavuje Silvestra, navštěvuje svoji dceru,... Samozřejmě, její pravý příběh zná pouze její dcera a Adaline si slíbila, že nikomu jinému svůj příběh neřekne - nechce skončit jako pokusný králík.


Z celého filmu vyzařuje taková snivá atmosféra, nevím, jak jinak ji popsat, protože film opravdu působí jako sen. Nedokážu si představit, že by hlavní roli ztvárnil někdo jiný než Blake Lively, i když tomu tak prvně mělo být (v potaz byla brána např. Natalie Portman, ale ta roli odmítla). Blake Lively krásně zapadá do všech let, do každého století, působí jako by patřila do všech, což ve filmu vlastně patří. Film vás krásně unáší jejím příběhem, přímo vás strhuje do něj.
První polovina filmu je spíše taková "informativní", kdy se dozvídáme vše o Adaline, její příběh a podobně a druhá polovina se už zabývá konkrétní událostí a zvratem. Řekněme, že druhá polovina je více emotivní a já u ní brečela většinu času.
Jediné, co mi na filmu vadilo, je jeden hlas. Jelikož ve filmu byly i části, kdy mluvil vypravěč - tyto části mi vůbec nevadily, to ne, ale jde opravdu spíše o ten hlas, jelikož ten se tam absolutně nehodil a spíš bych volila nějaký jemnější. Ale až na tuto věc, nemám filmu, co vytknout.

Já, i když jsem od filmu čekala opravdu mnoho, tak jsem byla naprosto spokojená a film se nyní řadí mezi mé oblíbené. Ale např. sestra, která od filmu nic moc nečekala, tak jí příjemně překvapil a také se jí moc líbil.
Upřímně, já jsem z něho unešená a nevím, co víc k němu říct, jelikož vám nechci prozradit mnoho z děje.
Zkrátka si myslím, že nevidět tento film by mohla být chyba, protože za to zhlédnutí opravdu stojí, je to nádherný snímek.





Mohlo by tě zaujmout:

3 komentářů

  1. Jéé, děkuji moc, zrovna jsem hledala recenze na filmy, abych věděla, co si stáhnout na večer, takže do tohoto půjdu určitě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Natalii Portman si v tomto filmu neumím představit :D. Velice pěkná recenze, mně se to taky líbilo. Dala jsem tomu 5 hvězd z 5. ;). Byla bych ráda, kdybys ohodnotila moji recenzi :): http://worldofadventureandlove.blogspot.cz/2015/05/movies-age-of-adaline-2015-review.html

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se film moc nelíbil, na mě moc předvídatelný konec :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky