Recenze: Krotitel (Camilla Läckberg)

KROTITEL Camilla Läckberg Nakladatelství: MOTTO Rok vydání: 2015 Počet stran: 368 Patrik a Erika jsou manželé a oba mají, co...

KROTITEL
Camilla Läckberg
Nakladatelství: MOTTO
Rok vydání: 2015
Počet stran: 368

Patrik a Erika jsou manželé a oba mají, co do činění s řešením vražd. Patrik pracuje jako policista a Erika je spisovatelkou, která píše o skutečných příbězích. 
Ve Švédsku se ztrácí dívky a je jisté, že všechny případy spolu nějak souvisí. Patrik má na starost zmizení patnáctileté Viktorie, ale ta se záhy objeví - ale jeví strašné známky mučení, kterému byla vystavena a také ji při vycházení z lesa, v kterém se objevila, srazilo auto. Na následky této nehody Viktorie umírá. Ostatní dívky se stále pohřešují a Viktorie je jediná, kterou od jejího zmizení viděli.
Erika momentálně píše knihu o případě Laily, která sedí ve vězení za vraždu svého manžela a týrání své dcery. Erika za ní pravidelně přichází na návštěvy s nadějí, že se dozví pravdu, ale Laila zpočátku nemluví vůbec, a potom pouze o věcech, které se přímo netýkají jejího případu.
Každý z manželů se zabývá na první pohled úplně jiným případem, ale co když tyto dva rozdílné případy spolu přece jen souvisí?

Krotitel je první severskou detektivkou, kterou jsem četla, možná i první detektivkou vůbec. Camilla Läckberg ve svých knihách popisuje případy Patrika a Eriky, ale i bez čtení předchozích knih v sérii, jsem neměla problém se mezi postavami zorientovat.
Kniha není klasicky dělena do kapitol, je dělena do částí, které jsou "jakoby" kapitoly, ale nejsou očíslovány ani nemají nadpis. A v každé této kapitole se vyskytuje spoustu částí, kdy každá je vyprávěna jinou postavou. Většinou každá postava vypráví část příběhu o délce dvě stránky, takže pohledy se mění opravdu rychle, ale přesto jsem neměla vůbec žádný problém se zorientovat v tom, kdo zrovna příběh vypráví, a v jakém prostředí a kontextu se postava nachází. 
Na začátku příběhu jste seznámeni se všemi Patrikovými kolegy, s postavami, kterou jsou do případů zapleteny a také s rodinnými příslušníky hlavní dvojice - všechny tyto postavy poznáme poměrně dost dobře v průběhu knihy a mě osobně nedělalo problém si zapamatovat všechna jména.
Ale pojďme už k samotnému příběhu.

Příběh se odehrává v dnešní době, ale občas se v knize vyskytne úryvek z doby, kdy Laila ještě nebyla ve vězení. Ze začátku sice sledujeme dva naprosto odlišné případy, ale už dopředu nám je jasné, že nějakou spojitost asi mít budou. 
Oba případy jsou podle mě velmi dobře promyšlené a na konci knihy mi opravdu všechno zapadlo do sebe, až jsem se divila, že je to možné - že tam není něco, u čeho bych postrádala logiku. 
Detektivka se opravdu skvěle četla, vyhovoval mi autorčin styl a hlavně jsem byla zvědavá, jak to dopadne, kdo vlastně ty dívky unášel a celkově jsem byla zvědavá, jak spolu případy budou souviset.
Snažila jsem se nad případy i zamyslet a vymyslet svoji vlastní teorii, jak by to mohlo být, ale napadla mě jenom menší teorie, která měla od rozřešení případu opravdu daleko - mě osobně vůbec nenapadlo, že by to mohlo být tak, jak to bylo. 
Konec knihy je opravdu strhující, i překvapivý a takový malý dovětek na konci je opravdu dost překvapivý.
Je těžké zrecenzovat první detektivku, kterou jsem četla, protože nemám, s čím porovnávat, ale i tak musím vynést rozsudek.

Kniha mě opravdu nezklamala, hodně se mi líbila a dokonce přemýšlím, že si od autorky přečtu i další díla a zkusím se porozhlédnout i po jiných autorech severských detektivek. Z toho jasně plyne, že knihu hodnotím kladně.


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství www.albatrosmedia.cz

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Mám velice podobné názory na knihu jako ty. :) Detektivky čtu už delší dobu (no...od minulého roku :D), ale Krotitel se mi zalíbil jako jedna z těch opravdu dobrých. Rozhodně už se dívám po předchozích dílech a uvidím...třeba si udělám radost k vysvědčení. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem ráda, že jsem jako první narazila na tak dobrou detektivku :) Protože mě se fakt líbila, taky se chystám poohlédnout po dalších dílech :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky