Zootopia (2016)

Po dlouhé době šel do kina nový animák, který mě velmi zaujal. V kině jsem na něm bohužel nebyla – chtěla jsem ho vidět v originále a...


Po dlouhé době šel do kina nový animák, který mě velmi zaujal. V kině jsem na něm bohužel nebyla – chtěla jsem ho vidět v originále a u nás ho dávali jen v češtině, přičemž co jsem viděla v traileru, tak český dabing mě moc nezaujal a taky jsem chtěla slyšet vtipy a dialogy v originále. A o čem že tahle pohádka vlastně je? Představte si svět, kde žijou pouze zvířata, ale podobně jako u nás lidí proběhla evoluce, u nich taky, a tak se stali rozumnýma zvířatama, kteří mezi sebou nebojují a vzájemně se neloví, naopak žijí všichni společně a v harmonii. Hlavním městem tohoto světa je Zootopia, kde se každý může stát čímkoliv – zkrátka, následujte svoje sny. A tak se i Judy, která je králíkem, rozhodne následovat svůj sen a stát se policajtkou – ovšem žádný králík se nikdy policistou před tím nestal, však pro takovéhle povolání se víc hodí třeba medvěd nebo buvol, že jo? Tak jak je to s tím následováním snů? A pokud se policistkou opravdu stane – budou jí přiděleny složité případy? Zkrátka – co tuhle Judy bude v životě čekat?

Do sledování Zootopii jsem šla s vysokými očekáváními a nebyla jsem zklamaná – moc se mi líbí myšlenka pohádky a celý příběh celkově. Ale o tom všem se ještě rozvyprávím. Začněme soundtrackem – o hlavní písničku se postarala Shakira a tahle písnička se objeví i v samotném filmu. Vlastně i Shakira tu má svou vedlejší roli a to zpěvačku Gazellu – však i zvířata ráda chodí na koncerty. Tahle písnička se k filmu neuvěřitelně hodila – vzkazem, energií a dost jsem si ji oblíbila. A asi je to vůbec první písnička, která i na mě působila motivačně a ještě ve spojení s tím filmem.. K tomu není co dodat.
Hlavní hrdinkou filmu je tedy odvážná Judy, která si jde za svým snem a i ona postupem času získává o životě reálnější představu, však to známe – tu realitu, která nám v dětství byla cizí. A tak se i Judy dozvídá, jaký život vlastně je, ale pořád se nevzdává svého snu a jde si za ním. Na své kariérní cestě potkává i lyšáka Nicka, který ne vždy jedná úplně podle zákona. Právě proto se jejich cesty střetnout a chvíli spolu dokonce jsou – ne, že by se měli tolik rádi, ale zkrátka jeden druhého zrovna potřebují, tedy pomoc toho druhého. Doteď jsem netušila, že je možné si tolik oblíbit animovanou postavu, natož nějakého lyšáka, ale fakt – zamilovala jsem se do něj, jelikož i tahle postava byla ztvárněna naprosto úžasně.
Příběh samotný je naprosto skvělý – je napínavý, nechybí tu akce, ale zároveň to není jenom bezduchá pohádka, je v tom vidět odraz normálního života – toho jaký život je, že sem tam je to i zklamání a ne všechno je úžasné, ale zároveň ti říká, že je možné jít za svými sny a motivuje tě, abys to dělal. Taky se mi velmi líbilo to, že jak spolu žijí všemožná zvířata různých druhů, tak se to přece jen neobejde bez nějakých těch menších problémů, jako třeba předsudky vůči ostatním – že králík se hodí jen na farmu, že lyškám se nemůže věřit apod. Další věc z běžného života.
A nemyslím si, že by tohle byla pohádka jen pro děti – já sama sebe už za dítě nepovažuju a stejně mi tenhle snímek měl co nabídnout. A myslím si, že pro děti to může být taky hodně zajímavé to vidět, jelikož z jejich pohledu to ještě všechno samozřejmě vypadá jinak – a tak třeba získají i lepší představu o tom životě.
Možná jediné, co se mi z toho příběhu moc nelíbilo, bylo to, že vlastně předci těch zvířat, tedy ještě divoká zvířata, která se navzájem zabíjela, tak že ti jsou bráni tady jako něco špatného. Já vím, že z pohledu příběhu to asi bylo nutné to takhle nastínit, ale stejně mi jde trochu proti srsti představa toho, že vlastně naše normální divoká zvířata jsou něčím špatná jenom proto, že se tak normálně chovají. Ale to se v tom asi už moc šťourám. Navíc mimo tohle tomu fakt nemám, co vytknout.
A vtipy a dialogy jsou taky moc povedené – spíše sarkastické, což se mi taky líbilo.
A poslední věc – animace či grafické ztvárnění pohádky bylo něco skvělého, posledních pár let mám problém s tím, že nové animáky mě nedokážou zaujmout hlavně tou svojí podobou. Navíc já mám taky radši pohádky se zvířátkama, takže tohle bylo taky velké plus.

Cítím se maličko blbě, že jsem o všem napsala, jak to bylo skvělé, ale na druhou stranu – ono to vážně skvělé bylo a to až tak, že se Zootopia zařadila mezi mé naprosto nejoblíbenější animáky.

Hodnocení: 100%

Mohlo by tě zaujmout:

6 komentářů

  1. Film jsem viděla už několikrát, naprosto jsem se do něj zamilovala! ♥

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. teď jsem se na to dívala a super!!<3

    OdpovědětVymazat
  3. Ja dabing nemusim... Radeji original, to vzdycky vyzni lip. Kazdopadne tento animak se mi libil, alespon po dlouhe dobe neco originalnejsiho, neokoukaneho...

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, máš pravdu úplnou s tím dabingem, je hrozný skoro vždycky. Jinak děkuju za tip na animák. :)
    Krásný den!

    Audrey&Pearl
    www.audreyandpearl.blogspot.cz
    FB: https://www.facebook.com/Audrey-and-Pearl-396910423691546/

    OdpovědětVymazat
  5. Zootopia je môj obľúbený animák a úplne s tebou súhlasím, aj s dabingom - veď v originále znie všetko lepšie. :) Každopádne, jedna z mojich najobľúbenejších rozprávok.
    SweetSunshine

    OdpovědětVymazat
  6. Naprosto s tebou souhlasím!! :3
    Do tohohle animáku jsem se naprosto zamilovala a dívám se na něj pořád dokola <3

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky