Ex Machina 2015 (bacha, spoilery)

Caleb vyhraje v práci týdenní pobyt na chatě svého šéfa. Chata je velmi luxusní, ale hlavně se nalézá uprostřed lesů, kam se člověk b...


Caleb vyhraje v práci týdenní pobyt na chatě svého šéfa. Chata je velmi luxusní, ale hlavně se nalézá uprostřed lesů, kam se člověk bez vrtulníku nedostane. Nathan, tak se jmenuje jeho šéf, ho velmi přátelsky uvítá a také ho zasvětí do svého vědeckého projektu, kterým se právě zabývá. Je to kyborg jménem Ava a Caleb má Nathanovi pomoct určit, zda se jedná o pravou umělou inteligenci. Je tenhle kyborg schopen citů? A může člověk něco cítit ke kyborgovi? A říká Nathan skutečně celou pravdu? Neví Ava ještě něco víc?

Film, který jsem opravdu moc chtěla vidět, hned jak vyšel, ale dostala jsem se k němu až teď. Přesto konečně přináším recenzi na tenhle, ještě poměrně nový, film. Až člověk vynalezně umělou inteligenci na takovéto úrovni, jak si může být jistý, že ten kyborg, tedy stroj, je opravdu schopný citů? Třeba ty city jen napodobuje? Co když se stále jedná o bezcitný stroj?
V případě kyborga jménem Ava, vsadil Nathan na to, že do života tohoto stroje přivede nového člověka, tedy Caleba, který bude mít za úkol si s Avou povídat a na základě těchle rozhovorů určit výsledky. Tyhlety rozhovory sleduje taky Nathan, i když jenom díky kamerám, a vyvozuje z nich vlastní závěry.

Připadám si strašně špatně, když píšu recenzi, ale zároveň tu budou spoilery – opravdu to neberte jako normální recenzi, tedy zatím jsem to psala tím stylem (nedokážu si pomoct, už to mám v sobě nějak vžité..), ale teď přichází na řadu moje názory na samotný příběh.

Plot twist. Film vás přinutí si být něčím jistý – vyřešením zápletky, úmysly postav, a pak se to všechno obrátí a všechno je jinak. Já osobně takovéto filmy mám hodně ráda – jen mi prosím nepište, které filmy tohle obsahují, protože pak takový film ztrácí svoje kouzlo. A o tom chci taky mluvit, já na tomhle filmu byla v letňáku, film byl teprv v půlce a někdo ze skupiny lidí, co šli okolo (asi nějací středoškoláci, trochu v náladě, ale to nehraje roli), zařval: "Ava je na konci všechny zabije a zavře". No, takže ten kdo film předtím ještě neviděl, pak už jen čeká na to, až tento okamžik nastane. Mně osobně se film i tak hodně líbí, ale přecejen tohle na zážitku trochu ubralo. Jen nechápu, jak tohle někdo může udělat – já, ať už střízlivá, nebo napitá, bych tohle nikdy neudělala, protože sama tohle neodpouštím.

Bylo mi opravdu líto Caleba, jehož city byly opravdové, a taky proto, že Nathan si ho vybral na základě smutných skutečností – a když si to pak Caleb uvědomí.. ach jo.

Taky se mi líbilo, že ve filmu nebylo zapotřebí mnoho prostředí či postav – hlavní jsou dialogy mezi hlavními představiteli. Navíc stačí skvělá zápletka, která vás donutí přemýšlet.

Také ztvárnění kyborga bylo skvěle zpracováno – film působil i skvěle na oko a také představitelé Nathana a Caleba byli skvěle vybráni.

I přes to vyspoilerování, které jsem během filmu zažila, jsem si film hodně užila a mozek mi jel na plné obrátky. Děj staví na dialozích, myšlenkách a domněnkách a takové filmy mám hodně ráda.

Hodnocení: 90%

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Jestli jsou tam spoilery, tak to já číst nebudu! :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Ale jedno ti říct můžu, dala jsem tomu 90% a film se mi opravdu líbil, určitě stojí za zhlédnutí :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky