recenze: Hurts - Surrender

HURTS -  Surrender datum vydání : 9. říjen 2015 žánr : synthpop label : Columbia singly : "Some Kind of Heaven", '&q...

HURTS - Surrender

datum vydání: 9. říjen 2015
žánr: synthpop
label: Columbia
singly: "Some Kind of Heaven", '"Rolling Stone", "Lights", "Slow", "Wish"

Hurts jsou anglickým duem, jejichž tvorba se dá zařadit pod žánr synthpop. Duo se skládá ze zpěváka Theo Hutchcrafta a Adama Andersona, který hraje na syntezátor. První album vydali v roce 2010 pod názvem Happiness a další album Exile vydali v roce 2013. Tato alba zaznamenala velký úspěch a v mnoha zemích se dostali do první desítky v žebříčkách alb, např. v Anglii, Německu, Finsku, Švýcarsku a v dalších zemích. Ani nejnovější album Surrender si nevedlo špatně, v žebříčku alb v UK se dostalo na 12. příčku.

Kapelu i jejich tvorbu jsem vám představila a teď již k samotné recenzi. Ale ještě než se do ní pustím, tak chci napsat pár slov mimo. Pár hudebních recenzí jsem zde na blogu již publikovala, ale mezi poslední a touto recenzí je opět menší pauza. Je to hlavně z toho důvodu, že narozdíl od psaní filmových recenzí, při psaní recenzí na nová alba necítím ještě takovou jistotu a nejsem v tom úplně zběhlá, takže budu ráda, když k tomuto přihlédnete. Ale určitě bych teď chtěla začít psát víc takovýchto recenzí, jelikož nová i starší alba poslouchám pořád a většinou poslouchám hudbu podle alb. A napsání téhle recenze jsem už taky trochu déle oddalovala, takže teď je nejvyšší čas se do toho konečně pustit.

Zpěvák Theo Hutchcraft má velmi specifický a zapamatovatelný hlas. Já jsem se poprvé s hudbou Hurts setkala díky písni Miracle a musím se přiznat, že si mě tahle písnička prvním poslechem rozhodně nezískala - spíše naopak, protože jsem tohle duo potom zatratila. Já osobně jsem si musela na jejich tvorbu trochu zvyknout, hlavně tedy na zpěvákův hlas. Ale jelikož ráda sleduju, co ve světě hudby nového, tak jsem narazila na jejich píseň Rolling Stone, to bylo hned potom, kdy ji zveřejnili na svůj youtube, a musím říct - to byla láska na první poslech. Díky téhle písni jsem si potom rozhodla poslechnout celé jejich album. Berte v potaz, že jsem neslyšela celou jejich předchozí tvorbu, jenom něco málo z ní, i když to bylo víc než ta první vzpomínaná písnička, takže nemůžu úplně porovnávat jejich hudební změny a pokroky. Ale, co jsem tak slyšela, tak album Surrender mi přijde mnohem melodičtější.

Hlavním tématem desky je láska, vztahy a podobné. Nenašla jsem tam nic moc víc. Zas na druhou stranu, ty texty zní fakt hezky a slovní spojení použitá na téhle desce se mi dost líbí. Většina písniček se pomaleji rozjíždí a takovýten boom moment dojde až s refrénem, potom přichází opět pomalejší a méně výrazná sloka.

Opravdu jsem nenašla píseň, která by se mi zde přímo nelíbila nebo si mě něčím znechutila, naopak jsem si zde našla i pár oblíbených písniček a melodií. Ale pokud hodnotím album v porovnání s jnými alby, které jsem slyšela, tak já hledám u alba něco jiného. Ale ty písničky zní opravdu dobře a hudebně se jedná o podařený kousek. Taky se mi velmi líbí cover alba. Ještě musím zmínit to, že některé písničky můžou znít na první poslech dost podobně, což sice funguje u alba jako celku, ale člověk má někdy problém si vybavit konkrétní melodii.

Stojí za poslech: Rolling Stone, Wings

Hodnocení: 68%

Znáte Hurts? A líbí se vám jejich tvorba? Popřípadě, která je vaše oblíbená písnička z tohoto alba?