5 filmů z 90. let | 90s MOVIES

Jak už jsem psala na facebookové stránce blogu , dostala jsem nápad na nový formát článků, konkrétně v rubrice filmy. Většinou u mě na...


Jak už jsem psala na facebookové stránce blogu, dostala jsem nápad na nový formát článků, konkrétně v rubrice filmy. Většinou u mě na blogu můžete vidět filmové recenze, které vychází poměrně často, ale chybí tu článek s různými tipy na filmy, což je podle mě škoda. Kdysi jsem tady na blogu měla sérii článků Filmové tipy, ale ta se moc neudržela - upřímně, neměla jsem v tom moc pořádek a nebylo to moc promyšlené. 
Tentokrát mě napadlo si vypsat filmy z různých období, přičemž se bude jednat jenom o filmy, které se mi líbily a já je můžu s čistým svědomím doporučit dál. V prvním článku vám představím pět filmů z 90. let 20. století tedy období 1990s. Z tohoto období mám samozřejmě mnohem více oblíbených filmů, ale o těch zase příště. Myslím, že pět filmů pro článek je tak akorát.


Titanic
Proč nezačít tou největší klasikou. Titanic je americký film z roku 1997 a tvůrci tohoto filmu si za něj odnesli rovnou 11 oscarů. Všichni víme, co to byl Titanic a všichni známe i tento filmový příběh. Titanic má zrovna vyplout na svoji první velkolepou plavbu a shodou okolností se na této lodi ocitnou ve stejný čas chudý Jack a bohatá Rose. Každý jsou sice z úplně jiné třídy, ale i tak se jejich cesty zkříží. Během plavby ale dojde k nárazu do ledovce, a tak se loď začne pomalu potápět...
Hlavní role zde ztvárnili Leonardo DiCaprio a Kate Winslet, kteří se díky tomuto filmu stali opravdu dobrými přáteli. Upřímně jim takové přátelství závidím a mám je spolu ráda. 
Přestože se jedná o romantický film, tak se stal jedním z mých nejoblíbenějších filmů vůbec - sice vím, že pokaždé, když se na něj podívám, tak budu brečet, ale na to jsem si už za ty roky zvykla. Já osobně jsem fascinovaná příběhem samotného Titanicu jako lodi a krásný příběh tomu dodává jenom navíc. 
Pokud by se snad našel někdo, kdo tento film ještě neviděl, tak by to měl napravit. Nejenže se jedná o naprostou klasiku, ale hlavně se jedná o krásný film.


Girl, Interrupted
Dalším filmem je film, o kterém jsem tu poměrně nedávno psala. Přestože jsem ho zatím viděla jen jednou, prohlašuji o něm, že je můj oblíbený, protože tak to prostě je.
Sedmnáctiletá Susanna přemýšlí o sebevraždě, navštěvuje psychiatra a celkově má psychické problémy a jednoho dne je poslána do psychiatrické léčebny. Zde mimo jiné potkává také Lisu, která v této léčebně už žije poměrně dlouho - někdo by opravdu mohl říct, že je blázen. Na tomto místě má Susanna čas se opět vzpamatovat a popřemýšlet o všem, mimo jiné se tu právě spřátelí s některýma dívkama.
Hlavní postavou je sice Susanna, kterou ztvárnila Winona Ryder, ale i přesto mi přijde, že mnohem větší roli zde měla Lisa, kterou hrála Angelina Jolie a za svůj výkon si dokonce odnesla Oscara a to naprosto oprávněně. Až díky tomuto filmu jsem si oblíbila Angelinu jako herečku. Doporučuji zhlédnout rozhovory, kde o této roli Angelina mluví, v jednom rozhovoru dokonce vystupuje za samotnou Lisu. 
Pokud máte rádi filmy o depresích a lidech, které je mají, nebo se prostě o podobná témata zajímáte a zvlášť ve filmech vás zaujmou, tak tento snímek je přesně pro vás. Možná si ho také oblíbíte tolik, co já.


Fight Club
Klub rváčů jsem viděla poprvé teprve minulé léto během Letní filmové školy, takže na velkém plátně a zážitek to byl velikej.
Jack sice žije svůj život a může se zdát, že je docela šťastný, ale zároveň je obětí společnosti, v které žije, tak jako my všichni. Potom co je zničeno všechno v jeho bytě a on nemá, kam jít, potká Tylera, který je pravým opakem Jacka a neuznává materialistikou společnost. A díky těmto dvěma vznikne také Klub rváčů, kde se muži mezi sebou prostě rvou. Hlavním pravidlem je o tomhle klubu nemluvit.
Všichni, co tenhle film viděli, musí uznat, že je to opravdu mind-blowing. A myslím, že nikdy zcela nepochopím tenhle film nebo možná.. jednoho dne. Ovšem jedná se o film, který mi má opravdu co nabídnout.


První tři filmy se řadí mezi mé nejoblíbenější vůbec, ale ještě zde chci zmínit dva další filmy, které jsou podle mě prostě klasiky a viděla jsem je už mockrát. A líbí se mi.

Forrest Gump
Dalším filmem je snad naprostá klasika, kterou jsem já osobně viděla asi stokrát - dívali jsme se na to ve škole, když to dávali v telce, no, prostě při každé příležitosti. Přesto se přiznávám, že tento film se mezi mé oblíbené tak úplně neřadí, ale myslím si, že stojí za zmínku. Aspoň jednou se to vyplatí vidět.
Film je pojmenovaný podle hlavního hrdiny, v podstatě se jedná o jeho celý život, který můžeme ve filmu sledovat. Forrest je vlastně mentálně zaostalý kluk, později muž, který má velice, velice zajímavý život. A je zajímavé sledovat i někoho jako je on, užívat si života, ale zároveň prožívat různá zklamání a prostě.. to je život.


Ghost
Posledním filmem je Duch. Žila jsem v přesvědčení, že všichni tento film znají, ale asi ne úplně všichni.
Sam a Molly jsou mladý pár žijící v New Yorku, jsou šťastní a snad nic jim nechybí. Avšak Sam je zavražděn na ulici a Molly tak zůstává sama. Netuší však, že Sam je stále s ní a to jako duch.
Možná, že zní popis děje trochu hloupě a možná trochu vtipně, ale nemyslete si o tomhle filmu nic špatného, jedná se o drama, ale s prvky komedie - je tam poměrně dost vtipných scén a já tenhle film nedávno opět viděla a stále se mi líbil.


Tentokrát jsem vám představila samé vážné filmy a spíše opravdové klasiky, ale nebojte - dojde i na filmy z dětství, nějaké disneyovky, filmy, které třeba neznáte a tak. Snad se vám tahle série bude líbit, jelikož je to něco, co i já často na internetu hledám a co mě upřímně zajímá - tipy na starší filmy.

Dejte mi vědět, jestli se vám tedy tenhle typ článků líbí :)
Taky mi napište, jestli jste viděli všech pět filmů, a který se vám případně líbil nejvíc.

Mohlo by tě zaujmout:

6 komentářů

  1. Viděla jsem pouze Forresta Gumpa. Ano, dokonce ani Titanic ne, což je vážně ostuda! :p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem myslela, že Titanic viděli všichni :o Ale za mě určitě super film, takže kdybys na něj měla někdy chvilku, tak se koukni :)

      Vymazat
  2. Titanic naprosto miluji, je to můj nejoblíbenější film. A Duch? U toho vždy brečim, i když ho znám už zpaměti :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak nejsem sama, kdo miluje Titanic :D No, a já brečím skoro u každého filmu, takže u Ducha taky, to snad ani jinak nejde.. :D

      Vymazat
  3. Slyšela jsem asi tak o všech filmech, ale abych se přiznala, viděla jsem nejspíš jen Titanic - to je prostě klasa, kterou musí znát asi každý, takže dokonce i já :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to je klasika :) Ale určitě doporučuju film Girl, Interrupted, ten patří mezi úplnou špičku :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky