The Virgin Suicides (1999)

Anotace tohoto filmu je trochu zavádějící, proto ji ani tentokrát nepoužiji. Celý příběh se točí kolem sester Lisbonových - krásnýc...


Anotace tohoto filmu je trochu zavádějící, proto ji ani tentokrát nepoužiji.
Celý příběh se točí kolem sester Lisbonových - krásných mladých divkách, které ovšem mají docela přísné rodiče. Jejich otec je učitelem v místní škole a matka.. pravděpodobně matkou v domácnosti, ale to není důležité. Dále je tu skupinka chlapců, kterým se tyto dívky líbí (a nejsou jediní), ovšem tito na tyto dívky vzpomínají a nemůžou je dostat z mysli. Také mají sbírku věcí, které se nějak s těmito dívkami pojí. Jelikož mají sestry přísné rodiče, tak po škole už většinou nikam nemůžou, ale i tak jsou tu výjimky, kdy se v jejich samotném domě uspořádá malý večírek pro děti ze školy nebo když všechny můžou jít na školní ples. Z názvu je očividné, že smrt bude v tomhle filmu vždy na blízku. Ale velké proč zůstává i po zhlédnutí filmu.



Upřímně, hlavně od toho příběhu jsem čekala něco úplně jiného - myslela jsem, že ty holky jsou vážně vezněné v domě, celou dobu, ale nejsou, což bylo pro mě docela překvapením. Na druhou stranu je asi o to zajímavější sledovat osudy dívek, které ze začátku žijí ještě docela normálním životem. 

Celý film je lehce zasněný a vyprávěný docela zvláštním způsobem. Totiž, příběh vypráví chlapec, který se s nimi až tolik nezná a vše vypráví v minulém čase, jako by se to stalo před strašně dávnem, přičemž na konci není žádná scéna, která by ho ukazovala v přítomnosti. Možná to není důležité, ale mě tohle utkvělo v paměti a přemýšlela jsem nad tím hned, jak film skončil.

Pokud čekáte příběh s vyřešeným koncem a zodpovězenýma otázkama, tak toho se nedočkáte, jedná se o přesně opačný film, kdy divák je schválně ponechán se všemi těmito otazníky. Proč ony udělaly tohle? Proč někdo jiný udělal něco? Proč jejich rodiče se chovaly, tak jak se chovaly? A spoustu dalších otázek. Já sama na ně odpověď neznám, i když je zde pár "teorií" nebo spíš myšlenek, které mě napadly - přesto asi stěží můžu chápat kteroukoliv z postav, která se ve filmu objevila.

Skvělý byl soundtrack, který se mi opravdu moc líbila a také samotná znělka filmu. 


Pokud máte rádi mysteriózní filmy, nad kterými se potom můžete zamyslet, tak tohle by mohl být film pro vás. Já osobně nelituji toho, že jsem ho zhlédla - jedná se o hodně zajímavý snímek a momentálně si nemůžu vzpomenout na žádný podobný, který jsem viděla. Ráda bych se zde rozepsala o tom, jak to podle mě bylo, nebo co dívky k tomu všemu vedlo, ale nebudu to sem psát - žádné spoilery. 

Hodnocení: 80%
Na čsfd: 4/5

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky