Wonderland: Země divů (Jennifer Hillier)

Kniha vychází: 13. dubna 2016 Pův. název: Wonderland Překlad: Lumír Mikulka Počet stran: 384 Nakladatelství: Baronet Žánr: thriller...


Kniha vychází: 13. dubna 2016
Pův. název: Wonderland
Překlad: Lumír Mikulka
Počet stran: 384
Nakladatelství: Baronet
Žánr: thriller, mystery thriller

Vanessa Castrová se stěhuje se svými dětmi do městečka Seaside, kde získala práci zástupkyně na policejní stanici. V tomhle americkém městě se vše točí kolem zábavního parku Země divů, které, dá se říct, živí celé město, jelikož během sezóny do Seaside proudí davy turistů, kteří se chtějí někde ubytovat, někde najíst a také pobavit. Vanessa určitě nečekala, že hned první případ, kterým se tady bude zabývat, bude vražda a zmizení několika lidí za docela divných okolností. Zvláštní je, že nad těmito zmizeními policie nestrávila mnoho času a všechny případy byly uzavřené jako nevyřešené. Ale teď je tu dokonce vražda a další zmizení - zůstane snad i tento případ nevyřešený?

Můžu se jako první pozastavit nad tou obálkou? Na první pohled tato obálka přitáhla moji pozornost, ale to hlavně naživo, jelikož barvy obálky jsou zkrátka nádherné. A pak je tu ten klaun - nemám ráda takovéto klauny, ale na obálce ho naopak vítám - i když neříkám, že v noci jse radši knížku neotočila přední stranou dolů.

Ale přejděme k příběhu. Poslední dobou jsem si hodně oblíbila thrillery a netuším, proč jsem je nečetla už dříve - moje fáze "čtu jenom fantasy" je dávno za mnou, i když mým oblíbeným žánrem i nadále zůstává. Hned první kapitolou této knížky jsme vhozeni do rušného děje - upřímně, nenastal v knížce moment, kdy by se tam nic nedělo nebo kdy bych se dokonce nudila. Naopak jsem byla během čtení opravdu napnutá a hlavně zvědavá, jak to celé dopadne.

Hlavní postavou je Vanessa, což je žena ve středních letech, je docela vůdčí osobností a teď jsem si uvědomila, že jsem se přímo nepozastavovala nad tím, jestli mi je sympatická nebo ne. S odstupem si myslím, že to ani není důležité, i když moje krevní skupina to asi není. Vanessa má také malého syna, ale ten se v knize nevyskytuje, a potom čtrnáctiletou dceru, která později chodí na brigádu do Země divů. Ze začátku jsem si říkala, jak je tato teenagerka špatně vykreslená, jelikož některé věty mi přišly až směšné a zněly absurdně - konkrétně tím myslím to, co říkala matce a co si podle ní myslela. Ale potom mě tento dojem přešel a s tím, jak knížka plynula, se z její dcery Avy stávala skutečná osoba. Samozřejmě se v knize objevuje daleko více postav, ale asi nevím, co bych k nim úplně řekla - jedná se o normální lidi, podobné těm, které potkáváme i my samotní.

Kniha Wonderland je také velmi propojena s dnešním světem - jsou tam zahrnuty věci jako Netflix, Instagram a další vymoženosti dnešní doby. Opět, ze začátku, mě to trochu bilo do očí, ale to bylo spíše tím, že jsem se s tím doteď v žádné knížce nesetkala, alespoň ne v takovém množství. Ale myslím, že tento fakt dodal celé knížce na realističnosti.

To bylo pár věcí okolo, které jsem měla potřebu říct, když píšu o Wonderlandu, ale teď už k tomu, jak se mi líbil samotný příběh. Moc! Nemůžu říct, že bych od této knížky nic nečekala, ale zároveň jsem neměla úplně vysoká očekávání, a tak jsem byla spokojená. Příběh mě opravdu pohltil a myslím, že i o přestávkách ve škole (a v některých hodinách) se mnou nebyla kloudná řeč, jelikož jakmile jsem se začetla, tak jsem se nechtěla odtrhnout. Z toho vyplývá, že příběh je velmi napínavý. Asi v polovině knížky jsem taky začala přemýšlet nad tím, kdo by za tím vším mohl být a trochu jsem se trefila, i když ono je to všechno daleko složitější než se zdá. Ovšem ten závěr mi přišel trochu nedomyšlený, opravdu jen trochu, ale nepůsobilo to dostatečné správně a realisticky - závěr mi přišel trochu ukvapený, ale musím uznat, že to jsem opravdu nečekala. Nemyslela jsem si, že pachatelem by mohl být ten, kdo jím byl a to jednodušše proto, že k tomu nevedla žádná vodítka - ano, čtenář většinou nemá ani tušit, kdo je pachatelem, ale přesto.. mi to moc nesedělo.

Ale celkově se mi tato knížka líbila, závěr mi to sice trochu kazí, ale i tak se jedná o moc fajn thriller a já jsem si jeho četbu moc užila. Pokud máte rádi napínavé příběhy, tak se nemusíte bát šáhnout po této knize.

Hodnocení: 70%
Na databaziknih: 3/5 (až po vydání, přidám)

A děkuji moc nakladatelství Baronet, které mi poskytlo recenzní výtisk


Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Ta děsivá obálka mě lákala a i příběh samotný zní celkem dobře. Problémem možná bude, že thrillery zbožňuju, a proto na každou knihu tohoto žánru kladu vysoké nároky. Doufám, že jim Wonderland alespoň částečně dostojí :)
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka vypadá jak od Kinga :D Příběh nezní špatně a recenze jsou zatím vcelku pozitivní, takže až budu mít někdy chuť na nějaký napínák, tohle bude jedna z prvních voleb. Jen jsem trochu strašpytel, tak snad na mě čtení nezanechá trvalé následky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně ne - knížka není vůbec strašidelná, fakt je to jen thriller nebo dalo by se možná říct detektivka, ale není tam jediná strašidelná pasáž :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky