Recenze: Pád (R.J. Pineiro)

Jack Taylor pracuje u NASA a jeho úkolem je testovat nové kombinézy - na vlastní kůži. Mezi poslední projekty, na kterých pracovala také ...

Jack Taylor pracuje u NASA a jeho úkolem je testovat nové kombinézy - na vlastní kůži. Mezi poslední projekty, na kterých pracovala také jeho žena Angela, patří kombinéza, která umožní člověku skočit z větší výšky než je atmosféra a tato kombinéza člověka ochrání také před všemi vnějšími vlivy jako je např. vysoká teplota při průletu atmosférou. Přesně tuto kombinézu má Jack vyzkoušet. A dole na Zemi v řídícím centru sedí jeho žena Angie, kamarád Pete, který je také součástí projektu, a šéf Hastings, který je tam se svými lidmi. A let jeho pádu plánuje právě jeho žena - ale ten je na poslední chvíli změněn, jelikož Hastings nařídí jinou dráhu než byla původně plánovaná.
Jack je mezitím na cestě nahoru a připravuje se na svůj pád, jedná se přirozeně o nebezpečnou akci, a tak je důležité, aby vše klapalo.

Orig. název: The Fall
U nás vyjde: 9. března 2016 (orig. vyšel r. 2015)
Počet stran: 408
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Dana Chodilová

Po přečtení anotace jsem nabyla dojmu, že se bude jednat o knížku, která bude popisovat hlavně tuto misi a celá se bude týkat právě onoho letu. Ono to tak vlastně trochu je, ale je to mnohem složitější - Jack skočí, ale během pádu se stane pár divných věcí a Jack upadá chvilkově do bezvědomí, avšak autopilot ho naštěstí v pořádku dopravil zpátky na Zem. Nic dalšího vám k ději nemůžu říct, jelikož celý příběh se týká důležité skutečnosti, která na nás znenadání z knížky vybafne.

Děj je vyprávěn er-formou a také se střídají dvě dějové linie - jedna sleduje Angie a druhá Jacka. Tyhle pohledy se střídají celkem často a to i v průběhu kapitol, takže občas se člověk musí zorientovat, o kom se právě mluví. Celkově kniha obsahuje 18 kapitol a epilog a věřte mi, že kdybych se epilogu nedočkala, tak bych byla hodně naštvaná, ale naštěstí žádný důvod pro naštvání nakonec nebyl.

Stejně jako třeba v Marťanovi, i zde je popsáno mnoho technických věcí, ale tohle popisování je v knížce jenom místy a rozhodně se na tom nestaví příběh a člověk nepotřebuje znát tyto technické věci pro čtení knížky - což mi vyhovovalo, jelikož já rozhodně technický typ nejsem, a když jsem k nějaké takovéto části došla, občas to byl boj, jelikož některým věcem jsem zkrátka nerozuměla, a ani jsem se jim nesnažila více porozumět, což je možná chyba, ale ten příběh mě hnal dopředu a nechtěla jsem se v tomhle ohledu zdržovat. A když už jsem se dostala k této části, tak musím napsat, že Pád se velmi dobře četl, děj mě, jako čtenáře, hnal dopředu a já byla hodně zvědavá, jak to celé dopadne, jelikož příběh byl opravdu napínavý a docela zamotaný.

Nejvíce se mi líbil opravdu ten námět a zpracování, jelikož takovouto zápletku, jakou nám autor naservíroval, jsem ani v nejmenším nečekala. A proto jsem byla hodně překvapená, ale zároveň musím napsat, že rozhodně příjemně překvapená. Věřím, že se tahle knížka nemusí líbit každému, je tam hodně akce, občas ty technické popisy, je to docela dobrodružná knížka - tím nemyslím, že by se tam dobrodruzi brodili v bažinách, ale snad víte, co tím chci říct, a také se tam občas objevují menší drastičnosti, v tomhle ohledu si Pád nebere moc servítky, i když na druhou stranu, těchto "scén" tam nebylo mnoho. Ale vy, komu vadí násilí v knihách, tak pro vás to asi moc nebude. Ale zároveň vy, co si myslíte, že knížka je vlastně o chlapovi, který skočil z vesmíru a je to sci-fi, a právě proto se vám to nebude líbit, tak vám chci poradit, abyste tuhle knížku aspoň otevřeli, přečetli si pár kapitol a teprve potom si udělali finální úsudek ohledně této knihy.

Myslím, že vše důležité jsem zde již zmínila a z této recenze jasně vyplývá, že mně se knížka velmi líbila. Připravuje se také seriál podle této knihy, a pokud se ho tvůrci dobře zhostí, tak by se mohlo jednat o skvělý seriál. A poslední maličkost - obálka českého vydání se mi opravdu líbí, schválně jsem si vyhledala, jak vypadá původní obálka a musím říct, že ta česká je mnohem, mnohem povedenější.

Hodnocení: 9/10
Moje hodnocení na databazeknih: 5/5 (přidám, až kniha vyjde)

KNIHA U NÁS VYJDE 9. BŘEZNA 2016