By The Sea (2015)

Režie, scénář : Angelina Jolie Kamera : Christian Berger Manželé Roland (Brad Pitt) a Vanessa (Angelina Jolie) přijíždí do Francie na...


Režie, scénář: Angelina Jolie
Kamera: Christian Berger

Manželé Roland (Brad Pitt) a Vanessa (Angelina Jolie) přijíždí do Francie na "dovolenou". Roland je spisovatel, který potřebuje znovu nalézt inspiraci, za to Vanessa ani neví, co tam dělá. Většinu času tráví od sebe, Vanessa na balkóně v jejich apartmánu, Roland v hospodě dole ve vesnici. Tuhle situaci ovlivní příjezd jejich nových sousedů, novomanželů, kteří si pronajali apartmán hned vedle nich. Přítomnost čerstvě zamilovaného páru poznamená vztah mezi Rolandem a Vanessou.

Film začíná příjezdem manželů na hotel u francouzského pobřeží. Prostředí je nádherné a tamější atmosféra se přenese i na vás, ale v kontrastu s tím je vztah mezi Rolandem a Vanessou. I když tohle francouzské prostředí u moře může představovat velmi romantické místo, pro tento pár už samotné prostředí nestačí.
Hudba, která tenhle snímek doprovází, se nese v utahaných melodiích, které jsou často zasněné a plné nostalgie. Soundtrack se mi opravdu moc líbí a byl vybrán skvěle (k poslechu i na spotify >zde<).
O kameru se postaral Christian Berger a podle mě odvedl skvělou práci, jelikož ty záběry jsou opravdu nádherné. Také byl použit pro tento film jiný rozměr snímků, omlouvám se, ale v tomhle se moc nevyznám, ale jedná se o více širokoúhlý záběr, řekla bych - každopádně na výsledku to vypadá úžasně a zapadá to do kontextu s hudbou, barvami, atmosférou. Úžasně laděný film.
Občas se ve filmu objevují i takové prostřihy, spíše myšlenkové útržky, které se tam taky opravdu hodí.


Hlavní postavy jsou dost záhadné a víme o nich jen málo, i to přispívá k tomu, že jako divák jste dost zmatený, o co ve filmu vlastně jde. Ale mně osobně se právě tohle na tomhle snímku líbilo - že zamotá hlavu.
Líbí se mi i poukázání na některé postavy ve filmu, které tam zdánlivě nezapadají, ale zároveň tam zkrátka patří. Tuhle větu možná pochopí jen ti, kteří film viděli, ale pokud se rozhodnete i vy tento snímek zhlédnout, tak pochopíte.
A s tím, že toho moc o hlavních postavách ani o samotném problému mezi nimi nevíme, souvisí napětí, které doprovází celý film.
Také jde "krásně" vidět kontrast mezi mladým párem a tím, který spolu žije už několik let.
Některým by se možná nemusela líbit délka snímku a jeho utahanost, možná, ale mně se v jistém ohledu líbila, jelikož v kombinaci s tím vším, co jsem zde zmínila, to tvoří dohromady velmi zajímavý snímek.

A potom přijde konec, ale tento nebyl podle mých představ. Neovlivňuje tolik mé hodnocení, ale na tom problému mezi tímhle párem jde vidět osobní postoj Angeliny Jolie nebo alespoň mně to tak přijde. Mně osobně by to nepřipadalo až tak.. hrozné. Já nevím, ale myslela jsem si, že to celé bude směřovat trochu jinam.

Celkově se mi film líbil, hlavně atmosférou a jednotlivými prvky, které do sebe krásně zapadaly. Pak také různé dějové zvláštnosti byly zajímavé. Ale ta celková "zápletka" se mě tolik nedotkla.

Hodnocení: 7,5/10
Čsfd: 4/5

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Tenhle film jsem nějak nezaregistrovala, vypadá ale skvěle. Díky za upozornění, moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já tenhle film už i vyhlížela a těšila jsem se na něj. Jestli se na něj koukneš, snad se ti taky bude líbit :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky