Recenze: Now Is Good

Tessa je sedmnáctiletá dívka, která žije s vědomím, že brzy zemře, jelikož jí je diagnostikována vážná smrtelná choroba. Chodí na chemote...

Tessa je sedmnáctiletá dívka, která žije s vědomím, že brzy zemře, jelikož jí je diagnostikována vážná smrtelná choroba. Chodí na chemoterapie, ale to ji tak vysiluje a zároveň nejsou vidět výsledky, že se rozhodne dál v této léčbě nepokračovat. Tessa si sepíše takový seznam - seznam věcí, které chce zažít předtím než zemře - a některé tyto věci jdou za hranice zákona. Tessa společně se svou kamarádkou Zoey tento seznam uvede do pohybu a během plnění věcí ze seznamu se Tessa i zamiluje.

Film je z roku 2012, kdy byl natočen podle knižní předlohy - knihy Before I Die (Jenny Downham). Film v mnohém připomíná The Fault In Our Stars (Hvězdy nám nepřály, recenze zde), ale nenechte se zmást. Já o tomhle filmu slyšela nenávazně s Hvězdy a už delší dobu jsem ho chtěla zhlédnout. A i když již zmiňované Hvězdy nám nepřály se mi moc nelíbily, tak film Now Is Good mě mile překvapil a myslím si, že by si zasloužil daleko více pozornosti, jelikož v mnohém mi přijde lepší než Hvězdy a přitom kolem nich vznikl takový humbuk. (Ale možná je to tak dobře, že se z tohoto filmu nestala mainstream záležitost.)

Tessa (Dakota Fanning) je tedy mladá dívka, která se už srovnala se svým osudem, ale zároveň na něj nehodlá čekat, ale chce si předtím splnit ještě některé věci - věci, které si zapsala na svůj seznam. A během toho, co si některé věci plní, pozná souseda Adama, do kterého se zamiluje - i když zrovna tohle vůbec neplánovala.

Je jasné, že tento film je smutný - brečela jsem u něj opravdu hodně a ke konci je to už opravdu "ždímačka na slzy", ale nepřijde mi to tak vyprosené, jak u některých jiných filmů. Tessa má ráda sarkasmus a má tendenci některé věci zlehčovat - alespoň slovy. Zároveň sledujeme její vztah k rodičům, ke kamarádce, k bývalým spolužákům (do školy přestala chodit) a také ke klukovi jménem Adam.

Ze začátku je film laděný spíš pozitivně, jelikož samotná Tessa je pozitivní a šťastně naladěná, ale jak nemoc postupuje, tak film je, čím dál smutnější a je v něm, čím dál víc těžkých situací a podobně.

Nevím, co více k filmu napsat - mně se velmi líbil, hodně emotivně mě dostal, hudba mě také dojmula, nevím, jestli i ve skutečnosti by šlo s touto nemocí si život posledních pár měsíců, takhle "užívat", ale i to vážné téma (nemoc), bylo v tomto filmu pojmuto skvěle. Určitě nečekejte, že vás tento film pozitivně naladí, spíše vás rozesmutní, ale zároveň si člověk uvědomí některé věci. Dál k tomuto filmu nemám, co říct.