O knize ELDEST (Prázdniny s Eragonem)

Další knihou ze série Odkaz dračích jezdců je Eldest, který je knihou druhou. Stejně jako o první knize, i o dalších knihách, chystám men...

Další knihou ze série Odkaz dračích jezdců je Eldest, který je knihou druhou. Stejně jako o první knize, i o dalších knihách, chystám menší články, kde vás s knihou lépe seznámím, třeba se o ní dozvíte i pár zajímavostí, a pak bude samozřejmě následovat recenze.

Základní info:
- série: Odkaz dračích jezdců (2.)
- žánr: fantasy, román
- rok vydání: 2005 (u nás 2006)
- počet stran: 656
- nakladatelství: Fragment
- překlad: Olga Machútová



Ofic. text: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ... Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou... Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Děj vám zde nesepíšu já, jelikož jsem knihu ještě nedočetla (sice je to re-reading, ale přesně si nepamatuji, kde končí druhá kniha a čím začíná ta třetí, snad to nevadí).

Různá vydání:
Mně osobně se líbí to první vydání na třetím řádku, ale jsem také spokojená s tím naším vydáním. Ale některé z těch dalších vydání mi připadají dost šílené.

O Eldestovi jsem tentokrát nenašla moc zajímavostí, ale i tak jich tu pár je:
- za první týden se Eldesta prodalo přes 425 tisíc výtisků (pro Random House to byl rekordní týden)
- kniha byla také nominována na "Cena Český Bestseller - 2007 - Nejprodávanější beletrie pro děti a mládež" a "Cena Český Bestseller - 2005 - Nejprodávanější beletrie pro děti a mládež".
- kniha vyhrála tato ocenění: "SUK Čteme všichni - 2006 - Cena dětí" a "SUK Čteme všichni - 2006 - 20 nejčtenějších knih roku na základě výsledků ankety dětí (1)"
- Neuvěřitelná popularita trilogie vynesla Eldesta ihned po uvedení na 1. místo žebříčků bestsellerů USA Today i New York Times a stala se tak první knihou, která v USA ihned po uvedení odsunula 6. díl Harryho Pottera z prvního místa, na němž byl Potter od svého vyjití 16. července 2005


Citáty z knihy:
všechny najdete ZDE na goodreads
 
v rámci projektu Prázdniny s Eragonem,
stále se můžete zapojit:

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. No páni, Eldest překonal Harryho Pottera? Tak to je úžasné! Vůbec jsem to netušila, ale je to skvělá zajímavost :). Co se týče obálek, tak je pravda, že ta první na třetím řádku je opravdu nádherná, ale i tak se nemohu ubránit pocitu, že ta naše se mi prostě líbí nejvíce :D (v jednoduchosti je krása). Nicméně já jsem z Eldesta byla naprosto nadšená, stejně jako z Eragona, moc se těším na tvoji recenzi :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eldesta mám skoro dočteného, takže recenze už bude brzy :) Jsem ráda, že tobě se líbil :)
      To s tím Harry Potterem jsem doteď taky nevěděla, ale přece jen - byl to už 6. díl.. ale i tak. :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky