Filmový Eragon (Prázdniny s Eragonem)

Pro ty, co neznají knížku, nebo její děj trochu pozapomněli - připomenu, čeho se děj týká. Eragonovi je patnáct let a celý svůj život ži...


Pro ty, co neznají knížku, nebo její děj trochu pozapomněli - připomenu, čeho se děj týká. Eragonovi je patnáct let a celý svůj život žil na farmě. Jednoho dne, kdy se vypraví na pro něj zcela běžný lov do lesů, neodnese si z lovu kořist, ale tajemný modrý kámen. Když se z tohoto "kamene" vyklube drak, je jasné, že to bylo dračí vejce a Eragon tak musí uvážit, jak se dál zachová - protože draka asi těžko ukryje. Království, v němž žije, je pod nadvládou Galbatorixe, který je jediným žijícím dračím jezdce, tedy až doposud, protože sám Eragon se stal také dračím jezdcem, a tak je tedy jisté, že Galbatorix ho bude chtít získat do svých služeb, ale jak se zachová Eragon? Je známé, že spoustu obyčejných lidí Galbatorixe jako vládce nemá rádo, přesto se k němu Eragon přidá? Ale tohle není jediná věc, s kterou se Eragon musí potýkat - naráží na spoustu dalších překážek a odhaluje spoustu tajemství, o kterých neměl předtím ani tušení.

Kniha od Christophera Paolini má skoro 500 stran a byla vydána v roce 2003, film, údajně podle této knihy natočený, má 104 minut a vyšel roku 2006. To, co tvůrci filmu dokázali z knížky udělat je neuvěřitelné - a bohužel ne v kladném slova smyslu. Příběh, který Paolini ve své tetralogii promyslel, je zfilmován tím způsobem, že další díly by snad ani natočit nešly. Tvůrci se asi pouze inspirovali, protože ve filmu můžeme najít pouze základní kostru příběhu, který skoro nic navíc neobsahuje. Ve filmu je také vynecháno spoustu základních scén, které pro nadcházející události jsou velmi důležité a bez nich je zcela nemožné, aby se staly.
To jsem se zatím rozepsala pouze o příběhu. Dále je tu ale také vzhled postav - samozřejmě nepočítám s tím, že by byly stejné jako jsem si je představovala, ale aspoň by se vzdáleně mohly podobat těm postavám, které jsme měli možnost potkat v knize. Bohužel se nepodobají a stejně jako v příběhu jsou vynechány některé nepostradatelné scény, i některých postav se ve filmu stěží dočkáme. A co taková podoba draka? Zajímalo by mě, kde tvůrci přišli na to, že drak měl peří - to by mě vážně nenapadlo.

Můj názor na tento film je naprosto negativní - viděla jsem ho jednou a nikdy víckrát nechci, jelikož mi zničil některé představy a naprosto znehodnotil knižní sérii. Ale věřím tomu, že kdyby se filmu ujal někdo schopný, někdo, kdo třeba i četl knížky, tak se z Eragona mohl stát naprostý film hit, který by do kin přivedl spousty lidí.
Film mě tedy naprosto zklamal a taky mě zklamalo to, že si Christopher Paolini víc nestál za tím, aby třeba do filmu a do scénáře mohl mluvit a tak.
Ale co se dá dělat, film je stejně skoro zapomenut a nemyslím si, že by se někdo vrhl do remaku tohoto filmu.

Pokud jste ještě film neviděli, ani se na něj nedívejte - protože pokud jste četli knížky, pravděpodobně budete stejně zklamaní jako já.

V RÁMCI PROJEKTU:
(stále je možnost se zapojit)

Mohlo by tě zaujmout:

4 komentářů

  1. Souhlasím. Film byl poděs. Nehledě na to, že elfové neměli špičaté uši. Drak se mi docela líbil. Ale jinak to byl jen chabý výcuc. Kéž by se toho někdo ujal znovu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na to jsem už skoro zapomněla - ti elfové mě taky pěkně naštvali!! Já viděla film už před nějakou tou dobou, ale už se na něj nechci dívat nikdy znovu.. Doufám, že ten Fox se toho ujme - ti by mohli z Eragona udělat fakt něco :)

      Vymazat
  2. Viděla jsem kdysi dávno. Zatímco knížku jsem měla přečtenou za den, film je nemastný neslaný a nic mi z něho neutkvělo. Nevadí mi, když se film předlouhou pouze inspiruje a úplně se jí nedrží, ale tohle bylo opravdu špatně natočený. Jediné, co se povedlo byla Safira(mě to peří přišlo originální).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film byl hodně špatný, mě ten drak naopak hodně iritoval a vlastně nakonec mě ve filmu vadilo skoro všechno.. hrozná zkušenost

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky