Chci zhlédnout #05

Vítejte u dalšího článku ze série, ve které vám představuji filmy, které bych ráda zhlédla. Tentokrát jsou to filmy vážné, drama, některé...


Vítejte u dalšího článku ze série, ve které vám představuji filmy, které bych ráda zhlédla. Tentokrát jsou to filmy vážné, drama, některé i psychologické.



Side Effects / Vedlejší účinky
Emily (Rooney Mara) a Martin Taylorovi (Channing Tatum) jsou dokonalý a úspěšný mladý pár, který má vše, nač si vzpomene. Pak si však jde Martin sednout na čtyři roky do basy za zneužívání informací v obchodním styku a jeho život se promění v peklo. Stejně je na tom i Emily, která zůstává v relativním přepychu jejich manhattanského bytu, ale celou tu dobu se utápí v příšerných depresích. Když se nakonec pokusí o sebevraždu, nastupuje na scénu psychiatr Jonathan Banks (Jude Law). Protože se Emily zuby nehty brání zvažované hospitalizaci, dohodnou se na sérii terapeutických setkání a na užívání antidepresiv. Aniž to tuší, právě tohle rozhodnutí oběma zásadně změní život. Emilina léčba totiž nepokračuje, jak by podle lékařových plánů měla, a tak jí předepíše nové léky, jež by měly její psychické potíže minimalizovat. Tyhle pilulky však mají děsivé vedlejší účinky – mají moc zničit manželství, pověst do té doby respektovaného lékaře, mohou dokonce zabíjet – ale kdo za to bude zodpovědný? Zničený Banks, jehož kariéra se ocitla v troskách, se rozhodne najít odpověď na tuhle otázku za každou cenu. I když riskuje, že přijde i o to málo, co mu ještě v životě zbývá.

Film, o kterém jsem nikdy předtím neslyšela. Myslím si, že není moc známý a já jsem na něj narazila na jedné diskuzi, kde jsem hledala tipy na takové filmy - spíše depresivnější, psychologické a tak. A více lidí tam doporučovalo právě tento film a podle popisu mě film vážně zaujal - i když trailer je pro mě trochu matoucí. 

Before I Go To Sleep / Dřív než půjdu spát
Christine při nehodě před několika lety utrpěla poškození mozku, při kterém se jí během noci pokaždé vymaže paměť. A každé ráno musí znovu a znovu zjišťovat, kým je, co v životě prožila, koho miluje a s kým žije. Její manžel Ben jí denodenně trpělivě pomáhá za pomoci fotoalb a vyprávění. Druhým Christininým průvodcem v mlhách její vlastní minulosti je psychiatr Edmund Nash (Mark Strong), s jehož pomocí si hrdinka vede videodeník. A ten jí jejím vlastním hlasem jednoho dne varuje: „Nevěř nikomu!" Deníkový záznam spustí sérii událostí, které mají strašlivé následky. Christine začíná pochybovat o všech, kteří se zdáli jí pomáhat. Otázky, kdo ve skutečnosti Christine je, co se skrývá v její minulosti a co způsobilo její poruchu, přinesou šokující odpovědi. Christine zjišťuje, že pravdu je lepší někdy zapomenout.

Tento film šel do kin poměrně nedávno a já jsem na něj původně do kina i jít chtěla, ale ani nevím proč - nakonec jsem nešla. Každopádně mě film zaujal hned jak vyšel a rozhodně ho chci zhlédnout. (A předtím si chci přečíst ještě knížku, kterou jsem si nedávno pořídila.)

Requiem for a Dream / Requiem za sen
Ovdovělá Sara Goldfarbová žije na Coney Island a snadno podléhá mámení televizních pořadů. Právě teď drží dietu, aby se mohla účastnit jedné ze show. Její milý ale bezmocný syn Harry má novou přítelkyni Marion a společně se snaží čelit bolestné realitě útěkem do snů. Ani Harryho nejlepší přítel Tyrone, který se živí prodejem drog, nemá snadný život. A tak se čtveřice lidí, jimž osud nepřál štěstí, točí v bludném kruhu bezmoci a beznaděje.

Poslední film. Asi ten nejtěžší. Slyšela jsem o něm jako o "nejdepresivnějším filmu vůbec". Poslední dobou vyhledávám depresivní film (ale nedívám se jenom na ně, to vůbec) a o tomto jsem zaslechla už v minulosti, ale celkem se i jeho zhlédnutí bojím. Uvidím. A mimo jiné znám hlavně tu hlavní píseň filmu, kterou hraji i na klavír a jako skladba patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších - je vážně nádherná.

A nakonec bych samozřejmě chtěla vědět, jestli někdo z vás zná některý z těchto filmů, popřípadě jak se vám líbil.


Mohlo by tě zaujmout:

8 komentářů

  1. Z těchto tří filmů jsem viděla pouze Dřív než půjdu spát, nicméně byl to opravdu velmi působivý film a rozhodně doporučuji! Jsem zvědavá co budeš říkat na knihu, slyšela jsem o ní, ale neměla jsem zatím možnost se do ní začíst :). Nicméně trailery pro všechny filmy jsou dech beroucí! :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tenhle film jsem původně chtěla jít i do kina, ale nějak jsem to nestihla.. Aspoň si před ním stihnu přečíst tu knížku :)

      Vymazat
  2. Viděla jsem Requiem za sen, ale podobný filmy nejsou absolutně pro mě, takže se mi nelíbil, nedávám je.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tomhle filmu jsem slyšela, že je ten nejdepresivnější a těžký, ale ráda bych ho zkusila zhlédnout, jelikož já mám občas takovéto filmy ráda.. Uvidím..

      Vymazat
  3. Videla som s týchto filmov len Requiem za sen ale nedpozerala som ho,bol veľmi,veľmi na mňa depresivny a ťažky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidím, co na něj budu říkat já - tento názor jsem četla na hodně stránkách, ale chci ho zkusit zhlédnout..

      Vymazat
  4. Z filmů jsem neviděla ani jeden, ale ráda bych zkoukla Dřív než půjdu spát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten film mě zaujal hned, jak jsem viděla trailer.. Vypadá to na zajímavý film.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky