Recenze: Only Lovers Left Alive

Tom Hiddleston v roli Adama, do sebe zahloubaný hudebník, který čím dál častěji přemýšlí o sebevraždě. Tilda Swinton jako Eva, Adamova př...

Tom Hiddleston v roli Adama, do sebe zahloubaný hudebník, který čím dál častěji přemýšlí o sebevraždě. Tilda Swinton jako Eva, Adamova přítelkyně, která se za ním vydává do Detroitu, kam zanedlouho přijíždí i její mladší problémová sestra Ava.

Only Lovers Left Alive
Přežijí jen milenci

Drama / Romantický
Velká Británie / Německo / Francie / Řecko / Kypr, 2013
Hrají: Tom Hiddleston, Tilda Swinton,...
více o filmu zde

Adam - talentovaný hudebník ve stylu 60. let, žije v ponurém Detroitu. Zoufalý z toho, kam ten svět spěje, čím dál častěji přemýšlí o sebevraždě. V teplém Tangeru žije jeho tajemná, stylová přítelkyně Eva, co miluje poezii a ráda večeří s Christopherem Marlowem. Adamu i Evě je více než tisíc let. Před několika staletími, se dohodli, že kvůli čerstvé krvi nebudou zabíjet lidi a dobývat krev budou v nemocnici. Není to tak dávno, co se rozhodli žít odděleně. Moc dlouho jim to ale nevydrželo a Eva už vystupuje z letadla v Detroitu. Oba cítí, že se má stát něco nebezpečného. Brzy přijíždí do města i mladší sestra Evy - nekontrolovatelný šílený upír, který neumí ovládat své emoce. Ve městě začínají podivná úmrtí a tak musí Adam i Eva uprchnout do Alžírska. Problémy teprve začaly a vypadá to, že konec světa přeci jenom nastane a smrt není daleko... Smrt? Není příliš brzy?

V celém filmu sice nezazní slovo upír, přesto se o upíry jedná - o upíry, kteří se rozhodli nepít krev, pokud to nebude krajně nevyhnutelné. Úžasný filmový pár ztvárnili Tom Hiddleston a Tilda Swinton, kolem nich se celý příběh točí, jejich osudy film sleduje.
Z celého filmu na mě dýchala hlavně umělecká atmosféra doprovázena silnou hudbou, která mě naprosto fascinovala a samotný soundtrack je skvělým zážitkem.
Příběh není až tak výrazný, film je spíše plný záběrů více uměleckých a bez nějakého děje. Původně ve filmu mělo být více akčních scén, ale nakonec byly všechny vyškrtány a za to já jsem velmi vděčná, jelikož myslím, že kdyby tam ty scény byly, tak by to filmu akorát tak uškodilo a ztratil by na svém uměleckém vzezření.
Pokud vám nevadí filmy s nevýrazným dějem, točící se hlavně kolem samotné atmosféry, tak je tenhle film přímo pro vás. Mě uchvátil a rozhodně jsem ho neviděla naposledy.
Možná mě maličko mrzí, že tím dějem nebylo trochu víc vysvětleno, jelikož některé části, některé konce nebyly naprosto vysvětleny - já vím, tvůrci nám tím asi říkají, domyslete si to, ráda si domýšlím filmy apod. to není ten problém, problémem spíš je, že tady těch nevysvětlených konců je poněkud víc.Vlastně i začátků, jelikož jsme vhozeni rovnou do děje. Ale přesto...
Film jsem si naprosto užila, utápěla jsem se v té skvělé atmosféře, zamilovala jsem se do Adamova bytu, který vypadá naprosto podle mého gusta, nechala jsem se unášet na vlně skvělé hudby,...
Tento film má rozhodně co nabídnout a za to zhlédnutí opravdu stojí.



Viděli jste tento film? Jak se vám líbil? Popřípadě chystáte se na něj podívat?

Mohlo by tě zaujmout:

0 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky