Recenze: Love, Rosie

S láskou, Rosie
Love, Rosie

Komedie / Romantický
VB / USA, 2014
Předloha: kniha Love, Rosie (Cecelia Ahern)
více o filmu

Omlouvám se, občas anotaci u recenzí vynechám a místo toho nastíním děj vlastními slovy, ale občas ráda použiju tu anotaci, která je skvěle napsaná a vy si pod ní nejlépe představíte samotný film. Vím, že tohle téma byl už párkrát někde probíráno - jestli použít anotaci nebo ne, ale já to většinou tak trochu střídám, občas ji použiju, občas ne. No snad to nikomu nevadí. Ale kdyžtak napište do komentářů svůj názor na toto téma. Každopádně, už pojďme k recenzi.

Vědecké výzkumy tvrdí, že pokud se lidi znají jako malé děti, něco jim brání, aby se do sebe jako dospělí zamilovali. Rosie a Alex, hrdinové romantické komedie S láskou, Rosie, se znají už od školky. V době prvních lásek a sexu svoje zážitky s patřičnými detaily samozřejmě probírají, tomu druhému to ale není vždy úplně po chuti. Proč? Ať je to jak chce, Rosie zůstává v Dublinu, zatímco Alex jede na Univerzitu do Bostonu. Mezi nimi stojí oceán a v průběhu života i jiné vztahy, aféry, dokonce jiná manželství, závazky a děti. Na oba čekají méně i více bláznivé a zábavné momenty, občas se potkají a spadnou spolu do bazénu a zase vplují zpět do svých životů. Rosie se dokonce povede dohodit ztepilou blondýnu Alexovi za ženu . . .no to by si asi nejradši nafackovala.

Tento film šel v ČR do kin už v lednu, ale já jsem se k němu dostala až teď - částečně to bylo, i proto, že jsem uvažovala nad tím, že si prvně přečtu knižní předlohu, ale od toho jsem nakonec upustila, jelikož teď mám doma opravdu dost knížek (hlavně z knihovny) a musím to všechno stihnout přečíst. Takže přečtení knihy jsem odložila, až podle filmu - tak co, myslíte, že se tahle knížka dostala na můj to-read list?

Rosie a Alex vyšly ze střední a plánují, že spolu odjedou do Bostonu. Alex odjede jako první, a i když Rosie chce s ním jet, tak do cesty tomuto plánu přijde pár komplikací.
S láskou, Rosie bych označila jako takovou klasickou romantickou komedii. Upřímně jsem čekala něco víc, jelikož někteří lidi z tohoto filmu byli fakt vodvaření (promiňte mi za tyto výrazy), a tak jsem měla možná až příliš velké očekávání od tohoto filmu, čekala jsem asi příběh s hlubším podtextem nebo něco na ten styl. Bohužel se nic takového nekonalo. Jednalo se opravdu o klasickou romanťárnu, kdy se dva do sebe zamilují, i když si to nikdy předtím vůbec nepřiznávali, a i přes komplikace se nadále sem tam vidí. Samozřejmě nechci prozrazovat, jak to dopadne a tak, ale jakmile vidíte prvních pár minut z filmu, tak konec je už naprosto jasný.

Nechci tu jenom hanit, jelikož ten film není až tak špatný, ale znáte to - lépe se mluví (píše) o tom špatném, jelikož to vám zůstane nejvíc v paměti. Ale příklad toho dobrého. Například Lily Collins jsem neviděla v mnoho filmech, ale tahle role jí podle mě vážně sedla a zahrála to moc pěkně, přirozeně. Také mě velmi potěšilo, že se ve filmu objevilo pár písniček od Lily Allen.

Celkově jsem sice došla k závěru, že kdybych tento film neviděla, tak jsem o nic nepřišla, ale i tak musím říct, že je to hezký film, možná pro někoho, kdo ve filmu nehledá nic hlubšího, ideální. Hezká podívaná, ale nic mě to nedalo.

Viděli jste tento film? Liší se naše názory na něj?