Belgičani u nás (Výměnný pobyt 2015)

Nedávno jsem se vás v jednom článku ptala, zda byste měli zájem o sepsání článku o tom, jak Belgičani byli u nás v ČR a někdo se přeceje...


Nedávno jsem se vás v jednom článku ptala, zda byste měli zájem o sepsání článku o tom, jak Belgičani byli u nás v ČR a někdo se přecejen ozval, tak jsem si řekla, že ho teda napíšu :) Snad se bude líbit.

Prvně naše třída jela na týden do Belgie, to bylo poslední týden v březnu a o této části jsem psala už v samostatném článku zde. A Belgičani k nám dojeli poslední týden v dubnu.
Dojeli v pátek navečer, měli dojet ke škole (já bydlím opravdu kousek od školy), takže jsem nepočítala s tím, že bych musela shánět nějaký odvoz, jelikož my auto nemáme, ale nakonec měli trochu zpoždění kvůli D1, takže museli zaparkovat jinde, o hodně dál a já na poslední chvíli sháněla odvoz (asi tak půl hodiny předtím), takže už tohle bylo trochu.. stresující, dejme tomu, ale nakonec se mi ozvala spolužačka, takže aspoň tohle se vyřešilo :) Mamka neumí anglicky, což bylo docela škoda, jelikož když jsem já byla tam, tak i s těma rodičema se dalo mluvit, ale co se dá dělat - tak jsem působila jako překladatelka. A ségra, ta se vůbec neangažovala. Každopádně večer jsme vyrazili ven spolu s celou třídou, do jednoho klubu na živou kapelu, ale i to se nakonec trochu zvrtlo a celý večer byl chaotický.
Teď přichází sobota a od tohoto dne bylo všechno naprosto v pohodě, už to nebudu rozebírat tak dopodrobna, ale řeknu vám, co byl ten oficiální program spolu s učiteli, jaký program jsme měli večer. Takže v sobotu jsme šli taky do školy, měli jsme tam prezentace o češtině, zkoušeli mluvit česky a taky prezentace o tom, co budeme celý týden dělat. A pak jsme se jeli podívat na hrad Buchlov, kde měli prohlídku hradu a taky jsme zavítali do zámecké zahrady v Buchlovicích, kde je to fakt nadherné.
V neděli byl pouze volný program v rodině, ta moje Belgičanka byla konkrétně se svým přítelem na oslavě, kterou pořádala rodina jeho Češky, mé spolužačky, takže já jsem místo toho měla volno a šla jsem na kafe s jinýma Belgičanama a spolužákama, ten den bylo fakt nádherně, vlastně celý týden, takže jsme seděli venku a bylo to moc fajn.
V pondělí byly opět prezentace ve škole - o České republice, o folkloru a hlavně o jídlo - byla totiž taky velká ochutnávka jídel, bylo to místo oběda - byl tam guláš, bramborový salát, řízky, utopenci, ale taky sladký koutek, kde byly vdolečky, koláče, borůvkové knedlíky a bylo toho fakt hodně, takže to, co nám zbylo, jsme nabízeli kolemjdoucím žákům a učitelům ze školy :) A po tomto obědě se šlo do města, kde měli Belgičani sami chodit po různých stanovištích a tam se dozvídali vždy něco o daném místě ve městě. A potom jsme ještě zašli na radnici se podívat. A po tomto programu jsme se většina domluvili, že zajdeme na stadion, vzali jsme volejbalové míče, pálky na baseball, ať si každý zahraje, co chce.
V úterý jsme jeli do sloupsko-šošůvských jeskyní, a pak do Brna.
Ve středu jsme navštívili Kroměříš - arcibiskupské vinné sklepy a zahrady - opět nádherné.
A čtvrtek byl den, kdy už odjížděli, tak dopo jsme šli akorát opékat špekáčky a zase jsme s sebou vzali různé míče.
Jinak k mojí Belgičance. Ta byla hrozně fajn, pohodová. Ale skoro veškerý čas trávila se svým klukem, kdykoliv to bylo možné, což se mi zdálo trochu přehnané, ale proč ne.. A pak, jednou jsme došli pozdě na místo srazu se třídou a kvůli tomu byla trochu naštvaná, přitom jsme tam pak čtvrt hoďky čekali ještě na ostatní. Ale kromě tohoto byla v pohodě, i když nemyslím si, že zůstaneme v kontaktu nebo tak něco, až tak jsme si asi nesedly, ale Belgičanku jsem vychytala dobrou :)
A teď k těm večerům, možná si dovedete představit, jak to probíhalo - vlastně podobně to bylo i v Belgii. Kromě jednoho večera, kdy byl takový odpočinkový den, v tu neděli, tak jsme každý večer šli někam do klubu nebo do takové vinárny u nás - spíš hospody možná. A byl to fakt fajn strávený večer. Zvlášť ten poslední, to byla dost párty :)

fotka z posledního večera

Jinak když napíšu pár vět o celé výměně. Určitě jsem ráda, že jsem do toho šla. Je to zážitek na celý život. Ráda jsem poznala Belgii, nové lidi, užila si skvěle strávenej čas. A pokud máte šanci se takové výměny zúčastnit, tak běžte do toho, jelikož takhle se dostat do zahraničí později, už nemáte šanci.

Mohlo by tě zaujmout:

5 komentářů

  1. Odpovědi
    1. Taky si myslím :) Po téhle výměně tvrdím to samé :)

      Vymazat
  2. Výměnné pobyty vypadají dobře :) Ráda bych se v budoucnu do některých zapojila. Jenže já jsem na jazyky trotl, takže to bude těžké :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neřeš.. Právě díky té výměně jsme se všichni rozmluvili.. I když :D gesta a mimika to stejně pořád jistily :D

      Vymazat
  3. Výměnné pobyty mám moc ráda, i když naše škola je dělá jen s Němci, které nemám ráda. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky