Přečteno v roce 2015

První článek v roce 2016. Všem vám přeju krásný Nový rok a ať je lepší než ten minulý. Rok 2015 je za námi a samozřejmě jsem během něj p...

První článek v roce 2016. Všem vám přeju krásný Nový rok a ať je lepší než ten minulý.

Rok 2015 je za námi a samozřejmě jsem během něj přečetla i několik knížek. Minulý rok byl pro mě v tomhle ohledu docela slabý, jelikož jsem těm knížkám moc nedala - neříkám, že jsem jich přečetla nějak extra málo, ale na mě to je málo. Skoro ke každé knížce či komiksu jsem napsala recenzi, takže tu si můžete přečíst. A pod seznamem knížek budete mít ještě malé povídání o nich. A taky jsem zvýraznila ty knížky, které podle mě stojí za přečtení.


  1. Serafína: Příběh draků (Rachel Hartman) >recenze<
  2. Zaklínač I. - Poslední přání (Andrzej Sapkowski) >recenze<
  3. Pes Baskervillský (Sir Arthur Conan Doyle) >recenze<
  4. Hra o trůny (G.R.R. Martin) >recenze<
  5. Marťan (Andy Weir) >recenze<
  6. It's Kind of a Funny Story (Ned Vizzini) >recenze<
  7. Chaos: Temný ráj (Patrick Ness) >recenze<
  8. Past (Andrew Fukuda) >recenze<
  9. Chaos: Válka hluku (Patrick Ness) >recenze<
  10. Jurský Park (Michael Crichton) >recenze<
  11. Krotitel (Camilla Läckberg) >recenze<
  12. Daredevil: Zmrtvýchvstání (Frank Miller, David Mazzucchelli) >recenze<
  13. Star Wars: Dědic impéria (Timothy Zahn) >recenze<
  14. Popelka a další pohádky bratří Grimmů
  15. Uncanny X-Men: Dark Phoenix (Chris Claremont, John Byrne) >recenze<
  16. Eragon (Christopher Paolini) >recenze<
  17. Eldest (Christopher Paolini) >recenze<
  18. The Amazing Spiderman: Kravenův poslední lov (J. M. DeMatteis, Mike Zeck, Bob McLeod) >recenze<
  19. Avengers: Na ostří nože (Geoff Johns, Alan Davis) >recenze<
  20. Dřív než půjdu spát (S. J. Watson) >recenze<
  21. V pasti (Michael Northrop) >recenze<
  22. Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda (Louis Stevenson Robert) >recenze<
  23. MY3 (Grant Morrison, Frank Quitely) >recenze<
  24. Krajina půlnočních stínů (Joseph Michael Straczynski) >recenze<
  25. Na větrné hůrce (Emily Brontë) >recenze<
  26. Velký Gatsby (Francis Scott Fitzgerald) >recenze<
I tento rok jsem přečetla několik recenzních výtisků, od Fragmentu, a z nich se mi nejvíc líbila knížka Krotitel, která mi sice byla zaslána jimi, i když nespadá přímo pod Fragment. Je to zajímavá severská detektivka. První, kterou jsem četla.
Také jsem se konečně pustila do knižní série Píseň ledu a ohně. Sice jsem přečetla zatím jen první díl, ale ten se mi hodně líbil. Samozřejmě si chci přečíst celou sérii, ale u téhle série je problém, že já si ji chci i pořídit a ty knížky v češtině nejsou zrovna nejlevnější. I proto přemýšlím, že to radši zkusím číst v angličtině (názvy míst a osob znám stejně jenom v aj, díky seriálu).
Další sérií, kterou jsem četla a dokonce ji celou přečetla, je Chaos. Jedná se o dystopii, ale opravdu dobrou, i když konec nebyl úplně podle mých představ a první díl byl nejlepší, za to s dalšími díly úroveň trochu klesala.
Pak tu byla knížka v angličtině, It's Kind of a Funny Story, a shodou okolností tuhle knížku mám rozečtenou i teď. Tahle knížka byla předlohou i pro stejnojmenný film a díky tomu jsem se o ní dozvěděla a hned si ji chtěla koupit. Já tuhle knížku určitě doporučuji.
Do minulého roku jsem neviděla žádný Jurský park. Jakože vážně žádný. A tak jsem si řekla, že bych si prvně mohla přečíst knížku (o které jsem do té doby vůbec nevěděla). No, z knížky jsem byla nadšená. Za to film se mi moc nelíbil. 
Minulý rok byl pro mě taky rokem komiksů, které jsem začala číst, dost. Za nejlepší považuji The Amazing Spiderman: Kravenův poslední lov a MY3. Četla jsem více UKK komiksů, ale tenhle se Spidermanem se mi líbil nejvíc, což je celkem paradox, jelikož Spiderman není zrovna není můj oblíbený hrdina (no dobře, v téhle knížce většinu času nebyl, takže to mohlo být i tím, ale ta kresba a příběh má opravdu něco do sebe).
Také jsem si udělala re-reading série Odkaz dračích jezdců. No, nebyl to stejný zážitek jako když jsem z toho byla na základce nadšená a naprosto vyrůstala s touhle sérii. ALE byla to hezká vzpomínka.
A asi poslední knížka, o které se ještě zmíním, je Na větrné hůrce, kterou jsem četla už podruhé a teď jsem ji četla, jelikož jsem na ni měla referát v češtině a dělala z ní taky rozbor k maturitě. A já tuhle knížku mám prostě strašně moc ráda, kdo ji nečetl, tak si ji půjčte nebo kupte a běžte do ní.

A nakonec ještě pár fotek, které jsem vzala z fb stránky blogu >zde< a z mého instagramu >zde<.


Jaká knížka, kterou jste přečetli v minulém roce, je podle vás ta nejlepší?

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Obdivuju tě za to, že jsi na všechny přečtené knihy napsala recenzi, i když jich je "jenom" 26 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak některé z nich jsou spíš takové "minirecenze", ale snažím se, no.. :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky