Filmy viděné v roce 2015 (+ seriály)

Před pár dny jsem vydala článek shrnující můj knižní rok a měl docela úspěch, i přesto, že těch knížek jsem nepřečetla tolik. Za to můj fil...

Před pár dny jsem vydala článek shrnující můj knižní rok a měl docela úspěch, i přesto, že těch knížek jsem nepřečetla tolik. Za to můj filmový rok byl opravdu nabitý a já těch filmů viděla spoustu, víc než bych řekla. Na spoustu z nich jsem napsala recenze nebo jsem se o nich zmínila v některých článcích. Ale v tomto článku se vám rozepíši ještě jednou skoro o všech filmech. Připravte si teda něco dobrého na pití, co vám dlouho vydrží a můžeme se do toho pustit.

Jako první tady máte celý seznam filmů, které jsem zhlédla. (po kliknutí na vybraný film se dostanete na jeho recenzi)
  1. Charlie a továreň na čokoládu
  2. Baron Prášil
  3. Sněžný drak
  4. Duch
  5. Stříbrný a Ryšavec
  6. Mezi námi děvčaty (Freaky Friday)
  7. E.A. Poe: Podivný experiment
  8. Big Eyes
  9. It's Kind of a Funny Story
  10. Boyhood
  11. Submarine
  12. Hvězdy nám nepřály
  13. Lví Král
  14. The Lion King: Simba's Pride
  15. Adult World
  16. Světáci
  17. Miley: The Movement
  18. Whiplash
  19. Avengers: Age of Ultron
  20. Girl, Interrupted
  21. Only Lovers Left Alive
  22. 8 Mile
  23. Jurrasic Park
  24. Zpověď královny střední školy
  25. Ona je on
  26. Love, Rosie
  27. Into The Woods
  28. Což takhle dát si špenát
  29. The Age of Adaline
  30. Scummy Man
  31. Poolside
  32. Warm Bodies
  33. Now Is Good
  34. Fotr je lotr
  35. Jurassic World
  36. 50 Shades of Grey
  37. Vratné lahve
  38. Intouchables
  39. Ant-Man
  40. Samba
  41. 22 Jump Street
  42. Fight Club
  43. Mega Shark vs. Giant Octopus
  44. Braindead
  45. Iron Man 3
  46. Sala Samobójców
  47. The Art of Getting By
  48. Jack a obři
  49. Aréna mrtvých
  50. Easy A
  51. Star Wars: Episode IV - A New Hope
  52. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
  53. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
  54. Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
  55. Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
  56. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
  57. Total Eclipse
  58. Perfume: The Story of a Murderer
  59. Ted
  60. Ted 2
  61. Victor Frankenstein
  62. Lucy
  63. Puberťačka
  64. Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
  65. Horns
  66. What's Eating Gilbert Grape
  67. Hoří, má panenko
  68. Želary
  69. Byl jednou jeden král...
  70. The Holiday
  71. The Nightmare Before Christmas
  72. Miracle on 34th Street
  73. Bohouš
  74. Arthur Christmas
  75. Někdo to rád horké
A teď už k tomu povídání. Nebudu se zmiňovat úplně o všech filmech, jenom o těch, o kterých mám co říct, jelikož jinak bychom tu byli opravdu dlouho. (i tak to bude na dlouho, takže doporučuju si udělat něco dobrého k pití)


Jelikož rok začíná krátce po Vánocích, kdy v televizi dávají stále spoustu pohádek, i já jsem jich několik zhlédla. Ale hned potom jsem zkoukla film Mezi námi děvčaty (Freaky Friday) - jednou v češtině a podruhé v angličtině (poprvé jsem slyšela originál!). A nevím, jak vám, ale mně se tento film nikdy neomrzí, jako malá jsem ho viděla snad tisíckrát a stále se na něj můžu podívat a pořádně se u něj zasmát.

Prvním filmem, na kterém jsem byla v kině, byl snímek Big Eyes od Tima Burtona, na který jsem byla opravdu zvědavá. Film se docela vymyká z Burtonovy běžné tvorby, ale i tak se jedná o velmi zajímavý film, který se mě osobně dost líbil. I když víckrát se na něj pravděpodobně nepodívám. Ale navíc! o některé písničky ze soundtracku se postarala Lana Del Rey, která se řadí mezi mé oblíbené zpěvačky a na písně, které napsala pro tento film jsem si v té době velmi oblíbila a docela mě mrzí, že titulní píseň nevyhrála na Zlatých Glóbech.


Na film It's Kind of a Funny Story jsem narazila pravděpodobně díky tumblr, ale už si nejsem moc jistá. Ale vím, že mě z tohoto filmu zaujaly některé gify, a tak mě zajímalo, co za film to vůbec je. Jsem neskutečně ráda, že jsem narazila zrovna na tenhle film. Tedy ne, že bych si úplně zamilovala do tohoto filmu, ale! líbil se mi a inspiroval mě k tomu si přečíst knížku, podle které byl natočen a tu! jsem si zamilovala. Knížka sice nevyšla v češtině, ale já bych si ji tak jako tak pořídila v angličtině, takže to je asi jedno.
Fotka zveřejněná uživatelem @juliekrocova,
Na film Submarine jsem zase narazila díky soundtracku, o který se postaral Alex Turner z kapely Arctic Monkeys, která se také řadí mezi mé oblíbené. Věřím, že tenhle film nemusí zaujmout každého. Já jsem ho za minulý rok viděla dvakrát - poprvé jsem si ho teda našla a podruhé jsem na něj narazila v telce, kde ho dávali na artu. A musím říct, že poprvé jsem se u některých částí filmu trošku nudila (bohužel), ale napodruhé takový okamžik vůbec nenastal - vůbec nevím, čím to bylo. Ale tak jako tak mě tenhle snímek zaujal, i když je tenhle film trochu.. divný, ale není se čemu divit, jelikož je o divném klukovi. A ještě k tomu soundtracku - opravdu povedený a minimálně ten stojí za poslech.


Když vyšel film Hvězdy nám nepřály, tak se okamžitě stal velkým hitem. Já předtím četla knížku, která byla podle mě vůbec ta jedna z nejhorších, kterou kdy četla. ALE chtěla jsem dát šanci alespoň filmu - ségra ho totiž má na dvd, takže když už tu byla ta možnost se na to "oficiálně" podívat, tak jsem prostě musela. No, nedopadlo to nijak valně - sice lepší než knížka, ale mě prostě vadí ten příběh, přiblblý metafory a hlavní hrdinové - s tím asi film nemůže nic moc udělat. A tohle byl příběh, jak jsem zanevřela na Johna Greena.

Lví Král! Asi po sto letech, kdy jsem jako malá tuhle pohádku viděla (a to ani nevím, jestli všechny díly), jsem se rozhodla na Lvího krále podívat znovu, v angličtině a pořádně. Třetí díl jsem sice nezvládla, nemohla jsem ho sehnat. Ale! díky těm dvoum předchozím dílům jsem si tuhle pohádku zamilovala - to byly doby, kdy grafika a vzevření pohádek vypadalo úžasně, písničky se daly poslouchat (a víc než to, některé se řadí celkově mezi mé oblíbené písničky) a v pohádkách se objevovaly zvířata. Ano, tohle je jedna z mých oblíbených pohádek.


Pak jsem zhlédla něco jako dokument. Miley: The Movement. Miley Cyrus se řadí mezi mé vůbec nejoblíbenější zpěvačky, vlastně jí asi je, a tak mě zajímalo, jestli je o ní i nějaký dokument nebo tak něco. Našla jsem akorát tohle od mtv a k dokumentu to má hodně daleko, ale i tak jsem se na to koukla. No. Kdybych to neviděla, tak bych asi o moc nepřišla, jelikož jsem se díky tomu nedozvěděla nic nového, i když některé scény mě zaujaly - kdy jsme Miley mohli vidět jako normálního člověka.

Prvním filmem se superhrdinama loňského roku byl Avengers: Age of Ultron. Pokračování Avengers se mi opravdu líbilo, ale když se na to dívám zpětně a řekne se jméno tohoto filmu, necítím úplně takovéto nadšení, které mám třeba ohledně posledního dílu X-Men. Ale i tak se mi noví Avengeři líbili a rozhodně stojí za zhlédnutí - ty akční scény a hlášky za to totiž stojí!

Další film, na který jsem narazila díky tumblr (ano, moje oblíbená sociální síť), je Girl, Interrupted. Tenhle film je o mladé dívce, která má sebevražedné myšlenky a život ji netěší a dostane se do léčebny. Tuto dívku hraje Winona Ryder a v léčebně se hlavní postava setkává s pacientkou, která je v léčebně už dlouho a je to taková.. vůdčí osobnost, tuhle postavu ztvárňuje Angelina Jolie. Co mě naprosto překvapilo byla Angelina, která to zahrála naprosto bravurně a v tomhle filmu jsem ji opravdu "žrala", tímhle filmem si mě naprosto získala a kdyby se držela ve své herecké kariéře podobných filmů, ne jen těch akčních, tak by mohla zazářit mnohem více (alespoň tak to vidím já). Jedná se o naprosto skvělý film, který si mě získal snad naprosto vším, za zmínění stojí také soundtrack, který je taktéž úžasný. Pokud jste tenhle film neviděli, nebo o něm dosud ani neslyšeli, tak si ho běžte najít a podívejte se na něj!


Film Only Lovers Left Alive si mě získal taky skoro okamžitě. Sice nemá úplně propracovaný děj, ale.. jde o to, že tenhle film je spíše umělecký, nebo se tak aspoň tváří a mě se to hodně zamlouvá. Skvělá hudba, kamera, herci, barvy. Skvělý atmosféra filmu. Tenhle film si mě získal především pocitově a já nevím, jak jinak to popsat, možná to pochopíte, až se na něj také podíváte. 


Velmi známým filmem je film 8 Mile, kde hraje Eminem. Na tenhle film jsem se chtěla podívat už tak dlouho a dostala jsem se k němu až teď. Opravdu zajímavý snímek, který ukazuje takovou tvář Ameriky, v minulosti, kterou asi těžko budete znát. Samozřejmě se hodně věcí točí kolem rapu, ale zároveň tenhle film není jen o tom. A k titulní písni snad ani není, co dodávat.

Předtím než šel do kin nový Jurrasic World, jsem zhlédla Jurrasic Park a také si přečetla původní knížku. Začnu knížkou, kterou jsem četla jako první - líbila se mi, víc než to, opravdu jsem si ji oblíbila, a tak jsem od filmu očekávala hodně. Bohužel film z roku 1993 mě víc než zklamal - herci se nedali vystát, záběry a děj byl tak špatně pojmut, že hůř by to skoro nešlo (ano, třeba mě za to ubodejte, ale takhle jsem to zkrátka viděla a stále si to myslím). Za to, o to víc a mile mě překvapilo nové pokračování a to sice Jurrasic World, který samozřejmě není ničím převratným, ale zpracování bylo opravdu dobré a zajímavé. 

Občas se chce u filmu jen odreagovat a takový případem je i film Zpověď královny střední školy, který možná mnozí z vás znají ze svých teen let. Já osobně mám ráda podobné filmy s Lindsay, sice mám i oblíbenější, ale tenhle taky stojí za to. 

Dalším premiérovým filmem byl film The Age of Adaline. Na tenhle film jsem se těšila už od té doby, kdy vyšel snad první trailer. Jedná se sice o romantický film, ale mě se velmi líbil, podle mě se jedná o velmi podařený snímek a přišlo mi, že mu bylo věnováno docela málo pozornosti na to, jak dobrý byl. Hezký romantický film jsem už dlouho neviděla.

Nějakou dobu po tom, co jsem zhlédla Hvězdy nám nepřály, jsem narazila na film Now Is Good, který je mu v mnohém podobný. Tenhle film byl natočen pár let před Hvězdami a i když jsou si tyto filmy v mnohém podobné, také se v mnohém liší. Hvězdy se mě moc (skoro vůbec) nelíbily, za to tenhle film si mě celkem získal. I když pořád nejsem na takovéto filmy a neřadím ho mezi mé nejnej filmy, ale určitě je to skvělý snímek, který se mně moc líbil. No a mohla jsem si u něj vyplakat oči.

Původně jsem si myslela, že tenhle film snad ani nezhlédnu, ale film 50 Shades of Grey neminul ani mě. Chtěla jsem si na něj udělat vlastní názor. No, nahoře máte odkaz na recenzi, kde jsem o něm napsala hodně. Upřímně, jsem čekala alespoň dobrý erotický film - a ne, nebyl to dobrý erotický film. Navíc polovinu filmu tvořily záběry na prsa hlavní představitelky, děj samozřejmě nic moc a hl. hrdinku jsem celkem nechápala. Za mě tenhle film ne.

Film Intouchables se rozhodně zařadil mezi mé oblíbené. Slyšela jsem o něm už několikrát, ale teprve minulý rok jsem se na něj podívala. A musím říct, že nikdy jsem u filmu asi neplakala.. nevím, asi štěstím - hezkým pocitem. Humor v tomto filmu je úžasný, myšlenka filmu se mi taky moc líbí a celkově se jedná o naprosto skvělý film. Rozhodně se řadí mezi mé vůbec nejoblíbenější filmy.

Dalším superhrdinským filmem loňského roku byl Ant-Man, který dosud nebyl zfilmovaný, a proto bylo dost lidí na tento film obzvlášť natěšených. Přiznám se, že jsem se sice na tenhle film hodně těšila, ale nebyla jsem do toho úplně zažraná. A v kině na mě čekalo překvapení - opravdu povedený film se superhrdinou, kterého jsem si hned oblíbila. Asi je mi sympatické i to, že se nejedná jen o 100% kladnou postavu.


V létě probíhala v Hradišti Letní filmová škola a v letním kině na náměstí promítali i film Fight Club. Tenhle film jsem dosud taky neviděla, ale opravdu jsem se těšila, až ho uvidím. Zatím jsem ho viděla sice jen jednou, ale to prostě nestačí - samozřejmě nemám ráda spoilery, takže ty nečekejte, ale na konci trochu mindfuck. No, já jsem si tenhle film hodně oblíbila, opravdu má co nabídnout. Příběh je opravdu skvělý a ke všemu perfektní konec - konec, který vám nedá spát a vy nad tímto filmem musíte dál a dál přemýšlet. 

Myslím, že vůbec jediným polským filmem, který jsem viděla je Sala Samobójców. Pamatuju si, že jsem o něm slyšela už když vycházel, ale tehdy jsem se na něj nekoukla. Až teď. A podle mě je to super film, i když má své mouchy. Ale i přesto má hodně, co dát a mě si některými scénami naprosto získal. Naprosto.

Také jsem se konečně poprvé podívala na Star Wars. Jo, AŽ teď. Ale lepší někdy než nikdy. Osobně se mi hodně líbí epizody I.-III., jelikož se mi strašně líbí, jak je dovyprávěn příběh Darth Vadera, kterého najednou nevidíme jen černobíle. Vím, že spousta lidí říká, že jsou tyhle epizody hrozné, ale já zkrátka nechápu proč - naopak se mi velmi líbí, hlavně díky téhle dějové linii. Popravdě nemusím některé postavy v IV.-VI. jsou mi velmi nesympatické, i když na to jsem si pak zvykla a naučila se u některých scén reagovat trochu sarkasticky (jo, zabijte mě). A do minulého roku se řadí ještě Star Wars: Episode VII - The Force Awakens. Chtěla jsem o ní původně psát samostatný článek, ale nevím, nějak jsem to nezvládla. Upřímně si myslím, že tohle se jim moc nepovedlo. Co se týče děje, tak ten nepřináší moc nového, ani co se týče prostředí, zbraní, techniky a všeho možného - souhlasím s tím, že se to hodně podobá New Hope. A hlavně co mi nejvíc vadilo - přespříliš humoru, takového.. jiného. A bylo tam i dost odkazů na staré díly, jako kdyby se tvůrci snažili dokázat, že respektují předcházející díly. A jako obhajoba to, že chtějí ukázat a vysvětlit věci těm, kteří Star Wars neznají, je blbost! Takoví lidi se nepodívají ani na novou epizodu. A hlavně, hlavní mužská postava - upřímně jsem se těšila, jak to s ní (nebojte, žádné spoilery nebudou) a vzhledem k její minulosti a osobnosti jsem myslela.. že si ji hodně oblíbím, ale tahle postava se vůbec nechovala na to, co zažila, jak byla vychována. Jen se snažila být vtipná. Super, ale tohle jsem vůbec nechtěla. No, k nové epizodě toho mám dost říct, takže možná (možná..) ještě nepíšu ten samostatný článek na ni. Potřebuju se podělit o svůj názor a slyšet názory ostatních.

Ve škole se celkem dost díváme i na film a v češtině jsem se koukali na tento - Total Eclipse. Můžete mi říct, proč jsem o tomhle filmu nikdy předtím neslyšela? Skvělí herci, skvělý film, spoustu myšlenek. Sice nečtu básníky, o kterých tento film je, ale i tak mi má film hodně co nabídnout. A taky se zařadil mezi mé oblíbené filmy. Navíc Leonardo DiCaprio je zde opravdu, opravdu skvělý a já si stále říkám (tak jako spoustu dalším), proč sakra tenhle herec ještě nemá Oscara? 

A konečně nastal čas se i znovu kouknout na Teda a poprvé zkouknout i dvojku. Já tuhle komedii žeru, nemůžu si pomoct, ale tohle je prostě.. super! Naprosto super komedie, která stojí za zhlédnutí. Moje oblíbená. A líbily se mi oba díly, oba jsou hodně podařené a oba mají skvělé a nové vtipy.


Novým filmem byl i Victor Frankenstein, ve kterém hlavní role ztvárnili James McAvoy a Daniel Radcliffe - skvělá kombinace. Upřímně, na tenhle film jsem se těšila opravdu, opravdu hodně a nebyla jsem zklamaná. Líbil se mi hodně, zpracování bylo opravdu hezké, hlavně vizuální stránka vypadala úžasně. A už jsem někde zmiňovala, jak moc je Radcliffe dobrým hercem. 

Pak film Lucy, který jsem dokonce viděla dvakrát (podruhé nedobrovolně, na vánoční besídce, skvělý výběr spolužáci). Super nápad na film, ale vůbec to nebylo dotáhnuté, myšlenka žádná. Podle mě hrozný film. A přitom na něj bylo soustředěno tolik pozornosti - proč?!

Další teen film a to Puberťačka. Viděla jsem ho asi posté a stejně mě pořád baví. Některé scény jsou legendární, sice si můžete myslet, jak je tenhle film stupidní (i když vážně, vážně si to někdo myslí? to snad ne), já ho zbožňuju a na odreagování je snad ten nejlepší. 

Další film s Danielem Radcliffe v hlavní roli byl film Horns, který jsem viděla už podruhé. A samotný tenhle fakt dokazuje, že film se mi asi opravdu líbil. Ano, líbil a jak! Tenhle film si mě ihned získal a taky má skvělý soundtrack. Horns je něco mezi fantasy, dramatem, ani nevím.. Určitě to není horor, i když pár scén tam bylo.. vlastně žádná z nich nebyla strašidelná, spíš tam bylo dost temných scén. Kdo má rád temné filmy a nevadí mu trochu sarkasmu a černého humoru, tak tenhle film je přesně pro vás. 


Ke konci roku jsem se taky rozhodla, že se chci podívat na filmy (skoro všechny), ve kterých hrál Leonardo DiCaprio a tak jsem se rozhodla zhlédnout film What's Eating Gilbert Grape, ve kterém mimo jiné hraje i Johnny Depp. Myslím, že díky tomuto filmu jde vidět, jak dobrý herec Leo je. Dokonce i jako velmi mladý už to měl v sobě, prostě má talent. A taková zajímavost - ve filmu hraje postiženého chlapce a hrál ho tak dobře, že když se na červeném koberci objevil sám za sebe, mnozí si mysleli, že doopravdy přijde postižený chlapec. Ne, Leo to jen tak skvěle zahrál. A taky zde jde vidět skvělý kontrast s filmem Total Eclipse.

A už jsou tu Vánoce a s nimi i vánoční filmy. Dobře, tenhle je sice Halloweenský spíše, ale nestihla jsem ho předtím zkouknout, tak jsem se na něj podívala až o Vánocích. Film The Nightmare Before Christmas od Tima Burtona. Skvělý snímek, který snad všichni znají, se spoustou chytlavých písniček a šíleným příběhem.


A zakončím to milým a moc hezkým filmem Miracle on 34th Street. Jedná se o nejhezčí vánoční film, který jsem kdy viděla, více není třeba dodávat.

SERIÁLY:

A ještě něco málo o seriálech. Miluju seriály, a tak jsem si tenhle dovětek nemohla odpustit.
+ 4. série American Horror Story: Freak Show
Minulý rok vyšla nová série AHS: Freak Show, která mě ze začátku opravdu hodně bavila, ale jak show postupně ubíhala, mého nadšení ubývalo. Tedy i tak se mi tahle série hodně líbila a konec ještě víc, ale i tak..
+ 2. série American Horror Story: Asylum
Dále jsem rozkoukala 2. sérii AHS. K její dokoukání mi chybí asi jen dva díly už, takže jsem ji zařadilo do roku 2015. Hodně se mi líbila tahle série, ale nemůžu si pomoct - nejvíc se mi zatím asi líbila 1. série. Někdy se na ni budu muset podívat znovu.
+ 5. série Pretty Little Liars
Pak je tu PLL, které jsem ze začátku opravdu zbožňovala, ale s tím, jak čas ubývá.. seriál mě postupně přestává bavit, ale chci se dozvědět, jak to všechno dopadne a tak, takže se pravděpodobně dokoukám na všechny díly, které ještě vyjdou.
+ 5.-7. série Skins
Můj oblíbený seriál. A já ho dokoukala. Znáte ten pocit, když znáte skvělý seriál, a pak se s ním musíte loučit? Tohle je přesně ten případ. I když v tomhle případě - samozřejmě se na Skins zanedlouho zas podívám, jelikož 1. sérii jsem viděla už víc, jak před rokem, takže se na to zas kouknu ráda znovu.
+ 1.-4. série Friends
A minulý rok jsem začla taky znovu koukat na Přátelé. Tentokrát v angličtině s anglickýma titulkama a je to super. Friends jsou srdcovka a je to super pocit je objevovat znova. Díl po dílu.
+ Misfits
A poslední seriálem jsou Misfits, které jsem zkoukla celé a příjemně mě překvapili. Nejvíc se mi líbily první série, které byly jednoznačně nejlepší, ale celkově seriál jako celek se mi líbil opravdu hodně.


To byl ale dlouhý článek, co? Nejdelší v mojí blogové historii. Dejte mi vědět, jak se vám líbil - jestli se vám teda líbil.
Jinak, zaujal vás některý film nebo seriál, který jsem zde zmínila? A máte nějaké filmové či seriálové tipy vy pro mě? Napište mi je do komentářů :)

Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Já si nějaké filmy vypíšu, ať mám na co koukat :D
    Jinak filmové Hvězdy nám nepřály pro mě byly také zklamáním. Vlastně jsem je ani nedokoukala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se ti budou líbit :)
      Já jsem Hvězdy sice dokoukala ale nic moc, spíš jsem měla problém dočíst knížku - ale zase si říkám, že když chci něco kritizovat, tak to opravdu musím přečíst/zhlédnout

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky