Recenze: Dřív než půjdu spát (S. J. Watson)

Jaké to je probouzet se každý den do světa, který nepoznáváš? O tom ví své Christine, která žije se svým manželem Benem, který jí každý d...

Jaké to je probouzet se každý den do světa, který nepoznáváš? O tom ví své Christine, která žije se svým manželem Benem, který jí každý den říká, kdo je on a vlastně i kdo je ona sama.

Dřív než půjdu spát
(Before I Go To Sleep)
S. J. Watson

Žánr: román, thriller
Rok vydání: 2011 (v ČR 2011)
Počet stran: 368
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Šárka Kadlecová
Zfilmovaná verze: Before I Go To Sleep

S. J. Watson je anglický spisovatel, který zatím vydal dvě knihy. Jeho první knihou byl právě thriller Dřív než půjdu spát, který také získal mnoho ocenění - Macavity Award Nominee for Best First Mystery Novel (2012), Anthony Award Nominee for Best First Novel (2012), The Crime Writers' Association New Blood Dagger (2011), CWA Ian Fleming Steel Dagger Nominee (2011), Galaxy National Book Award for Crime & Thriller of the Year (2011) The Reading List Genre Awards for Adrenaline (2012).

Christine je už přes čtyřicet let, přesto se každé ráno budí s vědomím, že jí je teprve něco málo přes dvacet a že má celý život před sebou. Ale jaký je to šok, když nepoznává vlastní tělo, když nepozná pokoj, v kterém se probudila a dokonce ani muže, který leží vedle ní. Ten muž je Ben a později jí vše řekne - měla nehodu a trpí amnézií, Ben je její manžel a už několik let jsou spolu. Christine mimo jiné začne navštěvovat také lékaře, který jí doporučí psát si deník, a tak má Christine konečně moc kontrolovat svoji minulost a s ní možná i budoucnost. Ale deník jí mimo jiné prozradí i další věci - nevěř všem okolo, někteří z nich ti možná lžou.

Kniha je rozhodně určená pro starší čtenáře. Je to thriller, který mimo jiné obsahuje i pár mírně erotických scén.

Já sama vlastním vydání s filmovou obálkou, takže paperback, a to se mi velmi líbí - i přesto, že film jsem zatím neviděla.

A teď už k samotné knížce a příběhu.
Knížka je rozdělená do tří částí, kdy první část tvoří dnešek a druhou část tvoří deník, který napsala Christině, v třetí části se opět vracíme k dnešku. Celý příběh je psaný v ich-formě, která mě hodně vyhovovala, jelikož díky tomu jsem se mohla lépe vcítit do Christine, a tak vnímat její beznaděj a celou situaci, v niž se každý den ocitá.
S Christine jako hlavní hrdinkou jsem se tedy ztotožnila a splynula s ní a to i díky tomu, že při čtení příběhu nemáme žádné informace navíc - jen to, co ví Christine a co se později dočítá ve svém deníku. A takže jsem při čtení měla hodně zvláštní pocit - zkrátka jaké to je asi probudit se a zjistit, že si nic nepamatuji, že nemám žádné vzpomínky a navíc, že vše co o sobě vím, si ještě musím psát do deníku.
Při čtení jsem samozřejmě přemýšlela i nad koncem, jak to všechny doopravdy je, a jak to vše dopadne - avšak nemohla jsem na něj přijít a samotný konec mě překvapil, i když vše zapadlo krásně do sebe a vlastně jsem za takový konec byla ráda. I když konec je mírně otevřený a jedna věc mi na něm nesedí, tak i tak jsem s ním spokojená.
Knížce se rozhodně nemůže vytknout napínavost, kterou můžete cítit z každé stránky a atmosféru thrilleru krásně dotváří.

Nevím, co příběhu vytknout, mně se prostě líbil a do knížky jsem při jejím čtení byla naprosto zažraná. Kniha si mě získala hned od první strany a já jsem zjistila, že takovýhle žánr mě opravdu baví (takže pokud třeba víte o podobné nebo další dobré knize, tak mi určitě dejte vědět).



Mohlo by tě zaujmout:

2 komentářů

  1. Hezká recenze :) Ja knihu nečetla ale jak popisuješ jak ta kniha byla tak si jí časem otevřu :) Viděla jsem film, který se mi líbil, můžu ti doporučit zmizelou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chci film teprve zkouknout, ale knížku můžu doporučit :) Zmizelou jsem zkusila číst, ale nějak jsem se nemohla začíst - možná jí dám ještě šanci :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky