Recenze: Braindead

Mladý Lionel (Timothy Balme) žije stále se svou matkou, o kterou se stará, dokonce i po její smrti, jelikož kousnutí od krysí opice ji prom...

Mladý Lionel (Timothy Balme) žije stále se svou matkou, o kterou se stará, dokonce i po její smrti, jelikož kousnutí od krysí opice ji proměnilo v zombie. A matka Lionela nepřeje jeho vztahu s krásnou Paquitou (Diana Peñalver), ať už zaživa, nebo i když je několik dní po smrti.
A jak je známo, stačí jedno kousnutí od zombíka a stanete se jím taky. Proto si tato zamilovaná dvojice musí dávat velký pozor.

ŽÁNR: Komedie, Horor
REŽISÉR: Peter Jackson (tento film natočil Peter Jackson několik let předtím než se dostal k natáčení Pána prstenů, později natočil i Hobita)
PŮVOD: Nový Zéland, 1992

Tato hororová komedie je známá hlavně svými nechutnostmi, což dokládá i to, že při premiéře tohoto filmu ve Švédsku byly lidem rozdávány pytlíky na zvracení. A celkově byl tento film taky označen za nejkrvavější film vůbec. Ale nebojte, podle mě to zas tak zlé nebylo. Nemyslím si, že mám až tak silný žaludek, ale na mě to asi nemělo ten účinek, jaký by tento film mít měl. Opravdu nevím, čím to bylo způsobené.
Přiznejme si ale to, že u tohoto filmu nijak moc nezáleží na skvělích dialozích a podobně, jelikož opravdu jde hlavně o ten masakr. I když vedle masakru tu máme humor, který na nás sem tam vykoukne.
Ale to zažazení to žánru komedie si film zasloužil, podle mě, spíš tím, že jde o jakousi parodii na horor, kdy hlavně jde o ty nechutnosti a všechno je tak absurdní, že se tomu prostě musíte smát.
Mimo nechutnosti se ale i zde vyskytnou občas lekavé momenty, ale těch není mnoho.
A jelikož jde ve filmu hlavně o zombíky, tak musím zhodnotit i jejich ztvárnění. Musím říct, že tihle zombíci byli hodně fajn. Pak tu máme ale zombie děcko, které je hrozné - chápu, že mělo vypadat, tak jak vypadalo, ale mně to přišlo otřesný.

Pro dost lidí může být tento film klasikou mezi filmy se zombíky, ale mě nějak zvlášť nenadchnul. Moc filmů se zombíky jsem sice neviděla, takže nemám moc s čím srovnávat, ale vzhledem k tomu, co o filmu říkali ostatní, jsem čekala trochu víc. Takže já tento film hodnotím spíše průměrně.




Mohlo by tě zaujmout:

1 komentářů

Děkuju za návštěvu i komentář :)

Počet zobrazení stránky